Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Качество на горивото.От коя бензиностанция зареждате и защо?


milen1914

Recommended Posts

Абе радвайте се и на тая цена, че тоя нисък петрол няма да е вечно. А и както знаете, когато нещо изкуствено се държи ниско дълго време, експлозията след това е голяма (дано не съм прав де).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

"27 мар 2011

 

Високите цени на горивата родиха нов феномен - дизелов туризъм. Една от най-предпочитаните дестинации е съседна Македония, където разликата в цените е чувствителна. Само на 10 километра от границата - в Македония, дизеловото гориво се продава с 30 стотинки по-евтино.

Цистерни от България всеки ден зареждат македонски бензиностанции. По-ниската цена при съседите се дължи на разликата в акциза и ДДС, обяснява Слободан, който на ден зарежда поне по 10 български автомобила."

 

http://profit.bg/news/Dizelov-turizum-v-Makedoniya/nid-77288.html

 

Ще си позволя да коригирам горното. Последните 5 дни два пъти зареждам в Македония. Първия път на 16 декември в Куманово, на цена 1,48 лв/л и втория път вчера в Крива Паланка на цена 1,47 лв/л за обикновен дизел. Следователно цената е грубо 60 ст/л по-ниска. Зареждам на Макпетрол, не на Лукойл, но цената е еднаква на всички бензиностанции (явно и те си имат "картел"  :D )

Пиша обикновен дизел, защото при тях е два вида - обикновен и БИО. Горивото обаче хич не е обикновено, а е превъзходно! Колата не се мъчи, превключва по-рядко към по-ниска предавка, идеално поема още от под 1500 оборота. Вчера минах 615 км със средна скорост 72 км/ч при разход 5,2/100, като по граници и по разни изчаквания съм седял на място общо около 1 час със запален двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе стига бе, евтино си е. По пътищата е задръстено от коли, значи е евтино.

 

Пък и се повтарям, ама след такава имплозия няма как да не последва експлозия в определен момент. Икономиката е циклична.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, аз от месец зареждам на 1,85 дизела на Круиз в София (с отстъпката с чип), а отделно в доста градове по-малки или големи бензиностанции вече свалиха цената и под 1,80, което си е около 0,9Е - защо не зареждате от тези вериги/градове, ами наливате пари в "некартелните" вериги - толкова ли им е невероятно горивото?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз допреди 3 месеца зареждах там, но нещо развалиха горивото. Сега съм на Газпром и съм по-доволен от разхода спрямо круиз. Иначе като пари реално излиза едно и също.

Лъчо, пробвай едно две зареждания на Газпром, то е близо до Круиз и ще видиш разликата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвал съм и Газпром и Круиз. Няма никаква разлика. Само дето на втората бензиностанция излиза по - евтино, ако има чип.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз допреди 3 месеца зареждах там, но нещо развалиха горивото. Сега съм на Газпром и съм по-доволен от разхода спрямо круиз. Иначе като пари реално излиза едно и също.

Лъчо, пробвай едно две зареждания на Газпром, то е близо до Круиз и ще видиш разликата.

Мерси, Ники. Наистина имаше един период, в които май нещо не беше ок горивото, но последните 2-3 резервоара съм много доволен - като ракета е колата. Може би е била кофти партида просто. Иначе преди това само от Газпром зареждах (и двете бензиностанции са точно до нас) - доволен съм от горивото и разхода, ама Газпром дори с чип държат 10-15ст. по-висока цена от Круиз, а пък не забелязах видима разлика във вървежа и разхода, откакто смених от Газпром на Круиз...

Но ще пробвам отново 2-3 резервоара на Газпром - преди те послушах за Круиз и не съжалявах :hi:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз зареждам от най-близката, през която минавам, защото нямам време да ходя до някоя определена. Като цяло не съм забелязал разликата между отделните бензиностанции.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Преди две седмици напълних на Круиза в Правец, че беше тънка цената. Бях почти на светнала лампа, което значи, че това е преобладаващато гориво в колата до момента. Колата е с масло 5W40 Motul на 4000-5000км и акумулатор на година.

 

Тази сутрин на -16 градуса в Люлин, колата запали от половин оборот. Явно в това отношение нафтата е ОК. Като разход и вървеж не забелязвам никаква разлика с ЕКО-то, което наливам стандартно (с което също нямам проблеми в студа).

 

Питам се, какво оправдава в такъв случай наливането на скъпи горива, които ни пробутват като зимни.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моята запали много лесно тази сутрин с обикновен дизел от Лукойл (който винаги си ползвам). Маслото също е 5W40 Motul на 3000 км и акумулатор на година и половина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди две седмици напълних на Круиза в Правец, че беше тънка цената. Бях почти на светнала лампа, което значи, че това е преобладаващато гориво в колата до момента. Колата е с масло 5W40 Motul на 4000-5000км и акумулатор на година.

 

Тази сутрин на -16 градуса в Люлин, колата запали от половин оборот. Явно в това отношение нафтата е ОК. Като разход и вървеж не забелязвам никаква разлика с ЕКО-то, което наливам стандартно (с което също нямам проблеми в студа).

 

Питам се, какво оправдава в такъв случай наливането на скъпи горива, които ни пробутват като зимни.

Еко зареждат от Сакса. Круиз е собственост на Сакса. Круиз слагат добавки и подобрители в горивото които не пестят. Сакса зареждат цистерните на Еко както и с каквато добавка са ги заявили. В Сакса има резервоари с добавки на всяка голяма верига която зарежда от там и самата верига при заявяване на горивото заявява и колко добавка да има в него.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз последния път заредих на круиз на цена 1.72 лв/литър с отстъпката от 10 ст. На тоя кучи студ пали, върви и харчи не по-различно от Газпром, които ползвах напоследък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята пак пали много трудно с дълго въртене на стартер и кюфкане, а понякога и от втория път... С гориво от Ромпетрол в Дружба, акумулатор Бош в разцвета на силите си и нови подгревни свещи. Оправия няма и тази зима, в сервиза казват, че всичко и е перфектно.  :nea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Методиев, в Трансексперт ходил ли си? Моята е с около 200к км повече, стои отвън и пали перфектно от раз в тези студове с обикновена нафта от Еко и турски акумулатор на незнайно колко години - от три години е при мен, преди това колко е изкарал не знам. Само подгрявам два пъти преди да завъртя. Не съм слагал никакви добавки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даваш на контакт, чакаш да изгасне лампата за подгрева и връщаш ключа. След това даваш на контакт пак, чакаш да изгасне лампата за подгрева и палиш. Не знам дали е наистина необходимо, но го практикувам в студове около -10 и повече. Така правят в ю туб :P

Редактирано от Alexandar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха, благодаря ти за разяснението. Много съм бос с дизелите. :)

 

пс: Между другото и аз чакам винаги да изгаснат лампите на таблото преди да запаля. Не знам дали е правилно, но така съм чувал от стари шофьори.

Редактирано от axel
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше, пробвай с един подгрев. Ако запали, значи няма нужда от втори.

Влади, викам да пусна една песен там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въртиш и палиш. Не се занимавай с глупости. След малко поздрава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Методиев, в Трансексперт ходил ли си? Моята е с около 200к км повече, стои отвън и пали перфектно от раз в тези студове с обикновена нафта от Еко и турски акумулатор на незнайно колко години - от три години е при мен, преди това колко е изкарал не знам. Само подгрявам два пъти преди да завъртя. Не съм слагал никакви добавки.

 

Просто ми писна от сервизи... Всеки елемент от участието в паленето е подменен с нов и в изрядност. И с два подгрева положението е еднакво, което ме навежда на мисълта, че не е проблема в подгрева, акумулатора и горивото... Но в ЕТ казват, че колата е перфектна. А на мен ми писна да пръскам пари в сервизи по тоя бирник.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.