Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Фелицията на Макса


lent

Recommended Posts

Мерси! Днес ги чакам и се замислям, имат врата за 11лв с бравичка. Мен ми трябва перцето на бравичката, ако му трябва вратата на някой да си делнем по 5кинта, съм навит иначе трябва да я държа под леглото и аз като гената :)

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 562
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • maxrpm

    258

  • The Best Forman

    62

  • PIIIcoppermine

    34

  • Logrus

    29

Най-много писали в темата

Eто и мойте летни джанти. По - добре са отколкото очаквах. Има и малко работа за Младен

IMG_20151102_151351.jpg

 

IMG_20151102_151334.jpg

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти гога!

 

Момчета, решил съм го. Другата седмица поръчвам чипа от оня чех от ebay. В България е ясно че няма кой да каже какво и има на тая кола ... Онзи ден гоних един Cayenne по България, на връщане от работа, и не можах да го натисна, а със 120 ката щях да му дам да яде попарка, това НЕ е нормално. Въпроса е, ако разкача акумулатора и откача компа, за да го разглобя, ще набие ли грешки от това че са му разкачвани буксите?

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

120ката си работи перфектно изправен е удара и е на грунд, бронята ми е до леглото, иска само да и се сменят масла , защото мотора е с наливно масло от Люлин на 600км, тъкмо е изчистило всичко, кутията е с трансформаторно масло на същите километри, но се оказа че това е лека нафта, тоест и кутията вече е чиста, мисля да и сипя 75W90, всичко друго основно е сменено ,  но зимата не е приятел на тази кола, тя не обича сол и луга. Знам че ако и сложа зимни гуми няма да има място от което да не мина. Имал съм 5 120 ки, всички изгниха за 2 зими, тази няма да е 6 тата изгнила без време ;)

 

Фелата, аз си знам че не е кола, купих я само от емоционални подбуди, не случайно е фейслифтова. Сега като се замисля защо я купих си се чудя на акъла, а можеше да е БМВ 318. Тези дни се разрових в мобилето и карса за да видя защо имаше нулев интерес към тая фелиция, макар че колата си е супер и установих че най - евтината Октавия1 facelift е 1800 -2100лв, най - евтината Фабия 1 е 2300-2400, при тези цени е нормално че никой луд няма да си купи фелиция, пък аз за под 1400 няма да я дам по никакъв повод

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше , в момента си с правилните свещи ... остава другата среща реглаж на клапани и проверка на компресия и ако пак не тръгне ше я метна с манара собственотъчно :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е от свещите. От тях фабията ти е прекъсвала на висока предавка в ниски обороти, около 1500. Клапани на кола без делко не знам как се прави, освен да отвием свещите и да гоним цилиндрите кога са в ГМТ и кой клапани се колебаят .

Компресия има, ще я мерим но ще е 10-13 кг и ще е равномерна. Аз шкодов двигател износен не съм виждал и няма да видя. Това практически е неубиваемо, ако му сменяш маслото редовно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фабията с тия свещи не е прекъсвала грам ... смених ги като минах на газ профилактично ... освен да бърка Аутодатата , ама ги дава RC89PYC ... нищо де мога да взема и RC9YC за пробите , но все пак има и още нещо ма ще го разнищим , вече ме ядоса таз Фелиция :threaten:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се ядосвай на макса , това е кола за к*рви, която  някой в Италия е продал на някой в България , който я е продал на мен, който имам някаква представа как върви 120 , 135 и 136 мотор, карал съм и друга фелиция комби, розова, с издухала гарнитура и знам какво може, макар че едва запали с дърпане от бус.Не си щеше гумите, макар че едва запали, това беше звяр на пътя,усещаше се много по - пъргаво. Както ви казах днес, не очаквам вие да сте господ, аз вече съм приел че никой в Република България не може да каже на колата какво и има , аз знам че може да върви зверски, но знам че на който и да го кажа ще ми се изсмее в лицето....

 

Аз съм казал човека дето успее да оправи тая кола , ще го призная :D

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Oк, Гената да заповяда ,ще му сипя бензин , гражданска преглед има, да я кара колкото иска, за части пари ще давам , да пробва каквото реши , аз съм ок. Попринцип колата си върви без да спира и сега никого няма да остави на път и си е желязна, аз вярвам колкото в гената толкова и в теб, знам че е някой малък датчик от милиардите датчици по тоя мотор!

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

300km след смяната на маслото, осъзнах че двигателя е черен и е пълен с гадни отлагания. Мисля да ползвам това http://www.senax.bg/eshop/product/47/dobavka-za-promivane-na-dvigatelya-predi-smyana-maslo.htmlдоколко според вас работи и каква е възможността да текне масло отвсякъде ?

 

Edit: Oбадих се на колега и той подметна че 1 бутилка няма да ми стигне, доколко е възможно това да е така, ако мотора има стабилни отлагания по капака на клапаните около 1мм гадост?

 

Дали да сипя всичките 300мл (за 5 литра масло) или за по- сигурно да сложа 440мл , защото имам 4 л масло ?

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз просто нямам друг избор. Този двигател или трябва да го третирам или ще задере в следващите 50 000км. Много е мръсен. Затова питам

 

Вътре в двигателя той ми е ясен. Карал съм такъв мотор с трансмисионно масло което по път изтече от гарнитурата на повдигачите (едно време не знаех че с трансмисионно масло само се промива, и реших че ще изкара 40км пробег) - щетите бяха по лагери на колянов вал, сегменти и клапани бяха ок

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи си на Xenum X-flush. Тия лики-моли са умряла работа. Най-доброто промиване на мотора става с разглобяване и чистене. Другият вариант е смяна на масло през 6-7к км. и то не от най-евтиното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kъсно е чадо, вчера ми го донесоха, днес налях 240ml(отлях 60мл защото разфасовката е за 5литра). Смърди много на WD40. За 15 км текна капака на повдигачите и карнитурата на картера, първата ще притегна, втората ще сменя със смяната на маслото. Мисля че имам 120кова под леглото. Да и дадем шанс. Сега съм с Тотал quartz 7000 10W-40 Сега мисля , чудя се дали да ме сложа класиката 15w40 заради течовете, пък и си е класика. Българско масло няма да сложа, споко, ама и castrol няма да е ;)

 

За хелиума, не съм знаел, иначе можеше, но инструкцийте са неясни. И лики - молито имат "бърза" и "бавна" добавка, но поне е ясно коя каква е, а тук

 

 - измиване с 350ml Xenum M-Flush е достатъчно за 5-6 литра маслена система на двигател. (това обаче не е ясно за 5-6... за 5 или за 6?)

 - Стартирайте двигателя и го оставете да работи за около 30 минути или 150-200 км (30 мин да работи е едно, а 150-200км е съвсееем друго ?)

 

И все пак съмнява ме да се различават много като състав, все пак са си химий и то въобще не евтини ;)

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Толкова много четох за тея добавки, че ми се отели вола. Никъде ,никой ясно не пише има ли ефект, има ли поражения по основни и биелни лагери. Никой не е свалял картер след тяхната употреба. Всеки пише налях я, карах , източих, беше черно (ами какво да е, нали е отработено!) Карал съм 120 ката с масло Шел Хеликс 15W40 което ставаше черно за 50км пробег (без видимо да чисти) и за мен това не е показател че чисти. Отделно никой не я наливал в ново масло ... Май трябваше да си взема "бързата" добавка, сега умирам от притеснения, м ***мка му ! :D Вече съм на 51км, и докато стигна 200км с добавката сигурно ще съм на 2 валериана под езика!!!

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мaкси,на тоя клaсически шкодов мотор нaй - много да му нaпрaвиш душевнa "чик*я с тaя добaвкa.Притеснявaш се без причинa.Ако беше някaкъв кaпризен високооборотен мотор с мaлък рaботен обем,голямa мощност и мaлък ход на бутaлото - тогaвa да се чудиш...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси и аз от това се успокоявам, че мотора попринцип си е неразрушим, маслото е ново и вискозитета му е на ниво, пък и тези мотори като цяло не ядат лагери. За обороти... бе вдига си ги, в Неделя на срещата направих малък burnout и един път не успях да включа на скорост на светофара и направих 5000 оборота за малко. Засега вече сме на 90км, маслото започва да покафенява, това е добре.

Днес отидох и взех Elf Evolution STI 700 10-40, на гърба пише, че става за бензинов мотор. Взех филтър  06A 115 561 B който се води за Октавия 1.6 , голф, поло, Ауди 80/100, с шублер го мерих диаметър 17мм, но по каталог за тези коли го дават като шкодата 3/4 -16. Търсих много из нета и май единствения размер за 3/4 си е 3/4 - 16 , май се вталясвам без нужда. За Шкода каталога ми извади един късичък филтър, като за рено клио, който аз директно си му казах на човека, че това е само за във витрина, но не и за във кола :)

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменихме маслото след 235км само градско, мотора още е доста мръсен. Съгласявам се, че добавката горе - долу работи. Маслото излезе не чак черно, но тъмно кафяво. В картера беше малък ужаст от бозалива маса, не се забелязаха стружки  от лагери. При промиването на картера с бензин имаше едва забележими сиви точици, който Косьо забеляза, аз дори и не ги видях. Отдавам ги най - вече на пробега от 222 000км, а не на добавката. Нямаше гарнитура на картера, сложих 120 кова, ама без болта точно над полуоската, ще ме извинявате :D Филтъра за октавия с горния продуктов номер пасва чудесно като диаметър и дължина и ме кефи че е малко по - голям. На предишната смяна, преди 600км, мотора събра 4литра масло, след чистенето на картера ,същия, събра 4,4л при все че е ударен.

 

На тръгване от гаража успешно ожулих задна дясна врата в стената на гаража, поради недоспиване. Добре че се позаличи с бензин и кореселин. След толкова много години и пъти вкарване и изкарване и на 120ката, и на бялата фелиция на времето, дойде и моето време да "обърша" ръба на изхода ...

 

Една протоколна снимка - тубата в която източихме маслото СЛЕД като я пресипахме в друга туба :D

 

IMG_1970.jpg

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, Саше! Страхотна работа сте свършили! Можеше да пропуснеш щетата с вратата, но юнак без рана не може. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти , Пешо. Косьо предложи пак да налея добавка и пак да сменя, но аз мисля да изкарам зимата и евентуално пролетта да го сменя пак на 5-6000км

Щетата ... можеше найстина да пропусна, но аз си го знам - спи ли ми се карам много зле. Изкарал съм не една и две коли от там, мисля че и Хюндайчето на Роси , веднъж изкарах , за тест - драйв, да видя как върви i10 1.1TDI, но господ е решил да стане ;)

 

Един приятел не вярваше на морето, не бяхме спали през нощта, цъкахме в нета , аз му викам отивам да си легна, той казва аре стига , луд ли си, ще направим едно плажче при мацките (аз гледката на голия плаж трудно мога да я откажа!) и викам добре - аз ще карам, виждаш спи ми се зверски, Бургас - Созопол ще го взема, ама гледай пътя, ако се наложи пипни ми волана. На слизане в Созопол, викам е, как карах? Той вика, никога не съм вярвал, ама си прав. За теб има само отпред и отляво, отдясно и отзад е друга планета за теб! Викам , аз си знам , аз ти казах - спи ли ми се, бягай далече :D

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаме проблем. Както предполагах имаше една спукана свещ от тези който си бяха нейни и си работеха. Сложих свещите от Мегана на студен мотор. Работят, малко по - трудно пали, но пак имаме едно леко притрисане между 600 и 700 оборота при движение на 2ра.

Вариант 1 луфта на електрода е много голям и искрата е слаба.

Вариант 2 Свещ е спукана отново. Във Форд форума четох че свещи се пукали от стари кабели. Аз какво да правя, като нямам кабели ? Пък и това ми е леко невъзможно...

 

Как мислите? От какво се пукат свещи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.