Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Скандалът с емисиите на VWG


Коко

Recommended Posts

 

Бас фащам, че не можеш да ми дадеш нито един пример за съвременен автомобил (от последните 5-6 г), който да харчи и съответно да замърсява толкова, колкото са му заводските данни.

 @mirizlivpor          http://www.spritmonitor.de/en/search.htmlАко автопроизводителите не лъжеха, тоя сайт (а и някои други подобни) нямаше да съществува. Прегледай го внимателно и ако и това не помогне......наистина имаш проблем и най-добре да се замислиш дали да взимаш Шкода....после да не те е срам да я караш, както един скандинавски колега :)

 

Няма как разхода да е реален, при положение, че се прави в контролирана среда на стенд. Това много отдавна сме го дъвкали, писано е по автосписанията и така нататък...

 

...и всеки ден гледам по AMS channel тестове с разлики в заводските данни - до 40-50% :crazy:

Редактирано от stefan l
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 305
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Цецо75

    34

  • stefan l

    25

  • mirizlivpor

    25

  • shaft

    15

Най-много писали в темата

Няма как разхода да е реален, при положение, че се прави в контролирана среда на стенд. Това много отдавна сме го дъвкали, писано е по автосписанията и така нататък...

Точно, защото се прави на стенд, прави резултатите сравними!

Съответно, ако реалните условия са близки до тестовите, реалният резултат трябва да точно толкова близък.

Няма как да се даде "реален" разход от производителя, защото "реалните" разходи са колкото са потребителите, че и повече...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"реалните" разходи са колкото са потребителите, че и повече...

...и като се усреднят данните от потребителите (в спритмонитор, примерно) се стига до резултат, показващ възможно най-реалния разход. Интересното е, че резултатът от усреднените данни на 150 потребителя, почти не се различават от данните на 300, т.е. и 150 са достатъчни за представителна извадка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така е, не отричам. Затова е трудно да се прави връзка между обявеното от производителя и "средното".

Ако всички в spiritmonitor карат винаги сами (и не са с наднормено тегло), без никакъв багаж, с иделно налягане на гумите, при умерени температури, никога не пускат климатик, или каквито и да е други консуматори, не висят в задръствания, не карат с над 120 км/ч (това е максимума, за кратко при стандартния тест)... Вероятно ще са много близо до обявеното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 @mirizlivpor          http://www.spritmonitor.de/en/search.htmlАко автопроизводителите не лъжеха, тоя сайт (а и някои други подобни) нямаше да съществува. Прегледай го внимателно и ако и това не помогне......наистина имаш проблем и най-добре да се замислиш дали да взимаш Шкода....после да не те е срам да я караш, както един скандинавски колега :)

 
 

...и всеки ден гледам по AMS channel тестове с разлики в заводските данни - до 40-50% :crazy:

Струва ми се, че не схващаш какво казвам, затова ще ти дам конкретен пример да те улесня. На стенд (в завода, лаборатория или където ВАГ си замерват двигателите, за да им определят разхода и нормата) отчитат примерно за 1.4 TSI 6/100 л/км разход и 150 г/км СО2. В брошурата обаче записват 5,1л и 119г. Тази измама се разследва от ВАГ, а не какво постига колата в реални условия. В държави където данъкът зависи от емисиите не те питат ти с какъв разход си, а те таксуват според въпросната брошура. Ако ти пука колко замърсяваш едни 20% разлика определено ще са от значение. В крайна сметка плащаш за едно, а получаваш друго. Ако вкарат всичките 11 милиона дизели в бокса и им резнат по 20% мощност, за да отговорят на обявените стойности едва ли собствениците им ще са много щастливи, че са платили за 150 коня, а ще карат със 130 ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На стенд (в завода, лаборатория или където ВАГ си замерват двигателите, за да им определят разхода и нормата) отчитат примерно за 1.4 TSI 6/100 л/км разход и 150 г/км СО2. В брошурата обаче записват 5,1л и 119г.

Дай линк, че става интересно.....

Пак ти казвам - погледни по-подробно спритмонитор и ще разбереш, че автомобилите производство на ФАГ замърсяват по-малко от конкуренцията.

 

 В държави където 

Аз пък си мислех, че си в България...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да дам само същия линк, който пуснах и на предната страница - https://www.volkswagen-media-services.com/en/detailpage/-/detail/Next-step-in-clarifying-the-CO2-issue/view/2886249/7a5bbec13158edd433c6630f5ac445da?p_p_auth=7TToYSeC

ВАГ сами обясняват, че обявените от тях самите разход и вредни СО2 емисии не са реални. Провеждали сега вътрешно разследване защо, като все още не съм видял информация да са открили причината. А долу в забележката на публикацията има и линк към списъка със засегнатите двигатели.

 

Като цяло на сайта им намирам три публикации: в първата са обявили, че са открили нередности; във втората смятат, че има 800 хиляди засегнати автомобила на групата (повечето дизели), както и че икономическият риск се оценява на 2 милярда евро; в третото пише, че 430 хиляди автомобила 2016та за засегнати, че щели да правят нови тестове под надзора на немския регулатор и че по сайтовете на местните дилъри на марките трябва да се очаква подробна информация за засегнати модели.

 

Никога не съм твърдял, че ВАГ автомобилите замърсяват повече от други марки или че в реални условия горят повече от обявеното на стикера. Става дума само и единствено за директна лъжа между измереното и обявеното от самите тях при тези сертифицирания. За пряко финансово засегнати мога да дам Германия за пример, където годишният данък зависи от обема на двигателя, а след 2010та и от СО2 емисиите. За всяка година на производство има обявен праг за дизел и бензин, и всеги грам над този праг се плаща (2 евро на грам горница за бензиновите мотори, за дизел мисля пак толкова).

 

И в крайна сметка се чудя щом за това са излъгали, за какво още биха могли да излъжат, където последствията няма да са 20 евро повече данък, а нещо по-сериозно ... Октавията си я чакам с нетърпение въпреки всичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста свободен превод. Вкарваш думи, които доста променят смисъла на изявлението на ФАГ. Никъде не се споменава за лъжа или измама, или нещо от сорта.

Или целенасочено искаш да плюеш по марката, или нещо си се филмирал.....

Пак казвам - ВСИЧКИ автопроизводители лъжат по отношение на разход и съответно замърсяване. И тая тема достатъчно сме я дъвкали, както пък каза колегата ID A :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е нали за това е форума, за да се дъвчат темите? Или понеже е Шкода форум, за Вага или добро или нищо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истината я знаят само едни чичковци с костюми и порфейли дето не се побират в багажник на Пасат :) Ние тук си чешем езиците и затова е форума. Докато тона е относително човешки, не виждам проблем хората да изказват и негативни мнения за ВАГ, а дали са истина или не....

 

Много ме кефи оная мисъл - колкото хора, толкова истини :)

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лешоядите от Австралия започнали да човъркат по мазнините на Ваг'а.

 

https://au.news.yahoo.com/world/a/30141911/australian-law-firm-files-72-million-class-action-against-volkswagen/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.dnevnik.bg/biznes/companii/2015/11/25/2656475_i_reno_sa_mameli_pri_testovete_na_dizelovite_dvigateli/

Германската лобистка група за околната среда DUH заяви във вторник, че емисиите на азотен оксид от "Рено Еспас" 1.6 dCi  са до 25 пъти по-високи от допустимите в Европейския съюз граници, позовавайки се на изследвания, направени от Университета за приложни науки в Берн, Швейцария.

По-рано DUH обвини "Опел", че емисиите на азотен оксид са по-високи, когато колата се движи на пътя, отколкото тези, измерени при официалните проверки. От General Motors отхвърлиха обвиненията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ми е интересно да качат кола на дино преди и след ъпгрейда. Все пак там са събрани кадърни инженери и поставени под голямо напрежение нищо чудно да изтискат мотора до степен, която преди е изглеждала невъзможна. Т.е. да запазят динамичните показатели при намалено количество азотен окис.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и уж решението:

http://clubs1.bg/news/volkswagen--36998

При 1,6-литровите агрегати от типа EA 189 директно пред датчика за измерване на количеството въздух ще бъде монтиран така наречения трансформатор на потока. Той представлява мрежичка, която трябва да успокои идващия въздушния филтър към датчика въздух. По този начин ще се подобри и точността на измерване на количеството въздух. Тази точност е особено важен параметър за оптимизирането на горивния процес. Освен това за тези агрегати ще има и софтуерен ъпдейт. Времето за промяна вероятно ще бъде по-малко от един час.

 

От източника:

http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/info_center/en/news/2015/11/Massnahmen_KBA.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Очаквам всички автопроизводители и съответните дилъри, да започнат да изпращат подобни писма:

Това обаче зависи от "компетентните" органи - ако ги "опраскат" ......!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

VAG са обявили, че колите със занижени СО2 емисии не били 800000, а само 36000. Акциите скочили 5% ...

https://www.yahoo.com/autos/s/vw-co2-manipulations-affect-far-fewer-cars-reported-103122834--finance.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.