Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Заводски дефекти и добри страни 120L


maxrpm

Recommended Posts

raicho,сегментите на буталата е дадено да се сменят на 50 000 -60 000км.Това че си ги сменил на 113 000км. означава че си спестил една смяна,която вероятно пък се компенсира от доливането на масло.Защото на моята 105-ица маслените сегменти се предадоха на 58 000км.Ако не се сменят навреме,разхода на масло става около 2л/1000км,което е много.Издържа се,но в крайна сметка на човек му писва да долива постоянно масло и да го следи по-често от колкото налива гориво smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 115
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • maxrpm

    19

  • quad

    13

  • everlast

    12

  • Green_Witch

    12

Най-много писали в темата

И аз много съм слушал за прегряването на Шкодите, но реално температура над 80 градуса ги имам само в жегите лятото и то при каране в града, човек като си сложи чист радиатор (или нов) без наслоявания, термостата като работи нормално и центровката на запалването ако е направена както трябва-няма никакъв проблем със загряването. Ако все пак дълго време работи на място се включва перката на радиатора и много бързо сваля температурата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз даже имах преки наблюдения как 105Л японка 84-та година при нормално работещ термостат държи лятото 80 - 85г. макс.,а зимата - не вдига повече от 75-80г.Просто беше с водна помпа с голямата турбина и чисти радиатор и водни магистрали.С годините като се понапълнят с ръжда сечението на тръбопроводите намала и циркулацията спада.Така се засилва гренето.А относно охлаждането - под 40-45км/ч. въздушната струя не е в състояние да охлажда достатъчно радиатора,затова може температурата да е мало по-висока.НАй-добрата работна температура на двигателите на Естел е 85 градуса по Целзий.При тази температура двигателя има най-голям КПД,най-нисък разход на гориво,най-голяма мощност и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблеми по двигателя на S 120: Нестабилна работа на празен ход, втората клапа на карбуратора затяга, шум, отвсякъде тече масло, загрява, не голям моторесурс /смених сегменти на 113 000 км, рядко достигат до 200 000 км/.

Положителни качества: Нисък разход на гориво, лесен ремонт

Значи - мотора е най - здравото нещо

 

Почвам ред по ред :

"Нестабилна работа на празен ход, втората клапа на карбуратора затяга" първото е от пробит маркуч на сервото, а второто е от износен карб. Проблема на карба е само и единствено, че запушва малки обороти.

 

"шум" - Много ясно, това е спортен автомобил !!!

 

" отвсякъде тече масло" - това, че теб те мързи, да си смениш гарнитурите, колата не е виновна, а само и единствено ти !!!!

 

"загрява" - ако вложиш некадърни части прегрява, а за "загряването" всяка "загрява"

 

"не голям моторесурс /смених сегменти на 113 000 км, рядко достигат до 200 000 км/." - Все пак това е спортен автомобил от градски характер а и нищо не е вечно, аз съм на 173 000 и нямам проблеми. Стига да не се сипва БГ масло, всичко е чук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поддържам шкодата много добре, а форума ме изкара некадърник. Съжалявам, че се обадих.

Отговарям на lent : Смених сегменти, защото отварях двигателя за напасване на клапани / след 7000 км на газ/. Не гореше масло загуби главно от теч. За 5000 км доливам 0,5-0,6 l.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поддържам шкодата много добре, а форума ме изкара некадърник. Съжалявам, че се обадих.

Отговарям на lent : Смених сегменти, защото отварях двигателя за напасване на клапани / след 7000 км на газ/. Не гореше масло загуби главно от теч. За 5000 км доливам 0,5-0,6 l.

Не се впрягай ако слушаш всички до никъде няма да стигнеш,след извесно време ще разбереш кои са компететни в този форум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Към гореописаните дефекти и добри страни мога да добавя:

1. Жилото на гаста е консуматив.

2. Парно почти няма. За вентилатора към него вече стана дума.

3. Липса на предпазител за прах под двигателя (монтира се допълнително такъв), много важно ако колата се кара на черни пътища.

4. Електромагнития клапан за празен ход е недобре конструиран, дефектира, резбата му за затягане не осигурява задълго достатъчно надеждна връзка.

5. Задната полуос предава движението към главината посредством чоп, вероятно би било по-добре на шлици. Ако се чуе характерното шлиоп шлиоп отзад при движение гайката се затяга и при следваща възможност се налага отваряне на барабана.

6. За смяна на водата не съм съгласен че човек който не е запознат със системата на шкода ще намери лесно клапана за обезвъздушаване. Той трябва да се знае, защото колата си прегрява въпреки твърденията на някои колеги че това не е така. Лятото, при изкачване, при висока скорост хвърля водата. Хубавото в случая е, че обикновено последиците са само доливане на вода. Разбира се, едното око винаги трябва да е на термодатчика и когато температурата е висока и се усети загуба на мощност е време да се спре.

7. Закрепването на предния капак в отворено състояние е нестабилно. Държачите не са в състояние да го ударжат при по-силен вятър и той хвръква.

8. Конструкцията отзад за закрепване на теглич е "неприятна".

9. Това не е спортна кола или за гаджета. Прекалено ниска максимална скорост, немощно доускорение. Не става и да метнеш гаджето на предния капак, защото ламарината е прекалено тънка и капака хлътва. Не става и да свършиш работата вътре, защото интериора е прекалено крехък и се чупи лесно при удари. Токчетата на обувките пробиват тапицерията на тавана. Доста тясно за каквито и да е движения различни от нормално седене. По-скоро това е кола между нормална и оффроуд, защото за дълъг път не е особено приятно без клима или парно, а в същото време е доста издръжлива на лоши пътища въпреки неголемия клиренс.

10. Хронично недозавиване, помага подбора на подходящи гуми и налягане + резерва гума, инструменти и части в предния багажник, евентуално с още малко тежест там.

1. Добри спирачки.

2. Леко, но нечувстително управление (червяк който вече никъде не се ползва в управлението).

3. Добър старт

4. Лесна експлоатация, ефтина поддръжка

5. Успява да спечели собствениците си със собствен характер, въпреки малките забележки.

 

п.с. Визирам основно мойта шкода 105Л мод. 78. Вероятно има и още но е време за вечерно излизане :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не става и да свършиш работата вътре, защото интериора е прекалено крехък и се чупи лесно при удари. :)

Само с това колега не мога да се съглася, пробвано е :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от досто години карам шкоди и досега не съм късал жило на гастъ , имам и парно , имам и презпазител за прах , обезвъздушавал ли си нисан сирена !!! три капачки за додата две тапи зо обезвъздушаване едната под седалката !!!! управлението се е супер караи коли от същото време и ще видиш кво е лек волан !!! престанете да сравнявате кола 80година с 2011 тва добре го знаем няма смисъм да трупате поставе

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колегата quad :

Продължавам и ЩЕ продължавам да не се съгласявам, че 120-ките и изобщо задномоторните шкоди прегряват и твърдя и ЩЕ продължавам да твърдя, че всичко е въпрос на потдръжка. На магистрала под 130 не падам и температурата ми не мърда от 85 градуса. Това за предния капак за първи път го чувам. Ако е оригинал колата за спорт не става обаче има огромен потенциал за доработки. А чевячното управление се монтира до 83-та год. от там нататък са с рейка. С последните три точки пък няма как да не се съглася smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не става и да свършиш работата вътре, защото интериора е прекалено крехък и се чупи лесно при удари. :)

Само с това колега не мога да се съглася, пробвано е :lol:

 

Няма проблем, иска се доста лека атлетика и резервни дръжки за отваряне на прозорците и ключалка за жабката, ако ти се намират в повечко излишни нямаш грижи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от досто години карам шкоди и досега не съм късал жило на гастъ , имам и парно , имам и презпазител за прах , обезвъздушавал ли си нисан сирена !!! три капачки за додата две тапи зо обезвъздушаване едната под седалката !!!! управлението се е супер караи коли от същото време и ще видиш кво е лек волан !!! престанете да сравнявате кола 80година с 2011 тва добре го знаем няма смисъм да трупате поставе

 

Явно не си прочел добре, написал съм че управлението е леко, но е нечувствително. Естествено хич няма да ти е леко ако си понатоварил предницата, навън е 40 градуса на сянка и на теб ти се налага почти на място да въртиш запотения пластмасов волан.

Предпазител за прах и аз имам, но е слаган допълнително, заводски няма нищо. Парното ми също работи, колкото да се каже че работи, да се надяваш да те стопли обаче зимата си е мираж. Върши работа лятото като допълнителен радиатор, парното на макс и отворени прозорци за да не пукнеш от жегата и въпреки това не е достатъчно за да охлади водата.

Ако не познаваш шкода къде би потърсил клапана за обезвъздушаване? Около радиатора отпред, да ама не е там. Я след това се наври отдолу, отгоре да проследиш маркучите докато го намериш, не всеки е длъжен да има книжките от серията "аз ремонтирам шкода" за да прочете къде е. Във всеки случай отнема време повече от нормалното за да намериш клапана, това първо и второ за самото обезвъздушаване става по-лесно с двама души: единия да подава повече гас и да долива вода, другия да върти клапана. Като прибавим и вероятното задръстване на маркуча за оттичане на водата с листа или изгниването му и пълненето на купето вътре с вода и картинката става доста приятна.

Да обезвъздушиш жигула или москве е доооста по-лесна задача. Нисан сирена ...сега ти сравняваш друг клас автомобил. Отново напомням, че описвам шкода 105Л модел 78год. на която съм загубил метрите на сменените жила за гаста. Съседа с подобна също къса поне няколко пъти жилото. А да, забравих и километража, който има навика да запецва и да не превърта на 9ка.

 

п.с. Само в шкода и френски автомобили се налага използване на ключ 16 примерно и въопще всякакви не особенно използвани инструменти за извършване на ремонт.

 

п.с.2 Избора на място за резервна гума е доста неподходящ, открит и подложен на удари. Системата за закрепване дава фира при първия по-сериозен бордюр изпречил се пред колата.

 

п.с.3 За да вдигнеш колата на крик или с повдигач е определено само едно място, при опредлено натоварване на колата може и да не можеш да си смениш спуканата гума без да свалиш багажа. В допълнение ако колата не е била пазена в гараж особено зимата тенекиите гният и като решиш да си вдигнеш колата крика изкъртва държача от ламарината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

quad =

 

 

3. Липса на предпазител за прах под двигателя (монтира се допълнително такъв), много важно ако колата се кара на черни пътища. - Ммм... а защо ми е попринцип има 4 ламарини само че те са ми на балкона от 2 години и няма яд? Ти какъв яд видя?

 

4. Електромагнития клапан за празен ход е недобре конструиран, дефектира, резбата му за затягане не осигурява задълго достатъчно надеждна връзка. Да затова оригинално е осигурен с контрашайба!

 

5. Задната полуос предава движението към главината посредством чоп, вероятно би било по-добре на шлици. Ако се чуе характерното шлиоп шлиоп отзад при движение гайката се затяга и при следваща възможност се налага отваряне на барабана.

Натягането на полуоса не обира луфта конуса, но ако всичко е като хората той не се и появява, появява се друг, аксиален, в лагера.

 

6. За смяна на водата не съм съгласен че човек който не е запознат със системата на шкода ще намери лесно клапана за обезвъздушаване. Той трябва да се знае, защото колата си прегрява въпреки твърденията на някои колеги че това не е така. Лятото, при изкачване, при висока скорост хвърля водата. Хубавото в случая е, че обикновено последиците са само доливане на вода. Разбира се, едното око винаги трябва да е на термодатчика и когато температурата е висока и се усети загуба на мощност е време да се спре.

Като начало човек който не знае как се обезвъздушава въобще не му е мястото да пипа там. Отива в сервиз и там му сервизират автомобиля. За прегряването ще подкрепя Skodko. Нужни са чиста охладителна система и качествен термостат

7. Закрепването на предния капак в отворено състояние е нестабилно. Държачите не са в състояние да го ударжат при по-силен вятър и той хвръква.

Ми като има вятър ще го придържаш, друг е въпроса ти на тоя силен вятър каква толко продължителна работа имаш там?

8. Конструкцията отзад за закрепване на теглич е "неприятна". Конструкция "за закрепване на теглич" в този автомобил липсва, това е бърза, красива и интелигентна кола произведена в Чехословашката социалистическа република

 

9. Това не е спортна кола или за гаджета.

Грубо е това изказване Прекалено ниска максимална скорост, На Шкода 105 да немощно доускорение Не става и да метнеш гаджето на предния капак, защото ламарината е прекалено тънка и капака хлътва. няма да я мяткаш, само ще се подпре, майната му на гаджето, капака си е капак. Не става и да свършиш работата вътре, защото интериора е прекалено крехък и се чупи лесно при удари. Свърши работата си тогава отвън, Витоша е голяма планина Токчетата на обувките пробиват тапицерията на тавана. Доста тясно за каквито и да е движения различни от нормално седене. По-скоро това е кола между нормална и оффроуд, да, спортен автомобил е, не е нито едното нито другото защото за дълъг път не е особено приятно без клима или парно, парно на дълъг път има а в същото време е доста издръжлива на лоши пътища въпреки неголемия клиренс.

 

10. Хронично недозавиване, помага подбора на подходящи гуми и налягане + резерва гума, инструменти и части в предния багажник, евентуално с още малко тежест там. Никакви тежести нямам аз, имам си ръчна спирачка, докато лоста и гледа в небето нямам проблеми

1. Добри спирачки.

2. Леко, но нечувстително управление (червяк който вече никъде не се ползва в управлението).

3. Добър старт

4. Лесна експлоатация, ефтина поддръжка

5. Успява да спечели собствениците си със собствен характер, въпреки малките забележки.

 

п.с. Визирам основно мойта шкода 105Л мод. 78. Вероятно има и още но е време за вечерно излизане :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

quad=

...на теб ти се налага почти на място да въртиш запотения пластмасов волан... Сложи си от японка там не е пластмасов а е мек

Върши работа лятото като допълнителен радиатор, парното на макс и отворени прозорци за да не пукнеш от жегата и въпреки това не е достатъчно за да охлади водата. Както писах по - горе само ти си виновен за описаната от теб ситуация или просто не ти включва перката, смени си датчика или си сложи ключенце. Ако вече имаш, използвай го

Ако не познаваш шкода къде би потърсил клапана за обезвъздушаване? В книжката която... Около радиатора отпред, да ама не е там. Я след това се наври отдолу, отгоре да проследиш маркучите докато го намериш, не всеки е длъжен да има книжките от серията "аз ремонтирам шкода" ... я има в раздел литература for free.. за да прочете къде е. Във всеки случай отнема време повече от нормалното за да намериш клапана, това първо и второ за самото обезвъздушаване става по-лесно с двама души: единия да подава повече гас и да долива вода, другия да върти клапана. "Клапана, се нарича кранче което наи спокойно може да тече в едно шише, а гаста да се подава от смукача Като прибавим и вероятното задръстване на маркуча за оттичане на водата с листа или изгниването му и пълненето на купето вътре с вода и картинката става доста приятна. Ааа изгнил маркуч ок на 20+ години е, но... листа в системата WTF?!?

Да обезвъздушиш жигула или москве е доооста по-лесна задача. Но да ги караш не е Нисан сирена ...сега ти сравняваш друг клас автомобил. Отново напомням, че описвам шкода 105Л модел 78год. на която съм загубил метрите на сменените жила за гаста. Сложи си най - накрая твърдо от Японка, щом ти е толкова трудно с мекотоСъседа с подобна също къса поне няколко пъти жилото. Питай го дали не го монтира некадърно и дали въобще някога му е сипвал масло в бронята? А да, забравих и километража, който има навика да запецва и да не превърта на 9ка.

Често ми се е чупил брояча, но за мен по важна е голямата стрелка

п.с. Само в шкода и френски автомобили се налага използване на ключ 16 примерно и въопще всякакви не особенно използвани инструменти за извършване на ремонт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Парното ми също работи, колкото да се каже че работи, да се надяваш да те стопли обаче зимата си е мираж. Върши работа лятото като допълнителен радиатор, парното на макс и отворени прозорци за да не пукнеш от жегата и въпреки това не е достатъчно за да охлади водата.

Ние не твърдим, че колата ти има парно, или че не прегрява, твърдим, че просто не е технически изправна.

 

Ако не познаваш шкода къде би потърсил клапана за обезвъздушаване?

Клапаните или болтовете за обезвъздушаване се намират в най-високите точки на системата, вярвам, че е ясно защо.

 

Около радиатора отпред, да ама не е там.

Точно така, около радиатора отпред, обаче в горната му част, съответно в най-високата му точка виждаш, че излиза маркуч и тръгва нагоре, съответно тръгваш по маркуча, понеже той върви нагоре, а клапана за обезвъздушаване се намира винаги в най-високата точка. И го намираш.

 

Отново напомням, че описвам шкода 105Л модел 78год. на която съм загубил метрите на сменените жила за гаста.

Аз мога да опиша шкода 120Л модел 82год, на която за 150 000 е сменено веднъж.

 

п.с. Само в шкода и френски автомобили се налага използване на ключ 16 примерно и въопще всякакви не особенно използвани инструменти за извършване на ремонт.

Само на шкода, френски автомобили и бмв :) Впрочем къде има номер 16 в шкодата?

 

п.с.2 Избора на място за резервна гума е доста неподходящ, открит и подложен на удари.

Мястото е подходящо, защото за да извадиш резервната гума, не се налага да разтовариш целия багажник, както на много други коли. А за ударите - какви удари има там?

 

Системата за закрепване дава фира при първия по-сериозен бордюр изпречил се пред колата.

А също и при първата по-сериозна стена, дърво, стълб и т.н. Все пак това е кола, не танк.

 

п.с.3 За да вдигнеш колата на крик или с повдигач е определено само едно място, при опредлено натоварване на колата може и да не можеш да си смениш спуканата гума без да свалиш багажа.

Какво е това натоварване?

 

В допълнение ако колата не е била пазена в гараж особено зимата тенекиите гният и като решиш да си вдигнеш колата крика изкъртва държача от ламарината.

Едно от малкото неща, с които ще се съглася :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още нещо много важно пропуснах,

не всеки е длъжен да има книжките от серията "аз ремонтирам шкода" за да прочете къде е

не всеки е длъжен, но е длъжен този, който поддържа колата. Затова в България всички ревем от некадърни майстори, защото те в живота си една книга не са прочели, правят всичко с чука и с флекса, и накрая колата е виновна, че не работи :) Няма и да проработи. Те хората не случайно пишат книги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3. Липса на предпазител за прах под двигателя (монтира се допълнително такъв), много важно ако колата се кара на черни пътища. - Ммм... а защо ми е попринцип има 4 ламарини само че те са ми на балкона от 2 години и няма яд? Ти какъв яд видя?

- Задръстване на въздушния филтър с прах и честата му смяна. Затова и сега е сменен с въздушно-маслен от заска. Машинно отделение покрито с прах.

 

4. Електромагнития клапан за празен ход е недобре конструиран, дефектира, резбата му за затягане не осигурява задълго достатъчно надеждна връзка. Да затова оригинално е осигурен с контрашайба!

- От собствената ти тежест и вибрациите след няколко години може и сам да си падне от гнездото, заедно с контрашайбата.

 

5. Задната полуос предава движението към главината посредством чоп, вероятно би било по-добре на шлици. Ако се чуе характерното шлиоп шлиоп отзад при движение гайката се затяга и при следваща възможност се налага отваряне на барабана.

Натягането на полуоса не обира луфта конуса, но ако всичко е като хората той не се и появява, появява се друг, аксиален, в лагера.

- След продължителна експлоатация си се появява и се налала смяна, както и доста скоро ако монтажа при монатажа не си натягал до откат.

 

6. За смяна на водата не съм съгласен че човек който не е запознат със системата на шкода ще намери лесно клапана за обезвъздушаване. Той трябва да се знае, защото колата си прегрява въпреки твърденията на някои колеги че това не е така. Лятото, при изкачване, при висока скорост хвърля водата. Хубавото в случая е, че обикновено последиците са само доливане на вода. Разбира се, едното око винаги трябва да е на термодатчика и когато температурата е висока и се усети загуба на мощност е време да се спре.

Като начало човек който не знае как се обезвъздушава въобще не му е мястото да пипа там. Отива в сервиз и там му сервизират автомобиля. За прегряването ще подкрепя Skodko. Нужни са чиста охладителна система и качествен термостат

- В повечето сервизи въопще няма да ти намерят този клапан, както и работниците извършващи услугата няма да знаят къде е, нито ще свалят или ще имат книжките. Възможно е, след смяната обезвъздушаването да ти се размине и да ти кажат да си долееш малко след време...

Отделно на човек му се налага да знае къде е, за да си обезвъздуши колата след поредното прегряване. Термостата ми работи, паралелно на него имам и ключ за всеки случай. Системата се прочиства поне веднъж в годината с препарат за почистване.

 

7. Закрепването на предния капак в отворено състояние е нестабилно. Държачите не са в състояние да го ударжат при по-силен вятър и той хвръква.

Ми като има вятър ще го придържаш, друг е въпроса ти на тоя силен вятър каква толко продължителна работа имаш там?

- За да го придържам задължително ми остава заета едната ръка, ако се налага да извадя нещо тежко от багажника с една ръка???

 

8. Конструкцията отзад за закрепване на теглич е "неприятна". Конструкция "за закрепване на теглич" в този автомобил липсва, това е бърза, красива и интелигентна кола произведена в Чехословашката социалистическа република

- Не е предвидено нещо елементарно, разширяващо възможностите на автомобила, както на всички други коли.

 

9. Това не е спортна кола или за гаджета.

Грубо е това изказване за съжаление истина На Шкода 105 да и на 120 факт, немощно доускорение

Не става и да метнеш гаджето на предния капак, защото ламарината е прекалено тънка и капака хлътва. няма да я мяткаш, само ще се подпре, майната му на гаджето, капака си е капак.

Именно капака си е капак, прав крив се тая :) Ако го искаш прав, гаджето не се връзва с колата.

Не става и да свършиш работата вътре, защото интериора е прекалено крехък и се чупи лесно при удари. Свърши работата си тогава отвън, Витоша е голяма планина

Ми да, не става за гаджета, ще трябва да си върша работата на студено.

Токчетата на обувките пробиват тапицерията на тавана. Доста тясно за каквито и да е движения различни от нормално седене. По-скоро това е кола между нормална и оффроуд, да, спортен автомобил е, не е нито едното нито другото

За дамски да, за спортен не. Задния двигател е хубаво нещо, но да е с поне 150 коня, сериийно обаче за съжаление конете са доооста по-малко.

защото за дълъг път не е особено приятно без клима или парно, парно на дълъг път има - То има, но е твърде слабо.

а в същото време е доста издръжлива на лоши пътища въпреки неголемия клиренс.

 

10. Хронично недозавиване, помага подбора на подходящи гуми и налягане + резерва гума, инструменти и части в предния багажник, евентуално с още малко тежест там. Никакви тежести нямам аз, имам си ръчна спирачка, докато лоста и гледа в небето нямам проблеми - Ръчната при висока скорост няма да ти свърши работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...на теб ти се налага почти на място да въртиш запотения пластмасов волан... Сложи си от японка там не е пластмасов а е мек

Налага се модефикация отново за оправяне на заводските недоразумения.

 

... ситуацията с охладителната система е описана вече...

 

 

Като прибавим и вероятното задръстване на маркуча за оттичане на водата с листа или изгниването му и пълненето на купето вътре с вода и картинката става доста приятна. Ааа изгнил маркуч ок на 20+ години е, но... листа в системата WTF?!?

- Есен попаднали листа в луфта между предния капак и купето задръстват дренажа за оттичане разположен от дясно под казанчето за вода за чистачките или от лявата страна на колата.

Изгнилия маркуч става проблемен, тъй като резервен отдавна не се продава, а слагането на обикновен не може да уплътни пространството между маркуча и ламарината на купето дори и със силикон, защото се скапва от вибрациите. В резултат купето почва да се пълни с вода, защото конструкторите решили да го прекарат първо отвътре и тогава да го изведат под калника навън. Накрая ти писва и слагаш тапа.

 

...Сложи си най - накрая твърдо от Японка, щом ти е толкова трудно с мекото[/b] = ? някаква модефикация отново?

Съседа с подобна също къса поне няколко пъти жилото. Питай го дали не го монтира некадърно и дали въобще някога му е сипвал масло в бронята?

Жилото прави кривка в машинния отсек и това едното място където се пречупва често, другото е на около 50см преди педала на гаста, където държача на бронята оригинално е постравен така, че жилото да се търка в ламарината на канала, протрива се, пречупва се от движението и се къса. Откачането на държача и оставяне на бронята да стои свободно вътре подобрява ситуацията.

...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

MMM ти за тези маркучи говориш. Ми вземи си ги 2 ра ръка от друг автомобил по - млад примерно 90 год, много ясно че с тапи не става.

 

Говориш "модификации" еми да брат, притежаваш автомобил който е измислен 1976 а ти го имаш във вариант 1978. Много ясно, че във модификациите до 1990 много от проблемите са отстранени и следва да използваш Японкови части

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

txl:

Ние не твърдим, че колата ти има парно, или че не прегрява, твърдим, че просто не е технически изправна.

- Супер, неизправна кола излезнала от завода. Случва се, само дето и всички други върху които имам преки наблюдения са на същия хал.

 

Ако не познаваш шкода къде би потърсил клапана за обезвъздушаване?

Клапаните или болтовете за обезвъздушаване се намират в най-високите точки на системата, вярвам, че е ясно защо.

 

Около радиатора отпред, да ама не е там.

Точно така, около радиатора отпред, обаче в горната му част, съответно в най-високата му точка виждаш, че излиза маркуч и тръгва нагоре, съответно тръгваш по маркуча, понеже той върви нагоре, а клапана за обезвъздушаване се намира винаги в най-високата точка. И го намираш.

 

Дам и виждаш кранче което свързва радиатора отпред и този на парното. Едва ли е това и продължаваш да търсиш, доста се забавлявах да гледам как един майстор го търси докато накрая му казах кое е. После той реши да пробва, оказа се заяло и не успя да го развърти с ръка, раздвижи го, оказа се че после не иска да затвори напълно. Все пак намери позиция която да го затвори, но след "раздвижването" след няколко километра от вибрациите ключето мръднало и водата фира. Айде после изгребвай с канчето за сейр на околните. ...сервизните работници днес не познават шкода, остават ти старите гаражни "майстори".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

MMM ти за тези маркучи говориш. Ми вземи си ги 2 ра ръка от друг автомобил по - млад примерно 90 год, много ясно че с тапи не става.

 

Говориш "модификации" еми да брат, притежаваш автомобил който е измислен 1976 а ти го имаш във вариант 1978. Много ясно, че във модификациите до 1990 много от проблемите са отстранени и следва да използваш Японкови части

 

Темата е за заводски дефекти, така като сме я взели от магзина. Описал съм тези, който съм видял. Впоследстие колко от тях са отстранени в по-новите версии е друга тема или по-скоро продължението на тази.

Относно въпросните маркучи не съм видял още някой от форума да ги продава читави, а не ми е попадало и на мен да си сваля такива от японка. Намерих едни уж здрави който сложих, не не успяха да уплатнят между купето и маркуча и оттам подлизва вода. Силикон и лепило не помагат. Веднъж престоели над 10год. вече не са толкова еластични и преместването им на друга кола става проблемно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бате да беше от софия да ти оправя охлаждането, че ти е пълна трагедия. Пак ти казвам от милионите шкоди за части си вземи и сложи оттичащи маркучи. Сложи си парно от японка заедно със целия кожух, продава се за 15лв. Smenи си маркуча от кранчето до парното с бензинов, маслоустойчив. Смени си кранчето за обезвъздушаване, виновен е майстора който го е оставил недозатворено, то само не се отваря. Смени термостата сложи валер или behr на 80-85C Вкарай малко пари в колата, после с години няма да имаш никакви проблеми. Към настоящия момент шкоди на части има бол!

 

P.s. а и радиатора на първите не е алуминиев, а метален и тежи 12 кила. Няма добро топлоотдаване. Ако го смениш с японков алуминиев с пластмасовите казанчета много по - добре ще направиш и ще помогнеш много за топлоотдаването

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е за заводски дефекти, така като сме я взели от магзина. Описал съм тези, който съм видял.

Добре де, значи ти си мислиш, че чехите са били толкова тъпи навремето и не са могли да измислят как да охлаждат един мотор ли ?

 

Ето давам ти пример от моята 105-ца:

За 4 години поради висока температура съм спирал точно 2 пъти:

- първия път - отказа ми копчето за включване на перката. Без перка абсолютно всяка една кола ще прегрее в задръстване.

- втория път - един от малкото пъти, в който не си проверих антифриза преди тръгване и по законите на Мърфи точно преди това се беше появил теч, който не бях забелязал. Резултата беше: спиране, чакане да изстине, доливане на 2,5 литра антифриз.

Мисля, че е пределно ясно, че и в 2-та пъти, в който съм имал проблем със загряване, причината не е била в самата кола --> 1-вия път в дефектното копче, което не е фабрично така или иначе, 2-рия път причината е изцяло в мен.

80% маршрута ми на каране е по път изпълнен доскоро с невероятни задръствания, като обикновено колата е натоварена и с хора и с багаж.

 

Мога да ти дам пресен пример и за парното:

Средата на декември някъде беше, около -5 градуса външна температура. С един колега от форума прибирайки се към вкъщи си направихме експеримент. Тръгваме и пускаме парното на бързата степен. С джобен електронен термометър измерваме температурата, която е вътре. След около 20 км и като се вземе впредвид, че колата е работила 5 мин на празен ход преди тръгване, докато си изчистя снега от стъклото, измерената температура в колата беше 24-25 градуса. Мисля, че е напълно достатъчно за комфортно пътуване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.