Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Статистика за Octavia III 1.4 tsi


ppavlov

Recommended Posts

Тоя сайт си е чиста статистика, а статистиката е точна наука :rfm:  Информацията в сайта е много важна и много интересна, особено в последните 5-6 г., когато всички автопроизводители започнаха яко да се надлъгват по отношение на разхода.

На твоя познат аудито харчело 6 - ми в линка, който си дал, от 135 потребителя поне 13 рапортуват за същия разход.

От друга страна е напълно нормално да има разлики  в разходите, които потребителите посочват - в зависимост от стил на каране, атм. условия, трафик, полезен товар и т.н. Като се кликне върху някой от потребителите, може да се види при какви условия е постигнат дадения разход. Но в крайна сметка, средният р-д е много точна база за сравнение между различни марки и модели.

Няма лошо и ние да си споделяме, но тоя сайт е изключително ценен, защото дава обективна и точна информация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 102
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Илко Такев

    23

  • mravkakaratist

    8

  • fhman

    8

  • ppavlov

    7

Най-много писали в темата

Здравейте, отново, колеги!

След прочитането на форума (и множество ревюта от различни сайтове) от "корица" до "корица" възникна в мене още един въпрос:

 

Гори ли наистина Окатвията по литър малсо на 5 - 6 к километра или просто това са някакви необичайни случаи?

 

Ясно ми е че перфектен автомобил няма, но всепак искам да знам за какво да съм подготвен. :plate_sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Намерих записаното в ръководството на автомобила относно икономията при старт/стоп на двигателя:
 
"Намаляване на празния ход
 
Прочетете информацията и указанията за безопасност на стр. 141 и ги вземете под внимание.
Двигател работещ на празен ход консумира гориво.
При автомобили, които не са оборудвани със система START-STOPP, спирайте
двигателя и при задръстване, пътни стеснения и светофари с продължителна
червена фаза.
Икономията на гориво при изключване на двигателя в продължение на 30-40
секунди превишава разхода на гориво при ново стартиране."

 

 

Само да ти кажа, че палене без старт-стоп система е много различно от паленето когато имаш старт-стоп система и е задействана. В смисъл, че първото харчи повече гориво и енергия - и тези 30 секунди се отнасят за него.

 

Забележете колко бързо и неусетно пали колата с пуснат старт-стоп - нещо непостижимо с кола без старт-стоп и нормален стартер. Да не говорим, че тока, който е нужен за паленето се събира чрез системата за регенерация на енергията - всички О3 са оборудвани с нея.

 

Тази система пести, колкото и песимистично да се гледа на нея. Просто има случаи, в които трябва да се изключи - когато трафика е в стил спри-тръгни през 5 секунди. Научиш ли се да боравиш с нея се отплаща - средният ми градски разход за последните 1000км в София е 5.5/100. О2 със същият двигател (верно и е мялко по-тежка), без старт-стоп под 6.5 не може да падне по същият маршрут....

Редактирано от didoya
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намаления разход не е от START-STOP-а. От преден пост:"Ами ако борд компа показва вярно, спряла колата с работещ двигател харчи 0,5л/час. Значи 120 светофара по 60 сек. минавам и спестявам 1л в идеалния случай."

Просто двигателя на О3-та е по икономичен от този на О2-та. Пробвай друго сравнение. При равни други условия до колкото ти позволяват обстоятелствата с една и съща и кола, направи три врътки по маршрута с включен старт-стоп и после три врътки с изключен. Осредни резолтатите и ги сподели и с нас. Иначе по горното ти сравнение е безмислено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, отново, колеги!

След прочитането на форума (и множество ревюта от различни сайтове) от "корица" до "корица" възникна в мене още един въпрос:

 

Гори ли наистина Окатвията по литър малсо на 5 - 6 к километра или просто това са някакви необичайни случаи?

 

Ясно ми е че перфектен автомобил няма, но всепак искам да знам за какво да съм подготвен. :plate_sorry:

Линк от руския форум     http://forum.skoda-club.ru/viewtopic.php?f=107&t=116930 най-отгоре е статистиката.

В книжката пише до 0,5л/1000км може да е разхода на масло. Така пише, не коментирам. Но не харчи чак толкова :) В нашия форум май няма доказана свръх консумация на масло.

Иначе се приготви за един много приятен за каране автомобил, който вероятно ще удовлетвори изискванията на цялото се мейство :) Реклама малко ;)

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да ти кажа, че палене без старт-стоп система е много различно от паленето когато имаш старт-стоп система и е задействана. В смисъл, че първото харчи повече гориво и енергия - и тези 30 секунди се отнасят за него.

 

Забележете колко бързо и неусетно пали колата с пуснат старт-стоп - нещо непостижимо с кола без старт-стоп и нормален стартер. Да не говорим, че тока, който е нужен за паленето се събира чрез системата за регенерация на енергията - всички О3 са оборудвани с нея.

 

Тази система пести, колкото и песимистично да се гледа на нея. Просто има случаи, в които трябва да се изключи - когато трафика е в стил спри-тръгни през 5 секунди. Научиш ли се да боравиш с нея се отплаща - средният ми градски разход за последните 1000км в София е 5.5/100. О2 със същият двигател (верно и е мялко по-тежка), без старт-стоп под 6.5 не може да падне по същият маршрут....

 

Съгласен съм с написаното. А системата ми стои предимно изключена точно поради случаите, за които си писал - "стил спри-тръгни". Разходът ти в градски условия наистина е завиждане, дори е по-нисък от заводските данни. Не казвай колко ти гори извънградско, че сигурно няма да спя цяла нощ :).

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, отново, колеги!

След прочитането на форума (и множество ревюта от различни сайтове) от "корица" до "корица" възникна в мене още един въпрос:

 

Гори ли наистина Окатвията по литър малсо на 5 - 6 к километра или просто това са някакви необичайни случаи?

 

Ясно ми е че перфектен автомобил няма, но всепак искам да знам за какво да съм подготвен. :plate_sorry:

 

До момента съм на 3300 км. Разходът на масло засега е 0л/1000км по показанието на щеката. Продължавам да го следя.

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намаления разход не е от START-STOP-а. От преден пост:"Ами ако борд компа показва вярно, спряла колата с работещ двигател харчи 0,5л/час. Значи 120 светофара по 60 сек. минавам и спестявам 1л в идеалния случай."

Просто двигателя на О3-та е по икономичен от този на О2-та. Пробвай друго сравнение. При равни други условия до колкото ти позволяват обстоятелствата с една и съща и кола, направи три врътки по маршрута с включен старт-стоп и после три врътки с изключен. Осредни резолтатите и ги сподели и с нас. Иначе по горното ти сравнение е безмислено.

Какво странно има в цитирания пример?

Ако 120-те светофара по 60 секунди се намират по маршрут от 100 км, то се спестяват около 1л/100км, което е приблизително реалността и претенцията на производителя.

Горният пример е равносттоен и на 12 светофара по маршрут от 10 км - нещо съвсем обичайно за голям град.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпреки, че съм голям фен на старт-стоп системата днес, видях на живо нещото без смислено, за което говорят колегите. Едно БМВ спря за няма и 10 секунди, за да се размине с насрещно идваща кола и докато изгаси колата пак я запали.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е искал да не спира, да не е пускал съединителя. Може и да му е угаснала, ако е спрял внезапно, тогава стартира мигновено автоматично.

Редактирано от carrot
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е искал да не спира, да не е пускал съединителя. Може и да му е угаснала, ако е спрял внезапно, тогава стартира мигновено автоматично.

Предполагам, че БМВ-то беше с автоматични скорости и човека надали обърна внимания, защото си говореше по телефона. Но ми се видя адски без мислено, най-вероятно колата на съпругата ми ще я има, та тогава ще мога да коментирам от първо лице.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз на бмв-то гася системата винаги след запалване защото е досадно да гасне понякога за 2, 3 до 5 сек.

Но от Ауди са го измислили много интелигентно и за автомобили с автоматична кутия. Педалът на спирачката е на 2 позиции. Ако се натиска нежно, колата не гасне. Ако се натисне малко по силко след като колата е вече в покой и гасне. Просто...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с написаното. А системата ми стои предимно изключена точно поради случаите, за които си писал - "стил спри-тръгни". Разходът ти в градски условия наистина е завиждане, дори е по-нисък от заводските данни. Не казвай колко ти гори извънградско, че сигурно няма да спя цяла нощ :).

Аз също бях изумен от разхода на колата на колегата.Посещава ме в гаража и му разцъках разходите.Лонга му за 9000 и нещо километра беше 6.1 !!!!

От последното му зареждане беше 6.0 !!! А разхода от последното стартиране,който се занулява когато стое колата повече от 2 часа без да се пали ,беше 6.2!!!  Уникален двигател е това.Много тих и пъргав,дори мога да кажа мощен и динамичен. И той няма интерколер,а има воден колер!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Аз също бях изумен от разхода на колата на колегата.Посещава ме в гаража и му разцъках разходите.Лонга му за 9000 и нещо километра беше 6.1 !!!!

От последното му зареждане беше 6.0 !!! А разхода от последното стартиране,който се занулява когато стое колата повече от 2 часа без да се пали ,беше 6.2!!! Уникален двигател е това.Много тих и пъргав,дори мога да кажа мощен и динамичен. И той няма интерколер,а има воден колер!

 

Двигателят 1.4 TSI наистина е идеалната комбинация между вървене и разход. Брат ми има Октавия 2 с BKD двигател и честно казано въобще не му отстъпвам на вървене. Но разходът при него е малко повече от литър по-нисък.

Но за мен моят разход около 8-8,5 л/100 км градско си е направо нормален за кола с такава мощност и пловдивско движение.

 

 

И аз на бмв-то гася системата винаги след запалване защото е досадно да гасне понякога за 2, 3 до 5 сек.

Но от Ауди са го измислили много интелигентно и за автомобили с автоматична кутия. Педалът на спирачката е на 2 позиции. Ако се натиска нежно, колата не гасне. Ако се натисне малко по силко след като колата е вече в покой и гасне. Просто...

 

При Октавия 3 с DSG системата работи по същия начин както при Audi по отношение педала на спирачката.

Редактирано от pepino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Абе, хора, престанете. Депресирам се като ви гледам разхода :) И да, много голямо значение има къде караш...тук в София от началото на годината всичко е в ремонт и в пиковите часове ми иде да си прережа вените. Старая се да държа разхода около 10 в града и си бия главата в тавана от кеф, ако успея в работни дни.

 

Иначе съм съгласен с колегата Илко Такев, 8-8.5 в града за турбобензинов мотор с DSG в голяма кола като О3 си е приемливо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, хора, престанете. Депресирам се като ви гледам разхода :) И да, много голямо значение има къде караш...тук в София от началото на годината всичко е в ремонт и в пиковите часове ми иде да си прережа вените. Старая се да държа разхода около 10 в града и си бия главата в тавана от кеф, ако успея в работни дни.

 

Иначе съм съгласен с колегата Илко Такев, 8-8.5 в града за турбобензинов мотор с DSG в голяма кола като О3 си е приемливо.

 

Според мен градският ти разход е напълно нормален с двойното предаване.

Аз ако на две, три кръстовища я натисна по-сериозно, 9 л/100 км си ги прехвърлям без проблем. Но като цяло темата е за средни стойности на разхода.

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Аз съм с О2 1.4TSI.

За 21 000км (1,5г) средния разход е 5.8л/100км (среден разход №2 на борд комп. не е ресетван никога на колата).

Около 80% карам извънградско със скорост от 90 до 130 км/ч.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Средният разход №2 (и всички останали показания №2) се ресетва сам след определени часове на движение (мисля, че са 100 часа) или определени изминати километри (мисля, че са 5000 км), в зависимост кое от двете събития настъпи първо.

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, че се ресетва от което се напълни първо - 100 часа или 10000км. Поне при мен в момента е над 5000 и 80 часа и още брои.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, че се ресетва от което се напълни първо - 100 часа или 10000км. Поне при мен в момента е над 5000 и 80 часа и още брои.

 

Да, мисля, че при Октавия 2 е точно така.

Но пък аз в момента, с Октавия 3, съм на 5500 км, и веднъж вече се ресетва. Явно от Шкода са променили тази настройка.

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5000 км изминати за 100 часа означава средна ск. от 50 км/ч. Залагам на 100 ч. независимо от изминатите км. :eusa_think:

BTW над 10 000 км за 100 ч. е много трудно постижимо :eusa_think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ВАЖНО, ВАЖНО, ВАЖНО!!!

 

Подобрение в разхода!!!

 

Вчера съпругата ми измина 50 км с разход 4.0 л/100 км - максимална скорост 100 км/ч, ускорение граничещо с това на костенурка и изпреварване на един камион и една кола. Но след няколко чаши вино не ми пукаше колко бързо се движим :) :) :)

 

Ако е карала кротко - защо не?

Редактирано от stivi797
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знаех, че се ресетва, но винаги ми стои в този диапазон от стойности - така, че все е показател за реалния разход.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.