Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Мнения Шкода Октавия 2 facelift


Infinium

Recommended Posts

Само го отбелязвам за да се обърне внимание.Моята е боядисвана цялата, то маи няма коли без поправки.Във вкъщи имаме един лексус и като го гледам цялата предница му е боядисвана ама като го взехме беше на 2години и 11000 км гаранционен със първи собственик жена.

Поздрави ;-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 97
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • shaft

    17

  • Infinium

    11

  • vetrenec

    9

  • Cvetomir

    6

Най-много писали в темата

Здравейте

 и аз като колегите по-горе реших да си купя Октавия' като засега се спрях на Октавия 2.0 TDI CR. Колата е била лизингова и е върната в ЕТ( http://www.mobile.bg/11414065491326263). Гледах колата и като, че ли всичко и е наред. Сменя скоростите плавно, вътре е доста запазена. Единствено когато влязохме вътре миришеше на нещо средно между оборско тор и кравеферма. На въпроса, защо мирише така консултантът ни отговори,че таблата се правели от пресовани животински кости. Някой имал ли е такъв проблем. Като цяло колата заслужава ли си парите 22 000 лв?

 Благодаря Ви предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На въпроса, защо мирише така консултантът ни отговори,че таблата се правели от пресовани животински кости.

 

Не. От слонова кост ги правят таблата. Начи верно е миришела на лайна, щом и консултанта знае от какво е.

Тоя народ тотално е изтрещял вече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бухахахаха - консултанта е имал готова версия, но спокойно можеш да се върнеш и да му кажеш защо е миришело така - аз съм чувал, че специално на фейслифта конете под капака са много чувствителни към кофти нафта и понякога ги хваща много яко разстройство и се изпонаси*ат и от там идва миризмата. Даже на някой автомобили има проведени сервизни акции и конете са заменени с други гаранционно. Явно тая е от пробленмите :) Преди фейслифта го няма тоя проблем!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майко мила... всички възможни думи ми избягаха... абе... хората напоследък нещо откачиха всичките... ахахаахаха...  много мъка има на тоя свят... facepalm.gif

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Климатика да не е  "мухлясъл" и в Еуратек да ги мързи да го почистят и освежат ?

Няма какво друго да бъде освен кучешки или котешки л@йна  :dog:  под мокета  ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

идея 1 - виж филтрите на купето

идея 2 - огледай за признаци от наводнение в купето (вдигни мокетите, виж дали миризмата не е от излолацията под тях, огледай пода за признаци от вода, ръжда около меганизмите за закрепване на седалките и тн)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Форума и темата са повече от полезни, за което Ви поздравявам.

Първо поднасям извинения към автора на темата за моята намеса, която на този етап и с цел получаване на помощ от колегите съфорумци.

 

Във абсолютният същият "гювеч" съм като автора на темата вече повече от 5 месеца и мога твърдо да заявя, че читави коли в БГ просто да не кажа няма, а много рядко излиза.

С бюджет около 20 к съм - търсещ автомобил основно ползващ за служебни извънградски пътувания средно 3-4 к км/мес. и не на последно място личните потребности като семеен човек със 1 дете /засега/.

Дизел, комби или подобаващ хетчбег като на Окавия, ниво на оборудване над средното, без кожа, не държа на автомат в общи линии - читав, отговарящ на възрастта си, не смачкан от каране автомобил .

Приоритетни автомобили - Октавия, Тойота Авенсис комби,, Пасат комби. Това е, което основно съм гледал като обяви и провеждал разочароващи огледи из къде ли не в БГ.

 

След доста дерзания силно се замислях и за нов автомобил, но колегата Цецо75 ясно е изразил и моята позиция. Няма да влизам в подробности. 

В следствие на това вече съм на тема сваляне на бюджета и увеличение на компромисите понеже тези 4-5 годишни автомобили ми се виждат твърде много рискови. Какво е вашето мнение - дали да не слезем сериозно на 12-15 к с колегата, а останалото да е резерв?

 

Твърдо държах /с големият бюджет/ на Комън Рейл 2.0 - 140-170 коня, но сега сериозно се замислям за един от компромисите 1.9 - 2.0 ПД. За 1.9 съм ОК, но при 2.0 ПД ми е пълна мъгла.

Има лек коментар във 2 стр на темата, който е свързан със основният ми за сега въпрос:

 

Изчистени ли са проблемите на 2.0/140 коня Помпа-дюза - код на мотор "BMM" генерация Фейслифт - 2009 година с всичките изписани проблеми като глави, дюзи, маслени помпи, шестограми и пр. /ако съм пропуснал добавете/???

 

Пиезо дюзи ли са? Проблемни ли са въобще дюзите и поддръжката на мотора? Най-вероятно е със ДПФ?

Интересно е, че е 8 клапана това ме впечатли - може ли да го коментирате това крачка назад ли е за 14 DOHC 8V за този  предпоследно поколение дизелов мотор?

Не на последно място - какво повече може да ми даде комбито на Октавия от т.нар. Хетчбег - последният много ми се нрави за едва 20 л по-малък обем на багажника?

 

 

Предварително благодаря на всички колеги споделили опит и виждане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Комби vs Хечбек - повечето комбита имат "двоен под". Имат релси и място за голям рууф бокс (ако ползваш). Можеш да сложиш по-едрогабаритен товар (примерно шкаф или ел, уред). Ролетна щора, ако ще го товариш, не трябва да мислиш какво да правиш с кората. И не на последно място: изглежда много по-красиво :)

 

Като цяло ако товариш багаж, който се събира под щората/кората, полза някаква от комби няма.

 

Да, при BMM са изчистени в най-голяма степен, аз като търсех това ми беше PD фаворита. Другият беше BXE 1,9 105 коня. Също много приятен за каране мотор (ако много дръжиш с/у 300 лева конете се поизравняват).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Полезна и за мен тема, защото съм се замислил да сменя настоящата кола с Октавия 2... До тук обсъждате основно двигателите... Аз обаче търся автоматик (задължително, заради жената) та ме интересува да споделите как се държи DSG-то, прави  ли проблеми, какви са му кусурите. Някакви други неща по колата за които трябва да се внимава? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6 степенните дсг-та са здрави, но си е таралеж в гащите. Ако дефектира мехатроника, цената на нов + смяната идва на около 2500 лв в ЕТ. Смяната на съединители е около 2 бона пак в ЕТ. Това важи и за 6, и за 7 степенното. Аз лично не бих рискувал, но избора си е твой.

На 6 степенното на всеки 60 000км се сменя масло + масл. ф-р. Смяната е около 500 лв в ЕТ.

Редактирано от skodko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съвсем съгласен:

1.Мехатроника, се чисти и ремонтира, за мнооого по-малко пари, поне ако се вярва на няколко сервиза и автомеханика, а и на клиенти от братовчедския форум, а мисля и от нашия...;

2.Смяната на масло и филтър, за 6 DSG, точно в ЕТ - София, на ул."Хан Кубрат", е около 380 лева, 462 лв., ми излезе с масло, филтър и уплътнение за Халдекса - говоря от личен опит - 29.12.2014 г.;

3.Точно тогава, приемчика ми каза, че смяна на съединители+труд, вече е около 1100-1200 лева, а не

колкото казваш. Самият той, се оплака, че клиентите не знаят за това, и отлагат процедурата до последно, влошавайки нещата.

Не претендирам за достоверност на 100%, просто споделям...

Редактирано от Боре
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, че да караш автоматик е скъпо удоволствие, но в случая е по-скоро необходимост... Съединител на колко време се сменя... съответно, ако е карана повече градско и ако е карана повече на дълъг път (без много смяна на скорости)? Доколко често този мехатроник създава проблем - често ли се случва или по-скоро рядко?

 

От изчетеното до тук ... за автоматиците като цяло, оставамс впечатление, че е добре да се държа на страна от разните роботизирани кутии (Опел, Тойота, Ситроен, Пежо...Хонда) CVT-та също е по-добре да избягвам (или поне с такова впечатление оставам от прочетените мнения)... така като варианти ми оставам различните варианти на скорости с два съединителя (варианти като име най-вече :))и традиционния автоматик... Тъй като dsg-тата са със сравнително дълга история, мисля, че им се знаят слабите места, затова ви попитах за мнение от първа ръка ако може (Благодаря на Боре-то за което). 

Някакви други слабости по О2?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз съм си фен на ръчните кутии и може да съм пристрастен малко. При втора ръка кола е на късмет работата малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.Смяната на масло и филтър, за 6 DSG, точно в ЕТ - София, на ул."Хан Кубрат", е около 380 лева

3.Точно тогава, приемчика ми каза, че смяна на съединители+труд, вече е около 1100-1200 лева

Потвърждавам. Преди 3 седмици обслужих моето DSG на почти 57 000км в ЕураТек и цената беше 391лв.

 

Докато оставях колата, се заприказвахме с приемчика (Мирослав, много приятен човек, впрочем) и стана въпрос за страха, който имат хората, че случи ли се нещо с DSG-то, ще им бъдат смъкнати три кожи от гърба. DSG вече съвсем не е нова технология и въпреки че никога не е приятно да се дават пари за ремонти, цените дори на сериозните интервенции далеч не са така шокиращи, както се говори. 

 

Аз също гледах с леко недоверие към колите с такъв тип скоростна кутия, но истината е, че е удоволствие да се кара автомобил с DSG - в софийските задръствания е рай (никак не ми липсват педалът на съединителя и постоянното ръчкане на скорости), а когато ти се прииска, ръчният режим е на разположение. Не бива да бъдат зачерквани заради опасения от повреди. Всички коли се чупят, тези с DSG - не повече от останалите. ;)

Редактирано от FCB4Life
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги , моля за съвет.

Имам близък в Южна Италия , който ми търси кола,та има една Октавия Елеганс комби 2010 г. 2.0 тди  комън рийъл на 170 000 км/чакам снимки/.

Въпроса ми е на какво да му кажа да обърне внимание при огледа : демпфер;климатик ?

Моля подскажете !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 години по-късно...

Здравейте колеги. Преди да пусна запитването си доста се потрудих и изчетох всичко възможни писани теми по въпроса, който ме интересува, но информацията е доста разпиляна и неконкретна.Предварително се извинявам за спама, ако може така да се нарече, но реших да питам тук вместо да пускам нова тема. Пределно съм наясно, че е въпрос който е много и надълго и нашироко обсъждан, но в крайна сметка не открих точно и ясно информацията която търся.Директно си казвам, че не съм навътре в познанията си по марката като цяло, но тъй като имам намерение да си купувам кола, след доста ровене, питане и размишления реших да се насоча към Октавия 2 facelift 2009-2011. Наистина ми е трудно от към решение да призная, и след толкова много четене главата ме заболя и се обърках. Та по темата...насочил съм се към Октавия facelift седан 2.0 TDI мотора със 140 коня, но не съм запознат в дълбочина с евентуалните проблеми, ремонти, обслужване и цени, как е мотора като цяло, като поведение и вървеж,разход, какво да гледам при оглед и т.н. Мненията които срещнах из темите в които четох са , че собствениците са много доволни, но дотам. Затова тук подробно си задавам въпросите.Не мога да реша дали да търся с ръчна скоростна кутия или да търся автоматик DSG. Има ли предимства едната кутия пред другата? Коя е за предпочитане от гледна точка на по-малко проблеми,обслужване и цени за ремонти? Иска ми се като цяло вече да карам автоматик, но ще се съобръзя с вашите препоръки и насоки.Държа колата да е с 6 скорости и затова се насочих към този модел и модификация. Главно ми трябва за извънградско магистрално предвижване. Искам колата да върви леко и без проблем да си поддържа 140 на магистралата, и да може да вдигне повече без зор, ако се наложи естествено. И тъй като не съм наясно, искам да помоля собствениците на такъв автомобил с въпросната модификация и години, ако може да споделят информация по въпросите, които ме интересуват.

 

Най-сърдечно искам да благодаря на всички, които могат да се отзоват с точна информация от личен опит с този модел и мотор на Октавия. Ще ми бъде изключително от полза.

:)

Редактирано от omonkes
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет!

Щом става дума за магистрално каране - добре си се спрял на 140-те коня. Не е необходимо и DSG кой знае колко в такива придвижвания. Не съм виждал/чел да е писано за проблеми с тях, но със сигурност, подръжка и ремонт (ако стане нещо) са по-скъпи от при “ръчката”. Ограничението на магистралата (140 км/ч) не е никакъв проблем за двигателя, както и скорости до към 200-210. Ако нещо не ти достига - лесно се коригира при правилния човек! Имай в предвид, че се намират варианти (рядко се срещат, но ги има) от първите фейслифтови модели с предходните PD двигатели. Гледай да вземеш CR обаче. Кода на двигателя трябва да е с 4 букви. Всички мнения са, че те са доста читави. Имат си неща, които могат да бръкнат в джоба - ЕГР, DPF, дюзи понякога... За т’ва, при покупка - задължително я закачи на диагностика с някой, който разбира, за да видите, има ли какво да каже колата.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, zloQQ написа:

Привет!

Щом става дума за магистрално каране - добре си се спрял на 140-те коня. Не е необходимо и DSG кой знае колко в такива придвижвания. Не съм виждал/чел да е писано за проблеми с тях, но със сигурност, подръжка и ремонт (ако стане нещо) са по-скъпи от при “ръчката”. Ограничението на магистралата (140 км/ч) не е никакъв проблем за двигателя, както и скорости до към 200-210. Ако нещо не ти достига - лесно се коригира при правилния човек! Имай в предвид, че се намират варианти (рядко се срещат, но ги има) от първите фейслифтови модели с предходните PD двигатели. Гледай да вземеш CR обаче. Кода на двигателя трябва да е с 4 букви. Всички мнения са, че те са доста читави. Имат си неща, които могат да бръкнат в джоба - ЕГР, DPF, дюзи понякога... За т’ва, при покупка - задължително я закачи на диагностика с някой, който разбира, за да видите, има ли какво да каже колата.

Успех!

 

Здравей!Изключително много съм ти благодарен за отговора. Може ли на лично да те разпитам повече неща :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.