Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Заводски дефекти и добри страни 120L


maxrpm

Recommended Posts

Alexandar:

Добре де, значи ти си мислиш, че чехите са били толкова тъпи навремето и не са могли да измислят как да охлаждат един мотор ли ?

- В системата са заложени конструктивни проблеми, дълги магистрали за вода, дефектиращи термоклапани и терморелета. Малко сечение на тръбопроводите и маркучите, водна помпа с недостатъчен дебит/налягане.

 

Ето давам ти пример от моята 105-ца:

За 4 години поради висока температура съм спирал точно 2 пъти:

- първия път - отказа ми копчето за включване на перката. ... такова копче не би трябвало да има! Наличието му предполага проблеми с охлаждащата система.

 

- втория път - един от малкото пъти, в който не си проверих антифриза преди тръгване и ...

при останалите коли това не се изисква, ако нямаш съмнения относно колата, проверка преди тръгване не се прави. При нормалните коли сядаш, въртиш ключа и караш. Като дойде време отиваш в сервиз, а не се правиш на майстор преди всяко потегляне.

 

80% маршрута ми на каране е по път изпълнен доскоро с невероятни задръствания, като обикновено колата е натоварена и с хора и с багаж.

- Пробелема с прегряването е при натоварване, а не при задръстване когато двигателя работи основно на празен ход.

 

Мога да ти дам пресен пример и за парното:

Средата на декември някъде беше, около -5 градуса външна температура. С един колега от форума прибирайки се към вкъщи си направихме експеримент. Тръгваме и пускаме парното на бързата степен. С джобен електронен термометър измерваме температурата, която е вътре. След около 20 км и като се вземе впредвид, че колата е работила 5 мин на празен ход преди тръгване, докато си изчистя снега от стъклото, измерената температура в колата беше 24-25 градуса. Мисля, че е напълно достатъчно за комфортно пътуване.

- Тук става дума за по-нови модефикации, при старите това е невъзможно,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 115
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • maxrpm

    19

  • quad

    13

  • everlast

    12

  • Green_Witch

    12

Най-много писали в темата

Maлко може да ти ставам досаден, но водната помпа е с по - голям дебит от 85 год (от японките :lol: ) Парното също е с по - голяма пита, като не е изключено преди това да е железно като радиатора за охлаждане, но това е само предположение.

Затова ти предложих да смениш някой неща. А и освен това спомням си, че на 1вата 120 ка 1979 въздуховодите на парното ги ритах с зимните обувки, по - натам това е отстранено. Най - вероятно са ги вдигнали нагоре

 

А термостата и термовключвателя може би едно време са били ок, но сега са останали само турски, френски, и т.н. ментета. Истината е в това което ти предложих

 

Доколкото ми е известно предимството на първите е, че не гният толкова, виждал съм гробница 1977, виждал съм перфектна 1978, на баща ми 1979 беше много зле.

Ако имаш желание лятото хвани една японка за ушите и действай смело. Тъкмо ще си сложиш и серво, но за него трябва да го смениш заедно с основните спирачни тръбички защото са 4-5 см по - дълги. Не е лоша идея да си праснеш и 120 мотор с новия маслен филтър хем малко да се и поочовечи вървежа, пък после 105 главата ти ако не е много прегрявана мога да ти кажа как да си я монтираш на 120 мотора и да се кефиш на макс. Може да си преместиш стъклото с реотаните (става заедно с ключа за парното и кабелите за захранването му), алтернатора ти би трябвало да е 35А, по нататъчните са 42А въпреки, че не е нещо особено. При желание може да си сложиш окачването с рейка от японката, дългото задно окачване, бензиновата помпа с 3 болта, вместо стария модел, некадърен, с 2, новото делко с високата капачка, новото електронно реле- регулатор. Ако нямаш, желание надин приема всичко. Само дай задния капак без дупките на някой, зашото много милея за него, а ние с него ще се разберем. Ако е ранна 1978, задната ти маска с отвори също е ценна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Миналата година си взех още една 105Л 81год. за части. Трябваха ми основно преден десен калник и преден капак, че я бях подпрял в едно дърво. Ламарините на 81цата бяха в много по-лошо състояние от оригиналните ми, направо си бяха изгнили. По мойте ръждата е рядкост, нищо че е от късните 78.

Това което не ми хареса на 105Л 81год. спрямо мойта 105Л 78 е:

Повечето хромирани елементи са заменени с пластмасови. Тук визирам ринговете на таблото за километража и другите прибори, предната маска, горните лайсни на тавана...кофти, мен ми харесва навсякъде да е хром. Джанти 13", мойте оригинално са си 14", доооста по-добре от 13".

Модефициран карбуратор, на 81 е с една идея по-добре от 78, но по-зле от по-новите с новия електромагнитен клапан.

На 81 фаровете все още са без релета и клаксона все още е навън, долу под бронята.

Като цяло бях разочарован от по-новата 105 81, стремежа да направят колата по-ефтина е унищожил някои хубави неща.

 

В момента си търся някои читав мотор от 120 или по-голям, така и така задната част на колата е разглобена и в този студ няма да се хвана да я сглобявам, сега съм сложил 105 от шкодата донор, а моя двигател отиде при съседа, който прегря неговия и сметна че е по-добре да смени целия двигател вместо да търси само глава.

Окачването от японките е по-дълго от на старите версии, както рейките, така и задните полуоски. Замяната им не е добра идея. Спирачките и без серво са си ок. Смяна на парното е добра идея, само дето си е доста играчка, трябва да се свали цялото табло...

 

п.с. Търся си бензинова помпа от заска, защото е електрическа и зимата само даваш малко на контакт и тя подкачва гориво, не е необходимо да правиш това ръчно. Плюс е, че така елиминираш проблемите с оригиналната за които стана дума по-горе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

п.с. Търся си бензинова помпа от заска...

 

Недей тя е механична с платно, когато се скъса бензина лесно стига до контактите на бобината където има искра и се пали. Купих си я нова от М- Комплект за 70лв, продадох я след 3-4 месеца за 15 или за 10 не си спомням. Търси си външна помпа с витло, не с платно.

 

Карбуратора, не знам какво му е различното все същия боклук. Има модификации със има и без клапан. Клапана му срежи опашката стегни го хубаво с гаечния ключ и му зачукай скобата и айде. Ако толкова те дразни потърси болт с тази стъпка на резбата и го навии, така че да не запушва канала. Този клапан е на 100% безполезен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смяна на парното е добра идея, само дето си е доста играчка, трябва да се свали цялото табло...

 

Не че е съвсем лесно, но не се сваля таблото. С дълъг тръбен ключ се развиват четирите гайки на парното, преди това откачаш гофрираните маркучи за въздуха, двата маркуча за антифриза от дясно и тънкия от ляво, панела с жилата, кабелите на вентилатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Alexandar:

- първия път - отказа ми копчето за включване на перката. ... такова копче не би трябвало да има! Наличието му предполага проблеми с охлаждащата система.

Не предполага никакви проблеми, но защо да разчитам на автоматичното включване, като мога да си го включа аз ? Далеч по-сигурно е.

 

- втория път - един от малкото пъти, в който не си проверих антифриза преди тръгване и ...

при останалите коли това не се изисква, ако нямаш съмнения относно колата, проверка преди тръгване не се прави. При нормалните коли сядаш, въртиш ключа и караш. Като дойде време отиваш в сервиз, а не се правиш на майстор преди всяко потегляне.

Колата си е напълно нормална, но е на 24 години !!!!!! Нормално да си проверявам често антифриза и маслото!

 

80% маршрута ми на каране е по път изпълнен доскоро с невероятни задръствания, като обикновено колата е натоварена и с хора и с багаж.

- Пробелема с прегряването е при натоварване, а не при задръстване когато двигателя работи основно на празен ход.

И под натоварване съм я пробвал многократно и Шипка съм катерил с нея и т.н. !

 

Мога да ти дам пресен пример и за парното:

Средата на декември някъде беше, около -5 градуса външна температура. С един колега от форума прибирайки се към вкъщи си направихме експеримент. Тръгваме и пускаме парното на бързата степен. С джобен електронен термометър измерваме температурата, която е вътре. След около 20 км и като се вземе впредвид, че колата е работила 5 мин на празен ход преди тръгване, докато си изчистя снега от стъклото, измерената температура в колата беше 24-25 градуса. Мисля, че е напълно достатъчно за комфортно пътуване.

- Тук става дума за по-нови модефикации, при старите това е невъзможно

И тука не мога да се съглася! Колата на колегата от форума, с който правихме експеримента, е 120-ка от 1980 година! Можеш да я видиш в подписа ми. И мога да ти кажа, че и тя има перфектно парно! Ти ако искаш за 3 км да се стоплиш - е естествено няма да стане!

 

Виж, моята гледна точка е следната: Колата ми пали перфектно и зиме и лете, проблеми с прегряване нямам, доволен съм от разхода, имам парно, общо взето сипвам бензин и карам. Много далеч съм от мисълта, че е перфектният автомобил, но от соц. кола на толкова години не виждам какво повече може да искам!

 

Спирам да споря, пожелавам ти като се качваш в твоята кола да изпитваш онова яко чувство, което аз изпитвам винаги когато си карам Шкодата! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....Виж, моята гледна точка е следната: Колата ми пали перфектно и зиме и лете, проблеми с прегряване нямам, доволен съм от разхода, имам парно, общо взето сипвам бензин и карам...

...пожелавам ти като се качваш в твоята кола да изпитваш онова яко чувство, което аз изпитвам винаги когато си карам Шкодата! :)

:smt017 smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@quad, сигурен ли си, че имаш изправна охладителна система? Течове на антифриз, прегряване... все симптоми, че "проблема не е в бобината, а в магарето в кабината". :) Лошата поддръжка води до лоши впечатления от автомобила, а в крайна сметка той не е виновен. Зная много добре, защото го преживях съвсем скоро, колко голям гърч е работата по пустите му водопроводи в тия коли, но ако не се направи на време и съвестно - колата в твоите очи по-добра няма да стане. Както и всеки друг автомобил, ако ще го поддържаш по този начин.

 

Моля те, не се засягай, защото ти го пише човек, който втори месец отлага сериозен ремонт по ходовата част. И да - много ме е срам от това мое отношение... :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Alexandar:

Не предполага никакви проблеми, но защо да разчитам на автоматичното включване, като мога да си го включа аз ? Далеч по-сигурно е.

- Ако беше по-сигурно оригинално на всички коли щеше да е с копче, а не автоматично!

 

...

Колата си е напълно нормална, но е на 24 години !!!!!! Нормално да си проверявам често антифриза и маслото!

- Ако нямаш съмнения относно колата не е нормално! В допълнение не малко коли имат датчик за нивото на маслото в двигателя и щеката се ползва само в сервиз за сверка и при смяна. В коментираните шкоди подобно устройство липсва и се налага по-честа проверка, но чак пък преди всяко тръгване...това си е наказание.

 

...

И под натоварване съм я пробвал многократно и Шипка съм катерил с нея и т.н. !

- На Шипка, при 40+ градуса на сянка и с гас до ламарината, ако имаш подобен случай пробвай и пиши после как се е държала колата, колко пъти прегря, а ако случайно не прегрее за колко време си го взел със спортната си кола?

 

- Тук става дума за по-нови модефикации, при старите това е невъзможно

И тука не мога да се съглася! Колата на колегата от форума, с който правихме експеримента, е 120-ка от 1980 година! Можеш да я видиш в подписа ми. И мога да ти кажа, че и тя има перфектно парно! Ти ако искаш за 3 км да се стоплиш - е естествено няма да стане!

- Макс. до 5км. без предварително подгряване на двигателя при другите автомобили е достатъчно за да стане в купето поне 25 градуса.

 

Виж, моята гледна точка е следната: Колата ми пали перфектно и зиме и лете, проблеми с прегряване нямам, доволен съм от разхода, имам парно, общо взето сипвам бензин и карам. Много далеч съм от мисълта, че е перфектният автомобил, но от соц. кола на толкова години не виждам какво повече може да искам!

 

Спирам да споря, пожелавам ти като се качваш в твоята кола да изпитваш онова яко чувство, което аз изпитвам винаги когато си карам Шкодата! :)

 

- Не говоря за гледни точки, само за често срещани проблемни места. Никой не е казал че определен конструктивен недостатък се проявява в 100% от колите.

Пожелавам ти да си караш безаварийно и с кеф колата дълги години, също така както правя и аз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Течове на антифриз, прегряване... все симптоми, че "проблема не е в бобината, а в магарето в кабината". :)

smile091 Най после някой да се изкаже сериозно

 

До Quad А бе градски ти големи ядове с тоя шкодак големи дертове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- Ако нямаш съмнения относно колата не е нормално! В допълнение не малко коли имат датчик за нивото на маслото в двигателя и щеката се ползва само в сервиз за сверка и при смяна. В коментираните шкоди подобно устройство липсва и се налага по-честа проверка, но чак пък преди всяко тръгване...това си е наказание.

.

На жоро алфата има, но е повредено струва 100 и кусур лева. Сещаш се, че никой няма ей така да ги даде за да смени тази глупост.

 

В заключение радвам се, че се кефиш на колата си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Green_Witch

@quad, сигурен ли си, че имаш изправна охладителна система?

- Ако заводстката охладителна система е изправна, значи и мойта е такава. Течове, лоша поддръжка... да не сме в първи клас? Вероятно средствата които отделям в момента за поддръжка значително надвишават тези на повечето съфорумци.

По какво съдиш как си поддържам колата???

 

п.с. Относно ремонт по ходовата част, ако е на предницата имай впредвид че нови части в магазините почти няма, ако искаш такива потърси из форума или си ги поръчай навреме. Мойте ги чаках два месеца докато ги доставят от чехия това лято.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Green_Witch

@quad, сигурен ли си, че имаш изправна охладителна система?

- Ако заводстката охладителна система е изправна, значи и мойта е такава. Течове, лоша поддръжка... да не сме в първи клас? Вероятно средствата които отделям в момента за поддръжка значително надвишават тези на повечето съфорумци.

По какво съдиш как си поддържам колата???

 

п.с. Относно ремонт по ходовата част, ако е на предницата имай впредвид че нови части в магазините почти няма, ако искаш такива потърси из форума или си ги поръчай навреме. Мойте ги чаках два месеца докато ги доставят от чехия това лято.

 

Извини ме, явно не съм разбрала правилно коментарите ти. Ти си говорил по принцип и съм напълно съгласна, че това е ахилесова пета на тези автомобили. Просто съм разбрала коментара ти сякаш в момента имаш този проблем и виниш автомобила за това. Рано или късно по тръбите избиват пробойни - това трябва да е ясно на всеки.

 

По повод ремонта - да, предницата плаче за доста голямо обновяване, но проблеми с частите няма да имам. Просто трябва да заделя няколко стотака, за да стане така, както искам. :D

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Течове на антифриз, прегряване... все симптоми, че "проблема не е в бобината, а в магарето в кабината". :)

smile091 Най после някой да се изкаже сериозно

 

До Quad А бе градски ти големи ядове с тоя шкодак големи дертове

 

Състоянието на колата когато я видя за последно и сега няма нищо общо. Ти сега в Трг ли си си?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Извини ме, явно не съм разбрала правилно коментарите ти. Ти си говорил по принцип и съм напълно съгласна, че това е ахилесова пета на тези автомобили. Просто съм разбрала коментара ти сякаш в момента имаш този проблем и виниш автомобила за това. Рано или късно по тръбите избиват пробойни - това трябва да е ясно на всеки.

...

 

Естествено, в заглавието на темата пише "Заводски дефекти и добри страни 120L", а не "какво не ми е наред по колата". В задочното общуване подобни недоразумения са нормални, но щом има недоразбрали - явно не съм обяснил достатъчно добре за което вината си е язцяло моя. Сори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво толкова ви тормози тая охладителна система не мога да разбера, на мен само леко ми прокапват някои от маркучите ама то щото съм ги слагал палачорската, едно кранче ладово на парното се прецака, та ми го смениха , иначе тръбите са безпроблемни, но може би е значение и редовната смяна на антифриза и това да е качествен, за да се ограничи корозията в системата. Количката ако се обслужва както трябва и не се пести от оригинални части се отблагодарява с много безаварийни километри

smile159 Наздраве на всички съфорумци!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.