Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Заводски дефекти и добри страни 120L


maxrpm

Recommended Posts

Пиша тази тема вдъхновен от предизвикателството отправено ми от колега от форума. Като начало искам да кажа, че задномоторните Шкоди са едни неповторими, стабилни на пътя, бързи автомобили и ако им липсва ръжда, бих ги препоръчал на всеки, затова заслужават да започна с добрите им страни.

1) Винаги съм обичал шума в купето, рева на мотора на една 120, както и факта че гърнето ми се сменя за 1h без лежане, проблеми и само срещу скромните 40лв (или по - малко) си сменям "цялата" генерация.

 

2) След монтаж на 105 глава, става бърза и удобна кола

 

3) Повредите в окачването предупреждават за себе си от рано, като това позволява прибирането до дома на ход.

 

4) Мотор и скорости - супер издръжливи на издевателства. Стига да им се сменя масло, антифриз, клапани да се регулират, свещи. И ДА НЯМА ГАЗ :mrgreen:

 

5) Като цяло лесна и приятна за ремонтни манипулации кола, освен ако не ви се изпречи някои от долуописаните заводски дефекти, няма смисъл да си пускате тема как да си сваля дръжката на стъклото, или таблото за парното.

 

6) има 5 фейслифта който са взаимнозаменяеми, някой вярно заедно с калници и маска, но се дава право на избор.

 

1) Лампата за авария в спирачната система свети или в резултат на ритане с крак на машинката или чак когато вече наистина няма никакви спирачки

Причина: Задеиства се от педала, а не от поплавък в казанчето.

 

2) Алтернаторите им са нестабилни. Дори и с най - силната версия 55А с външен регулатор, която се монтира 1990год, чеха е казал че парното на 2 ра степен с реотани не може и заводски е така - добре ама на мен ми е студено.

Решение: Превръзват се кабелите като се елиминира съпротивлението за 1ва степен.

 

3) Вентилатора на отоплението след няколко години употреба стърже на умряло. Причината е в отворената конструкция на моторчето на същото

Решение: Моторче от затворен тип - СССР

 

4) При количество на горивото над 3 литра стрелката често "подскача"

Причина връзка на камерите на резервоара чрез маркуч а измервателен уред само от ляво.

 

5) Заскобване на спирачния маркуч към купето с "зли" зегерки който "нямат махане" особено задна дясна, заради казана за акумулатора

Решение: Скобички от по прост тип, който няма да държат толкова здраво, в крайна сметка не е необходимо.

 

6) В Периода 1966-1984 монтаж на успореден, вместо последователен маслен филтър в резултат не всичкото масло бива филтрирано

 

7) В периода 1966-1984 монтаж на бензинова помпа с 2 дупки като на 3 тата шпилка която всъщност има фабрично, се държи само бакелитова подложка. В резултат резбата в блока на 3 тата шпилка се разбива от натоварването. При повреда в платното за около 3-4км бензина навлиза в маслото, при което в 80%от случайте всички лагери на колянов вал са за смяна.

Като цяло проблема е в липсата на електрическа външна помпа с витло,

 

8) Карбуратора има фабричен дефект, който му позволява да запушва малките обороти на общо основание

Решение: Карбуратор 100с или ДААЗ за 1200/1300 лада

 

9) Закрепването на гредата на скоростната кутия е осъществено чрез заварени, открити гайки който при развиване се късат, но смяната им е конструктивно невъзможна поради липсата на достъп.

 

10) Окачването, е без карета, от полуоски от материала Чугун !!!, Което въпреки това смея да кажа че ако се поддържа конуса лагера и т.н търпи на МНОГО зор от 52та коня мотор обаче.

 

11) Достъпа за смяна на парното е затруднен, в резултат на което повечето хора са принудени да режат капака и да му слагат пантички

 

12) Резервоара за гориво се демонтира след сваляне на мотор + окачване + скорости + гърловина+ тръбичка за хидравлична течност на съединител (друга такава кола, доколкото знам няма)

 

13) В пода на абсолютно всяка 105-136 има заводски отвори за оттичане на боята, покрити с асвалт заводски, през който влиза вода, акумулира се в кечето под мокета и пода гние зверски.

 

14) Лостчето за дълги светлини е държеливо, пластмасата която превключва дълги- къси обаче се троши.

 

15) При по - дълго престояване на студено зимата примерно 2-3 месеца бендикса просто в 2 от 3 пъти е ръждясал с корпуса си и не изхвърля!

 

16) Педала на газта не е част, а консуматив. 1-2 год и хайде... прибираме се на смукач smile126

 

17) Тапицерията на седалките е тънка, лесно се къса или прогаря от слънцето.

 

18) В периода 1966-1983 липса на реле за фаровете, в резултат прегаряне на пластинки на включвателя

 

19) 1966 -1990 50% от ел. веригите са без предпазител. (120L 1979год пред очите ми работи без нито 1 предпазител)

 

20) Панела за управление на парното, много често се чупи, в резултат на некадърното му закрепване в долтата си част - само чрез дребен пластмасов издатък. Заради същото се налага пробиването на дребна дупка и употребата на болт

 

Сигурно има още, но аз толкова съм им свикнал, че не ми правят впечатление вече ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 115
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • maxrpm

    19

  • quad

    13

  • everlast

    12

  • Green_Witch

    12

Най-много писали в темата

Икономична за времето си, а и за съвременните стандарти кола.

Много приятна за каране с независимото окачване.

Таблото се напуква доста по- трудно от слънцето в сравнение с други соц. возила.

Смяната на масло, антифриз, термостат и други джунджурии е елементарна.

Много добра проходимост по черни пътища в пресечени местности.

 

Все се развалят механизмите във вратите за смъкване на стъклата, както и дръжките.

Капачката на резервоара също не е вечна, а нова струва доста по- скъпичко от тази на някоя Лада примерно, както и частите на Шкода изобщо, а и трудно се намират вече.

Заводски няма гумички на клапаните.

Провисналата задница при много 120-ки прави техният маслен картер много удобен за трошене в дупките :smt004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сашо, за тази тема вече ще се включа и ще кажа, че за повечето неща не съм съгласен и всеки един запознал се с моделите от '66-'90г ще каже същото! По-скоро "тези" неща са лична(твоя) преценка и не бих съветвал четящия да им се доверява напълно. Но все пак благодаря за четивото, не е лошо да се види личната представа за тези автомобили.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1) Винаги съм обичал шума в купето, рева на мотора на една 120, както и факта че гърнето ми се сменя за 1h без лежане, проблеми и само срещу скромните 40лв (или по - малко) си сменям "цялата" генерация. :smt017

5) Заскобване на спирачния маркуч към купето с "зли" зегерки който "нямат махане" особено задна дясна, заради казана за акумулатора

нямаш инструмент за тва ;)

8) Карбуратора има фабричен дефект, който му позволява да запушва малките обороти на общо основание

Решение: Карбуратор 100с или ДААЗ за 1200/1300 лада

Дефекта е в бензина саше

9) Закрепването на гредата на скоростната кутия е осъществено чрез заварени, открити гайки който при развиване се късат, но смяната им е конструктивно невъзможна поради липсата на достъп.

И брат ми на голфа ги скъса ма си трае щото е яката работа нъли

10) Окачването, е без карета, от полуоски от материала Чугун !!!, Което въпреки това смея да кажа че ако се поддържа конуса лагера и т.н търпи на МНОГО зор от 52та коня мотор обаче.

 

Полуоската е от стомана

 

15) При по - дълго престояване на студено зимата примерно 2-3 месеца бендикса просто в 2 от 3 пъти е ръждясал с корпуса си и не изхвърля!

 

е тва па не ми са е случвало па мойте коли си преседяват доста

16) Педала на газта не е част, а консуматив. 1-2 год и хайде... прибираме се на смукач smile126

 

Мойта няма нужда да и мачкам педала за да потегля първа по светофарите smile004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти пак за твоята кола говориш.....

На жена ми баща и караше дълги години 120-ка и освен 1 протекла водна помпа и задържала клапа на втора камера АБСОЛЮТНО НИКАКВИ ПРОБЛЕМИ НЕ Е ИМАЛА КОЛАТА!!!!

Това ,че вие карате трошки и не се грижите правилно за тях....е друга работа.

И аз мога да ви разкажа за Опела за 1000 проблема преди да се захвана да го възстановявам.А СЛЕД ВЪЗСТАНОВЯВАНЕТО ОТ 7 ГОД НИЩО НЕ СЕ Е ПОВРЕЖДАЛО!

От кола до кола има разлика.Всяка 25 и повече годишна кола ще дава проблеми ,каквато и марка да е,дори и Мерцедес,ако не е експлоатирана и подържана правилно.Ти ги изкара тея 120-ки абати трошките бе бате.Как тогава хората които си ги имат от нови и ги експлоатират ежедневно се оправят....Познавам 3-ма такива,върху които коли имам преки наблюдения.Едната е 105-ка японка.Човека преди година ,2 получи инсулт и не я кара вече,но преди ние я подържахме и я караше ВСЕКИ ДЕН!

Пак казвам,не се заяждам,не разбирам много от 120-ки,но ми е чудно какви неща говориш за тях.А това че са спортни коли пък е най голямата глупост.Спортни са като ги направиш.Все едно аз да кажа ,че една Октавия тди е спортна кола.

Аз карам и едно 25 годишно Поло 1 и за него мога да кажа ,че е най здравата кола на света и същевременно мога да ти изброя доста неща които са се повреждали и съм сменял.ВЪПРО НА ГЛЕДНА ТОЧКА.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма тука "гледна точка". Всичко си е физика! Не може едно нещо да се търкаля и да не се износва и чупи. Въпроса е колко и как се търкаля и съответно кога и колко често ще се чупи. Човек като си познава слабите места на колата трябва да се съобразява малко от малко с тях и няма да има проблем. Има си коли за спорт, коли за офроуд, коли за гаджета и коли за нормални хора smile035 . Вземи си кола като за себе си и всичко ще е ок. smile152

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма тука "гледна точка". Всичко си е физика! Не може едно нещо да се търкаля и да не се износва и чупи. Въпроса е колко и как се търкаля и съответно кога и колко често ще се чупи. Човек като си познава слабите места на колата трябва да се съобразява малко от малко с тях и няма да има проблем. Има си коли за спорт, коли за офроуд, коли за гаджета и коли за нормални хора smile035 . Вземи си кола като за себе си и всичко ще е ок. smile152

 

 

=D> =D> =D>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има си коли за спорт, коли за офроуд, коли за гаджета и коли за нормални хора

Закономерно възниква въпросът Шкодите от коя група са :smt030

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, и аз познавам един тип дето нищо не му се е чупило вече 5 год. Колата се кара веднъж на 4-5 месеца до село и обратно.

 

Айде стига бе пичове... и без това вече никой не ги кара, а тея дето ги караме няма да се откажем да наказваме вечер с лошите 120ки smile035

 

@анастас - анастаско, чугун са пиле

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше, тъй като от малко време се занимаваш със 120ки, но си натрупал голям опит, исках да използвам възможността/от една друга тема/ да споделиш своите впечатления от тези автомобили. Благодаря ти!

п.п. Полуоските не са от чугун! Това е несериозно! Чугунът е твърд, но КРЕХЪК метал.

 

Благодаря и на колегите, изразили мнение по темата! Каквото е имало са го казали. Няма да напиша нещо по- различно от тях!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчетох цялата тема с голям интерес. Когато преди година се сдобих с бялата стрела изобщо не знаех, че ще ми се отплати така. Всичко наистина опира до поддръжка. Вярно, че не съм най-добрия пример за човек, който си поддържа добре автомобила, но поне се старая.

 

Реално, спирачната система бе подменена изцяло заради едно изпуснало цилиндърче и донякъде от уплах, заради доста ръждясалите тръбички. Но едва ли това беше от първа необходимост.

 

Скоро смених амортисьорите, след като навъртях 15 хиляди километра с изпуснали такива. Резултати по ходовата част - никакви. т.е. Няма други повреди в следствие на ненавременна смяна.

 

Тръбите за антифриза. Ако миналата година есента имах само една, която сълзеше, неотдавна, при смяната на всички се оказа, че за една зима се е появила пробойна в още една. Така или иначе - дори и с повреда там, ако редовно се следи нивото на антифриза - проблеми не може да има.

 

Единствените внезапни проблеми, които съм имала са били с карбуратора и бушоните. Проблема с карбуратора се реши след профилактика из основи + малък бензинов филтър, а бушоните... явно тогава, когато са гърмели им е било "дошло времето". От зимата насам не съм имала проблеми с тях. А сега, преди да застудее много - мисля пак да отида, да ми почистят карбуратора и да ми го настроят, за да съм спокойна.

 

Преди последната зима сложих нов акумулатора - в най-гадните студове не ме е предавала.

Миналата година се смениха още ангренажа, гърнето, термостат. Симо добави и ел. запалване.

 

Сега, остава да сменим маслото и масления филтър. Имам намерение за профилактика да се смени и маслото в скоростите. Ще се изкърпи и пода, ще се почистят и смажат механизмите на вратите... И си мисля, че тази зима ще сме още по-подготвени за нови приключения с Маргарита.

 

Може наистина да не съм се сблъсквала със сериозен проблем с моята 120-ка, но аз я купих от напълно непознат човек и на напълно доверие. Може да съм попаднала на най-безпроблемната 120-ка в София... нямам представа.

 

Едно е ясно - лоша дума за тази кола не мога и нямам правото да кажа.

 

Поздрави на всички! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В зелената книга пише периодичността за проверка и евентуален ремонт или смяна на дадена част по колата. Въпреки това, при нормална експлоатация на колата, елементите по нея издържат доста повече време от предвиденото. Но само ако караш колата съвестно и по предназначение. Нужен е и късмет да не попаднеш на дефектни части по магазините, а в днешно време всичко може да се окаже китайско копие.

А най-добре е да си кара човек любимата кола така, че да го радва по-дълго време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Макси полуоската е стоманена . Стотачката е карам повече от всички задно моторни шкоди в форума момчетата от Пловдив знаят и как е карам :D досега съм спукал две гуми и едни наклатки съм сменил !!!! що ли !!! за мен Бегачката е много прав всичко е до кола и поддръшка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Макси полуоската е стоманена . Стотачката е карам повече от всички задно моторни шкоди в форума момчетата от Пловдив знаят и как е карам :D досега съм спукал две гуми и едни наклатки съм сменил !!!! що ли !!! за мен Бегачката е много прав всичко е до кола и поддръшка

 

Аз съм писал че ако си и поддържаш нещата, луфтове тропаници и т.н. няма проблеми с 52 та коня мотор. Ако конете са повече от 62 (136 мотора ) започва да се появява луфта в конса, чупи се диференциал.

 

С моята прецакана полуоска която по незнайна причина изпадаше от лагера, едва ли можеш да правиш тези неща.

 

А информацията за материала на полуоската получих от мартин tyny. Може да не е бил в кондиция и да се е объркал или просто да е мислил за друго, защото едва ли не знае - уважавам тоя тип!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственото нещо което не ме кефи на задно-моторните шкодета е окачването отзад.

Най-вече се дразня от ефекта / \ и \ / smile049

Поради тази причина смятам, че тези модели са проектирани да си возиш в тех само собственият гъз,нищо че има и отзад седалки. smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственото нещо което не ме кефи на задно-моторните шкодета е окачването отзад.

Най-вече се дразня от ефекта / \ smile049

Поради тази причина смятам, че тези модели са проектирани да си возиш в тех само собственият гъз,нищо че има и отзад седалки. smile175

Е, така е. Омекват им пружините, но след доста експлоатация. Това се оправя!

За сметка на това, возят много по- добре от по- новите бангии..... И заради задното окачване! :smt030

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственото нещо което не ме кефи на задно-моторните шкодета е окачването отзад.

Най-вече се дразня от ефекта / \ smile049

Поради тази причина смятам, че тези модели са проектирани да си возиш в тех само собственият гъз,нищо че има и отзад седалки. smile175

Е, така е. Омекват им пружините, но след доста експлоатация. Това се оправя!

За сметка на това, возят много по- добре от по- новите бангии..... И заради задното окачване! :smt030

 

Това за возията е наистина вярно, всеки който се е возил за пръв път на шкода на задна седалка се изумява от мекото возене :smt017 това легнали полицаи, шахти, ала-бала - не се усеща изобщо .. Преди два дни се возих при баща ми (Ситроен С4) на задната седалка - е няма да казвам как лупка на всеки полицай, неравност и т.н.... хем бащата кара супер кротко, чак мудно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хммм малко спомени, но... на баща ми точно да му излезе номер за 120L от Мототехника и дойде бай Желю... иначе и аз сигурно щях да съм задномоторен фен като вас :D

 

Иначе карах 2 дни една 100S на мой френд и много се изкефих на возията и на лекия волан. Беше дъждовно и спирачките блокираха при всяко по-силно натискане... явно от леката предница.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По скоро ще да е било от старите гуми ;)

:smt017 А и на 100S не е чак толкова лека предницата - резервоара е там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пък и колкото и да е лека предницата при спиране теглото на колата се преразпределя и предният мост се товари за сметка на задния, мисля, че предните спирачки при 120-ките ги даваха в книгата да поемат около 70% от усилието при спиране точно поради тази причина. Ако и 4-те гуми са еднакви няма ядове при спирането, а ако задните за малко по- широки - още по- добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единствено ме дразнеше течът на антифриз и то главно през зимата.

От студа се свиват тръбите и почва да капе...За близо 30 години ,намаше година да не просълзи от някъде.

А що се отнася до задното предаване, за мен спор няма, няма и друга алтернатива....

Не бих си вкарал в гаража предно предаване , освен ако не е подарък или служебно.... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да добавя, че 100s няма серво и педала е с удължен ход. Т.е. блокирането не е чак толкова лесна работа. Да не говорим, че 100s е със значително по-добро разпределение на теглото в сравнение със 105/120!

 

Иначе като най-голям дефект на 105/120 бих отбелязал изключителната нестабилност призната от самия производител ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.