Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Октавия 3: Сервизни Акции, други регистрирани проблеми


PUF-PAF

Recommended Posts

Колеги здравйте.

Дали воланната система на Октавия 2013 дизел е само електрическа или е хибридна, с масло и електромотор?

Преди два дена се появи онзи звук за който бях споменал преди време.

 

За шанс камерата на борда е засекла звука. Консултирах се с един приятел (майстор) който каза че прилича на звук на кормилна система останала без масло.

Имате ли някакви коментари. (сега съм на работа, довечера ще се помъча да пусна видеото в което се чува звука.)

Звука е нещо като стържене, сякаш гумата се е опряла в калника. Появи се 4 пъти в продължение на последната една година и звука е с продължение на най много 2-3 секунди.

Благодаря предварително за коментарите.

 

"100% е само на ток." 

 

Иначе, не пречи да е някой лагер или нещо производно/подобно по системата. :) Пусни клипче, като можеш, да го чуем.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен като ми смениха съединителя и изчезнаха тия звуци.

Редактирано от JORDITO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"100% е само на ток." 

 

Иначе, не пречи да е някой лагер или нещо производно/подобно по системата. :) Пусни клипче, като можеш, да го чуем.

 

Звука се чува след 8-та секунда.

Във видеото : Наложи се да върна малко назад изпуснах пресечката. След като свърши хода назад, точно преди да завъртя и по време на  въртене на кормилото се чува звука. Друг път съм го чувал предимно в бавен ход и по време на излизане от пресечка. Един пък пак беше след заден ход и ход напред.

 

https://www.youtube.com/watch?v=v2uirrJy0OA

Редактирано от Levcho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уха... Е това вече не знам какво е... баси звука.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж това, наистина пише съединител???

 

Ръчна кутия:

 

DSG:

 

 

Ако си в гаранция ходи да си го оправят, защото сигурно цената му е колкото за нова каруца.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди известно време един приятел ми се обади да погледне нещо под капака на Октавията, защото на негов познат е трябвало да се сменя някакъв датчик и искаше да види дали е същото.

Свалихме кората на двигателя и после той разкопча един термокожух - в ляво зад двг. Вътре беше доста зацапано със сажди. Хм... Поиздухах ги с въздух и на следващата седмица отидох до ЕТ да попитам дали това е нормално (никакви симптоми в поведението на колата).

Като отворихме мястото и се опита да свали маркучето - само го допря с клещите за да махне скобата - и щуцера си остана в маркучето... Оказа се, че датчика за деференциалното налягане на ДПФ-а се е постопил и изглеждаше така- 1

 

Вместо да изглежда така - 2

 

Сменихме го. 

Ако не бях отворил нарочно термокожуха, не бих знаел, че е за смяна. Може би е работил по някакъв начин.

На другата Октавия, заради която погледнах датчика, нейния датчик беше станал на буца и двигателя и е спрял от това на магистралата. 

Просто като съвет към колегите с дизели - проверете си дали нямате и вие нагар (сажди) под този кожух - признак за предстоящ проблем (може и да няма индикации, като при мен)

post-12310-0-56355100-1527754441_thumb.jpg

post-12310-0-86127700-1527754516_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж това, наистина пише съединител???

Ръчна кутия:

DSG:

Ако си в гаранция ходи да си го оправят, защото сигурно цената му е колкото за нова каруца.

 

Мисля че е същия звук. Гаранцията свърши. :blush: :blush: 

Във форума имаше един колега който обслужваше DSG, спомняш ли си кой беше или познаваш ли го?

Благодаря за коментара

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, човек... не го знам кой е... Мразя я тая кутия, защото е супер проблемна - как пък една не направиха здрава! Затова и не ми е интересно нищо за нея :) Нито знам устройството й, кои модели са с масло, кои не са - не ми е интересно изобщо... :( 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, човек... не го знам кой е... Мразя я тая кутия, защото е супер проблемна - как пък една не направиха здрава! Затова и не ми е интересно нищо за нея :) Нито знам устройството й, кои модели са с масло, кои не са - не ми е интересно изобщо... :(

 

Все още се размайвам че може да е от друго нещо.

Един колега беше коментирал че може да е от замърсени спирачни накладки, а пък друг приятел чувал същия звук по време на заден ход в Сеат Леон с дсг кутия и казва че е сигурен че причината е нестабилност в системата за подпомагане потеглянето по наклон.

В събота ще промия накладките със струя и в неделя имам около към 250км пробег. След това ще видим дали ще се повтори и после ще хванем пътя към ET.

Редактирано от Levcho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все още се размайвам че може да е от друго нещо.

Един колега беше коментирал че може да е от замърсени спирачни накладки, а пък друг приятел чувал същия звук по време на заден ход в Сеат Леон с дсг кутия и казва че е сигурен че причината е нестабилност в системата за подпомагане потеглянето по наклон.

В събота ще промия накладките със струя и в неделя имам около към 250км пробег. След това ще видим дали ще се повтори и после ще хванем пътя към ET.

 

От замърсени спирачни накладки ще усещаш и усилие при потегляне и че даваш повече газ, за да мръдне... :) И все пак, тоя звук се усилва доста, а пък колата на видеото се движи супер бавно - колелата трябва да се въртят доста повече, за да се чуе такъв звук от накладките... Същото е и за HHC-то - ако държи или прави мизерии - доста ще го усещаш при потегляне. :) Знам ли... измий ги все пак и ще го отхвърлиш това нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прилича на задържаща накладка, обаче звука започва, когато колата е все още на място. Поне така го виждам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прилича на задържаща накладка, обаче звука започва, когато колата е все още на място. Поне така го виждам.

 

Много добре си виждаш - точно превключва на D, роботът обръща посоката и започва виенето, защото точно тогава започва и натоварването, след като спирачката го държи... Определено не е накладка на едно място, да... сега обърнах повече внимание.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Определено не е накладка на едно място, да... сега обърнах повече внимание.

 

Те това ми е мисълта. :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Прилича на задържаща накладка, обаче звука започва, когато колата е все още на място. Поне така го виждам.

 

 

Много добре си виждаш - точно превключва на D, роботът обръща посоката и започва виенето, защото точно тогава започва и натоварването, след като спирачката го държи... Определено не е накладка на едно място, да... сега обърнах повече внимание.

 

След подробна козметика на спирачни накладки, имах пробег около 750км (за 10 дена) повечето извънградско.

През първите 9 дена не чух звука нито един път.

За последно, снощи, бях спрял на едно място (изключен двигател) и после незабавно се наложи да включа двигателя, последством, когато колато беше на паркова скорост "Р" звука изникна но беше с продължение по малко от 1 секунда.

Доколкото помня през това време климатика беше включен.

И по време на предишните звукови чувания, климатика винаги беше включен. А дали може да е нещо в системата на климатика?

И така, звука все още е в потайност.

Благодаря Ви за коментарите.

 

(снощи нямах време да прегледам бордовата камера за звука, довечера ще я преслушам)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Здравейте! притежавам Октавия III, 1,2 TSI, бензин. Предстои ми смяна на масло и филтри. Досега не съм ги сменял. Проблемът е в горивния филтър. По сайтовете за авточасти виждам, че се предлага, но в сервизите ми казват, че той се намира в резервоара и не подлежи на смяна, защото е "вечен". От друг сервиз ми казаха, че горивния филтър върви комплект с бензиновата помпа и не се продава отделно никъде. Въпросът ми е - къде се намира този филтър, сменя ли се традиционно, както при масовите автомобили /масло и всички филтри заедно/, "вечен" ли е, как се сменя /ако се сменя/. Благодаря Ви предварително!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

След подробна козметика на спирачни накладки, имах пробег около 750км (за 10 дена) повечето извънградско.

През първите 9 дена не чух звука нито един път.

За последно, снощи, бях спрял на едно място (изключен двигател) и после незабавно се наложи да включа двигателя, последством, когато колато беше на паркова скорост "Р" звука изникна но беше с продължение по малко от 1 секунда.

Доколкото помня през това време климатика беше включен.

И по време на предишните звукови чувания, климатика винаги беше включен. А дали може да е нещо в системата на климатика?

И така, звука все още е в потайност.

Благодаря Ви за коментарите.

 

(снощи нямах време да прегледам бордовата камера за звука, довечера ще я преслушам)

Колега,

Аз от няколко месеца имам октавия3, дизел, 1.6.

Подобен звук се явява и при мен,трае 1, 2 секунди. Първия път бях на задна скорост. После се появи още два пъти след около месец и звука се получи при превключване на 2 или 3 та. Последния път в рамките на 5 мин се случи пак няколко пъти...климатроника бе включен. Изключих го и не гъкна до края на пътуването.

По спомени предишните пъти като се е случвало винаги съм бил с вкл. климатик...

Не знам дали не е от климатика...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя инфо и аз:

 

Онзи ден ми подмениха гаранционно акумулатора в Еуратек - София.

3 години и 4 месеца изкара първоначално вградения акумулатор. Казаха ми, че е USB-то дърпа доста ток, дори когато е загасена колата и мултимедията. А аз съм го държал постоянно включено през тези години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя инфо и аз:

 

Онзи ден ми подмениха гаранционно акумулатора в Еуратек - София.

3 години и 4 месеца изкара първоначално вградения акумулатор. Казаха ми, че е USB-то дърпа доста ток, дори когато е загасена колата и мултимедията. А аз съм го държал постоянно включено през тези години.

Много ми е интересно, как си държал включено ЮСБ-то? Ако си оставял флашка в него е друг въпрос. Не мисля, че дърпа ток докато колата не работи. Постоянно ми се налага да включвам ръчно медията, за да ми зарежда телефона когато колата не работи.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3 години и 4 месеца си е нирмален живот за акумулатор в БГ, усб-то едва ли има връзка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе не е точно така, поне ми разправяха, че заради старт/стоп системата, били по усилени и би трябвало, пет години минимум да изкара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

Аз от няколко месеца имам октавия3, дизел, 1.6.

Подобен звук се явява и при мен,трае 1, 2 секунди. Първия път бях на задна скорост. После се появи още два пъти след около месец и звука се получи при превключване на 2 или 3 та. Последния път в рамките на 5 мин се случи пак няколко пъти...климатроника бе включен. Изключих го и не гъкна до края на пътуването.

По спомени предишните пъти като се е случвало винаги съм бил с вкл. климатик...

Не знам дали не е от климатика...

 

Здравей колега. Пропуснал съм твоето послание.

Първо да те питам... твоята октавия автоматик ли е (DSG) или ръчна?

 

Значи преди два дена имах около 300км пробег. След което спрях и се наложи да изчакам в спряло положение и с включен двигател (включен климатроник).

След кратко време, започна ДПФ генерация. После си рекох да изключа климатроника и точно тогава за кратко чух звука. После пак включих климатроника и звука се чу за по дълго време, около 2-3секунди.

Значи, мисля че има нещо свързано с натоварване. Преди, когато съм го чувал твоя звук, не съм забелязвал за ДПФ генерация. Дали има нещо общо с ДПФ'а или от натоварване на двигателя не разбрах.

Един приятел ми коментира че може да се получавало от електронния съединител на климатроника.

В този случай изкарах вероятността (както предположихме преди) да е от DSG'то, защото автомобила е в паркова скорост, т.е. `P`.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

При мен УСБ/то не се захранва при отключена кола, изключен Амундсен и ако вратите са затворени. При заключена кола не се захранва също. След отваряне на врата се подава захранване за около минута и продължава при включване на Амундсена.

От опит-имам включена камера в УСБ то и наблюдавам дали работи. Оставял съм я и на паркинг за 45дни, никакъв проблем не ми е давал акумулатора (вече е 4+ години)

Абе не е точно така, поне ми разправяха, че заради старт/стоп системата, били по усилени и би трябвало, пет години минимум да изкара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.