Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Статистика за Octavia III 1.4 tsi


ppavlov

Recommended Posts

Хайде и аз да ви депресирам малко :-)

 

Моят разход на О3 1,6 ТДИ ръчна скоростна кутия е 4,5 - 6-5 градско. Напоследък в час пик софийско каране го докарвам под 6 с включен климатик, а късно вечер падам до 4,5. Извънградско за 600 км каране със 130 на темпомат, пълен резервоар, 4 пътника (вкл. шофьор) и пълен багажник даде 5л/100, а когато е колата не е толкова натоварена или карам със 110-120 ги докарвам между 4-4,5л/100...

 

PS: За 3300 км 50/50 градско/извънградско разходът ми 5,9л/100. Тук е хубаво да не се забравя, че колата ми още се разработва - това са й първите 3300 км, пък и аз още й свиквам, защото досега не съм карал нито дизел, нито толкова голяма кола   :flag_skoda:

Редактирано от Lachezar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 102
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Илко Такев

    23

  • mravkakaratist

    8

  • fhman

    8

  • ppavlov

    7

Най-много писали в темата

Няма защо да ни депресираш, темата все пак е 1,4 TSI (бензин, не дизел). Ние имаме по 140 коня, ти 105, така че е редно твоите да ядат по-малко. Иначе разхода ти е добър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

105 са на хартия, но реално колата върви като за повече.

колко повече да върви?... въртящият момент те лъже колега, конете са си толкова

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Важен е въртящия момент на колелата, а не на мотора. При бензинките диференциала е с 50% по-голямо предавателно число, т.е. 200Nm бензин и 300Nm дизел "дърпат" еднакво (естествено ако дизела го развъртаме до 4000 оборота, а бензина до 6000). Въртящия момент на колелата е функция на върт момент на мотора х предавателното число на съответната предавка х предавателното число на диференциала. 

Предимство на дизела е, че има по-"гладка" крива на въртящия момент в диапазона от обороти, но при новите турбо бензини това е коригирано, дори е още по-гладка.

Така, че "измамното" усещане, че 1.9TDI-то "чупи врат" може да измами само някой, който е карал 105кс еквивалентен бензинов мотор от старо поколение, който да кажем има 190Nm, обаче само на 4000 оборота, а кривата на върт. момент е като пирамида - преди и след 4К е мъртвец :))

Редактирано от maiden
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Аз карам Octavia 3 1,4 TSI вече 11хил. км. Средния ми разход на база реално заредено е в подписа ми. В зависимост от цикъла на движение:

- Градско 7.0 л/100 start/stop, София

- Извънградско 5.0 л/100 

- Магистрла 6.5 л/100 при движение със скорост 140-150 км/ч

 

Бордовия компютър дава разлика от около 0.3 л/100. Втория журнал се занулява на всеки 100 часа работа на двигателя.

Иначе мотора е тих, много пъргав и динамичен и е оптимален както за градско каране така и за пътуване на дълги разстояния. Според мен значително превъзхожда по шумния и тромав 1.6 TDI който трудно би постигнал значително по-нисък разход за гориво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че е коректно 1.4 TSI да се сравнява с 2.0 TDI, тъй като при автомобили с тези два двигателя параметрите на движение са сходни (ускорение, максимална скорост). Все пак 1.4 TSI е с почти 2.5 секунди по-бърз от 0 до 100 км в сравнение с 1.6 TDI.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 шумния и тромав 1.6 TDI който трудно би постигнал значително по-нисък разход за гориво.

 

Ще те повозя някой ден да видиш колко е шумен, че явно не си запознат, същото се отнася и за разхода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Аз карам Octavia 3 1,4 TSI вече 11хил. км. Средния ми разход на база реално заредено е в подписа ми. В зависимост от цикъла на движение:

- Градско 7.0 л/100 start/stop, София

- Извънградско 5.0 л/100 

- Магистрла 6.5 л/100 при движение със скорост 140-150 км/ч

 

Бордовия компютър дава разлика от около 0.3 л/100. Втория журнал се занулява на всеки 100 часа работа на двигателя.

Иначе мотора е тих, много пъргав и динамичен и е оптимален както за градско каране така и за пътуване на дълги разстояния. Според мен значително превъзхожда по шумния и тромав 1.6 TDI който трудно би постигнал значително по-нисък разход за гориво.

все още не измислен бензин който да е по-икономичен от дизела 1.4 tsi е сравним с 2.0 tdi гарантирам че дизела е с минимум 2 литра надолу от бензина а при високи скорости 140 км/ч нагоре дизела е цар на разхода бензина го качва в пъти повече

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен значително превъзхожда по шумния и тромав 1.6 TDI който трудно би постигнал значително по-нисък разход за гориво.

 

Колега, разбирам, че много се радваш на колата си и на двигателя й, желая ти още много приятни емоции и километри, но в горното си изказване, което съм цитирал, си прав само и единствено за шума - разбира се, че дизелът е по-шумен, макар че това е като да сравняваш кон с кокошка. Що се отнася до разхода на гориво - шофирал ли си 1.6 ТДИ и имаш ли база за сравнение?  1.6 ТДИ може да няма значително по-нисък разход в сравнение с 1.4 ТСИ, но те уверявам, че все пак е по-нисък, особено на извънградско, където рядко достига 5.5л/100 км, и то при душманско каране. За тромавостта не мога да коментирам, тъй като нямам преки наблюдения върху 1.4 ТСИ, но подкрепям това, което е казал колегата Илко Такев - редно е да се сравняват двигатели със сходни динамични параметри - каквито 1.6 ТДИ и 1.4 ТСИ със сигурност не са помежду си.

Редактирано от iavkata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

- Извънградско 5.0 л/100 

- Магистрла 6.5 л/100 при движение със скорост 140-150 км/ч

 

 

Колега, това сериозно ли? 

Четох и други постове и очаквам да почнат колите ви и бензин да връщат обратно в резервоара. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегиииии, темата е "Статистика за Octavia III 1.4 tsi". Дизелите са по-икономични и всички го знаем. Най-уважително ви моля да ни оставите да си водим статистиката. Предварително благодаря.

 

п.п. Дизела е по-икономичен и дооооста по скъп като цена на колата. В друга тема го сметнахме, че разликата в цената ще се избие за 5 години ако се изминават по повече от 32000км на година (1,4тси 140к.с vs. 2,0TDI 150к.с по каталожен разход).

Още веднъж, темата е за статистика, така е започната, не за сравняване бензин - дизел. Всеки знае, че дизелите са по-кофти  :tongue_1: 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

ако е удобно на някой, когато си дава данните за разхода да напише и средната скорост за периода. Не от дневния, а от втория записа на компютъра, при положени, че го нулира при всяко зареждане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е невъзможно.

И аз това се оптах да кажа, но явно 1.4 тси ще се окаже някакъв уникално икономичен мотор. Всъщност е възможно ако има наклон като се замисля, но стига съм спамил темата.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е невъзможно.

+1

150 на темпомат означават около 140 средна скорост по комп. При тая ср. ск. няма бензинов автомобил който да даде разход под 7, при празен автомобил и лек шофьор :) , иначе щеше да е революция в автомобилостроенето. А че О3, с 1.4 тси е наистина много пъргав и икономичен автомобил - не подлежи на съмнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегиииии, темата е "Статистика за Octavia III 1.4 tsi". Дизелите са по-икономични и всички го знаем. Най-уважително ви моля да ни оставите да си водим статистиката. Предварително благодаря.

 

п.п. Дизела е по-икономичен и дооооста по скъп като цена на колата. В друга тема го сметнахме, че разликата в цената ще се избие за 5 години ако се изминават по повече от 32000км на година (1,4тси 140к.с vs. 2,0TDI 150к.с по каталожен разход).

Още веднъж, темата е за статистика, така е започната, не за сравняване бензин - дизел. Всеки знае, че дизелите са по-кофти  :tongue_1:

 

Колега, недей така "дизелите са по-кофти". Някой може да се засегне ;). С който и да е двигател Октавия 3 е един прекрасен автомобил, който всеки е преценил спрямо стила си на каране, пробега и други подобни фактори, с какъв двигател да го оборудва. Нека се радваме на новите си коли и ги караме с кеф :) :) :).

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този така интересен спор мисля, че може да се реши само на пътя. Тръгва се от т.А до т.Б, в едната посока води едната кола в другата посока води другата и накрая се вижда резултата.

Това е от личен опит пътувам по една и съща дестинация от години и разход от 5/100 до 10/100 всичко зависи от средна скорост, трафик, атмосверни условия и др.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам тук дизелджиите които са коментирали са с все стари мотори...новия бензин 1.4 140 тси гори точно колкото стария 2.0 140 дизел. Новите дизели са по икономични с около 1.2 литра ако говорим за 2.0 150 к.с. Не вярвам цената с около 5 бона да компенсира тая разлика поне за първите 100 000 к. :-) Ако говорим за сигурност бензина си е безин и никога няма да замръзне на -20-25 поне с нафтата в БГ. По бърз и пъргав е дори от най новия 2.0 150 к.с. и няма опасност да му замръзне горивото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, немците не са спрели да спорят по въпроса "дизел-бензин", още откакто са изобретили тези двигатели, и ще продължат кой знае още колко, така че хайде да не се отклоняваме от темата и да се придържаме само към статистиката за Октавия III 1.4 TSI. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой дизел бе ???  Нов, стар...още по ста,р или тоя който трака и замръзва ???

За който говорите.2.0тди CR.

И повече ще върви,по-приятно ще се кара защото има повече тяга в ниските,ще работи на по-ниски обороти,и най важното ще гори по-малко!

Освен това и ресурса му е по-голям.От никъде не може да го пипнете дизела.Така,че не превръщайте темата в поредния спор.В случая,дизела е по-добрия мотор.И не е и шумен като помпа дюзата.Така,че няма какво да се говори.И не на последно място,някак си по-подхожда психологически-един двулитров дизел на това купе,отколкото прахосмукачката,та дори и тя да е бясно мощна.

Да не се обиждат феновете на бензина,но това са фактите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.