Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Скандалът с емисиите на VWG


Коко

Recommended Posts

Ми пазара в САЩ е особен. Съдебните практики също. Просто така е устроен света. За добро или зло ние сме в Европа, не сме щат на САЩ.

 

А китайския пазар е всеяден. Нещо като руския. VAG въпреки скандала продават най-много автомобили в света и то благодарение точно на китайския пазар.

Според мен тук става дума за защита на правата на потребителя - нещо, за което много се тръби в ЕС, а всъщност ми се струва пълна пародия. ЕС глобява Гугъл и Епъл, но на собственото не посяга. Както и да е - важното е, че на вас не ви пука особено. Аз само си чеша езика общо взето ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
  • Отговори 305
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Цецо75

    34

  • stefan l

    25

  • mirizlivpor

    25

  • shaft

    15

Най-много писали в темата

О, чудо! Все пак ЕС/ЕК може да предприеме някакви действия за нарушени потребителски права - https://www.yahoo.com/news/eu-could-fine-volkswagen-over-consumer-protection-104758252.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам обаждане от ЕТ с покана за ъпдейт на софтуер-а,ама мнооооого се чудя дали въобще да се възползвам от това.След средата на септември може да си избре ден човек и да отиде.Питат изрично ,обаче ,дали колата има чип тунинг и дали всичката и карантия(ЕГР-и,ДПФ- и тн.) са на мястото си и функционират :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този ъпдейт най-вероятно не е заради емисиите, а заради грешка в самия софт. При мен, 2.0TDI, 150bhp, влезе в авариен режим на 218km. След две проверки, гаснения като новобранец и още няколко влизания в авариен режим от ЕТ провериха и имаха ъпдейт. Колата стана друга и грешките изчезнаха. Та не е лошо да видиш за какво точно иде реч.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пропуснах да спомена ,че обаждането за ъпдейта беше ,относно "Дизелгейт",защото колата ми е със "засегнат" двигател.Инак да чукна на дърво не съм влизал в авариен режим досега и се надявам да не се случва занапред  :walkman:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Колеги, какво става ако след ъпдейта решите че не ви хареса и поискате да се върнете на предната версия на софтуера?

Дали е възможно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И мен ме гложди същия въпрос,но си мисля ,че няма начин и единственно манипулацията "ремап" и махане на всичките там ДПФ-и ЕГР-и и едни 40 коня отгоре.Нека се изкажат профитата ,обаче,защото аз не съм толкова наясно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Здравейте!

Ето,че получих и аз известие за нужен ъпдейт на колата ми относно „Дизелгейт”.

Тъй,като не намерих някъде конкретно мнение от някой съфорумец,дали след ъпдейта има промяна във поведението на колата,реших да събудя малко темата...

Има ли някой,който може да даде мнение по въпроса от личен опит,относно мощност,шум,разход на гориво?След ъпдейта отбелязва ли се в сервизната книжка промяната?Отказът от него би ли повлиял на гаранционната поддръжка на колата при евентуален проблем?А дали при евентуална смяна на регистрацията в друга държава от ЕС би било проблем това,че колата е пропуснала тази сервизна акция?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отказът не оказва влияние на гаранцията. Сигурен съм, защото попитах когато отказах категорично да ми се прави. И други колеги са питали и са получили същия отговор.

За шум никой не е писал, но ако разровиш темите ще излязат доста изказвания за намалена мощност и повишен разход. Второто може да е и следствие от първото.

Това, което е най-неприятно е, че колите започват да влизат все по-често в регенерация, някои по два пъти в седмицата. Имам предвид регенерация със светване на лампата на DPF-а. Това му разкатава м@м@та. От там, заради честата работа при висока температура, може да скапе и други възли по изпускателната система.

 

Привет Колеги,

...

Отделно, преди седмица оставих колата за смяна на АГР клапан и ми правиха някакъв ъпдейт в Еуротек и сега колата е леко спъната и влиза в по-чести регенерации, което е много дразнещо за мен. Това не знам, дали може да се оправи някак?

...

Здравейте отново, колеги, и честита нова година на всички!

Искам да споделя какво се случва с моето йети, след описаните проблеми с дпф-а, споделени преди месец:

 

Смених маслото отново, след 3 000 км пробег. Отново занулен сервизен интервал QG1 - 30 000 км. След 500 км започна да отчита (изчезнаха чертичките), но показа "Service:14 500 км"??? По празниците минах около 1200 км, само извънградско. В един момент сервизния интервал започна да "се пълни" и стигна до "Service:21 200 км".  ДПФ-а не ми е светвал в този период. Прибрах се в Сф в неделя, на 8.януари. Е, викам си, нова година, нов късмет, оправиха се нещата. Да, ама не... :ireful:   За три дни градско каране (понеделник, вторник и днес до обед), сервизният интервал отново падна стремглаво до "Service: 13 700 км", и за капак светна отново лампата на ДПФ-а. Направих едно кръгче по Северната скоростна тангента по обед, открай докрай, интервалът стана 14 200 км и жълтата ламБа угасна. Говорих с приемчика в Еуратек, нормално било, нали затова било променлив сервизен интервал, ДПФ-а се регенерирал, да карам така. Е това не е човешко, не мога всеки ден да си правя магистрални разходки и всеки месец да сменям масло, на 2 500-3 000 км?!? Видях се в чудо!

Имам и друго подозрение: при посещение в Еуратек, точно преди да започнат описаните проблеми (заради спукано челно стъкло, през ноември м.г.), ми ъпгрейднаха софтуера на колата с някакъв нов ъпдейт за "подобряване на екологията". Възможно ли е оттам да идва всичко, и може ли да се върне оригиналния софт на колата (или да се премахне този ъпдейт)?

ДПФ-а ли е запушен и има ли смисъл от промивка на ДПФ-а, или направо премахване? Чудя се какво да правя, така не се кара вече... :BangHead:  Моля за съвет и помощ от разбиращите! Предварително благодаря!

На мой приятел с Йети направо му се беше откаран живота след смяната на софтуера. Регенерации по два-три пъти седмично, докато накрая нещо по колата се скапа и я ремонтираха за над 1000 лева в ЕТ. Поиска да му върнат стария софтуер, ама не можело. Тегли им майните, отиде при Пепино и сега е безкрайно щастлив. Само дето има огромното желание да съди ЕТ до дупка заради проблемите, които му станаха с колата.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,благодаря!В последствие и аз прочетох за проблема с Йетито и си отговорих кажи-речи на въпросите...Засега ще се въздържа от предизвикване на проблеми!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като преминал през това мога споделя следните впечатления. Преди около година в ЕТ ъпдейтнаха софтуера на шлепа (разбира се, с мое съгласие). От тогава насам не намирам разлика в разхода на гориво. Като че ли се наблюдават по-чести регенерации на DPF-а, но лампата не е светвала (може би защото следя за признаците и не допускам да се стигне до там). Тъй като не се доверявам на качеството на горивата в България обаче, не мога да твърдя, че това се случва в следствие на ъпдейта. Като че ли има едва доловима загуба на мощност и вървеж на колата, но ако не знаех, че софтуера е с въпросния ъпдейт, мисля че не бих намерил разлика.

В крайна сметка, ако някой намира автомобила си за "спънат" след въпросния ъпдейт - решение има, но ще има и сертификат от оторизирн сервиз, че автомобила е минал през процедурата и отговаря на определени изисквания... ;)

Поздрави

Редактирано от kokarosta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,а какви са признаците и как се предпазваш да не ти светне DPF-a?С пържене по магистралата ли или има и някакви други чалъми?На мен не ми е светвал досега,на около 80 хиляди е колата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Усеща се при загрял двигател.

1. Когато спреш на място моментния разход е леко завишен (при мен нормалния е 0.6 - 0.7 l/h, а по време на регенерация отива към 0.9 - 1.0 l/h).

2. Оборотите (при мен нормално са 800) се качват до 900 - 1000.

3. Включва се втората перка на вентилаторите. Ако в такъв момент спреш двигателя (преди да приключи регенерацията) перката продължава да върти.

4. Ауспуха загрява много яко. Започва да припуква чак, като кюнци на кюмбе.

До колокото знам ако системно прекъсваш тези регенерации се стига до светлинната индикация на таблото

Хубаво е в такива моменти двигателя да се държи в обороти в диапазона 1800 - 2500 за около 20-на минути. В ръководството пише да покараш колата в тия обороти (да поддържаш четвърта скорот с около 80 - 90 km/h за 15 - 20 минути.) на път позволяващ такова шофиране. Като цяло идеята е двигателя да е в тия обороти за 20-тина минути.

Лично аз понякога се разхождам до Вакарел и обратно.

П. П. Ако караш по-често извън града може и да не усетиш регенерация. Просто колата по често е в по-високи обороти за продължително време.

 

Поздрави.

Редактирано от kokarosta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си правете ъпдейта!

1. Увеличава разхода.

2. Намалява мощността.

3. Скапва ЕГР клапани, дюзи, ДПФ филтри, охлаждащи перки, датчици за налягане на ДПФ-и, както и от двойно по-честото регенериране на ДПФ-а (на изключително висока температура) се скапват още много неща.

4. Колата влиза често и неочаквано в авариен режим, намалявайки мощността рязко, докато карате, което може понякога да бъде опасно.

5. НЕ може да се върне старата версия на софтуера.
 

За референция може да прочетете в интернет по въпроса, както и примерно да видите тази UK група с опарени от ъпдейта, която расте постоянно: https://www.facebook.com/groups/955027937948541/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При автомобили с малък пробег след ъпдейта няма проблем, но ако си на повече километри, регенерацията е много по-честа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз незнам,като колата е гаранционна,при евентуален проблем с описаните детайли,дали биха подменили нещо по гаранция или всичко ще мине като консуматив...?

Едно време нямаше ъпдейти и такива шитни и колите караха по 20-30 години...Е,не бяха супер коли,но и ние тогава не бяхме такива супермени...

Сега доживяхме да се кръстим да изкара гаранцията и да я шиткаме,докато не е дала някоя фатална грешка!

Поздрави и се молете...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Scooby doo, ако колата ти е гаранционна ще поемат това, което даде фира. ОБАЧЕ. То ще дава фира тепърва. Има хора с 4-ти ЕГР клапан за година след ъпдейта, както и подобни с дюзи. Те ще ти сменят гаранционно нещата, докато ти изтече гаранцията. Но ъпдейта ще остане и след това. Просто е - софтуера кара колата да работи така, както не е проектирана да работи и както просто няма как да няма проблеми. Няма как да ти изкарва 2-но и 3-но сажди и ДПФ-а да ти изкара дълго, например. И като го смениш, нещата не се променят. Пак ще се задръства и ще изкара 3 пъти по-малко, от колкото е проектиран да изкара.

 

Stee, ако имаш Фейсбук и се оправяш с английския, просто виж в групата. Доста от хората са с под 100 000км. пробег, с коли 2013, 2014г...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...
  • 2 седмици по-късно...

Да изразя личното си недоволство и страшно разочарование от "акцията" на ЕТ (Шкода Октавия 2012 2.0 TDI 140 hp)

Април 2016 ме повикаха за "ъпдейт на софтуера" с уверението, че "за 5мин. връзка с завода, нищо лошо, няма да се случи"

Колата беше на 146000км. като до този момент не беше влизала (светвала лампа) за регенерация.

-Разход разход на гориво 5,5/100

-Масло - без разход за 25-30К км.

След акцията:

-на всеки 320-350 км. автомобилът влиза в "регенерация", като по часовник. ( независимо от прехода, бил той градски или извън градски)

  Еуратек, не вярват, че е възможно!!!

-За 10000 км. нивото на маслото премина максимума.

-за 20000 км. е на 10мм. над измерителната пластмаса.

(пълни картера с нафта, "като за световно")

Това беше резултатът до 156000км. когато смених масло филтри и ангренаж.

(източено количество течност от картера 7,3л.)

След по-горе казаното поисках отстраняване на проблема. Беше "налят" последна версия на софтуера, с което ме увериха, че проблемите ще приключат.

Да ама НЕ

 

В момента съм на 174000 км. картинката е същата:

-регенерация на 320-350 км.

-препълнен картер

(преход 20000км.)

Бавно и сигурно убиване на двигателят!!!

"Честито" на всички засегнати и весели празници :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.