Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

За цената на петрола и горивата!


Recommended Posts

Както навремето преди 1944 година във всяко село е имало мелница и маслобойна, така и сега у всяка къща трябва да има домашна инсталация за преобразуване на отпадъчните мазнини в биодизел. А ако имаш и земица и мама не я е продала за 60 лв декара, сей земеделецо маслодайни култури, чети как става титрирането и гледай вместо биодизел да не изкараш домашен сапун, че спирта и калиевата основа струват парички. По скъпо от лев и 60 ст. литър биодизел не може да докарате, дори и да сте най-големите каръци. Едни тъпи италианци и гърци си имат домашни зехтинници, ний да не сме по-доле? :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 764
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • VALDO

    85

  • Цецо75

    63

  • PRR

    43

  • C2H5OH

    34

Най-много писали в темата

Цитат от в. Сега ](*,)

Дизелът ще поскъпне с 20% и ще изпревари цената на бензина, данъците за коли ще скочат и корпоративният данък ще се "хармонизира" със средния в Европа, ако влязат в сила гласуваните вчера в Европарламента две резолюции за нови директиви на ЕС, предложени от Европейската комисия. И по двете България официално се противопостави, но гласовете на нейните евродепутати бяха твърде малко, за да променят резултата при вота.

 

Европейският парламент прие изравняване на ставките на всички видове горива до 2025 г., което ще доведе до чувствително поскъпване на дизеловото гориво, ползващо се с данъчни отстъпки заради по-добра енергийна ефективност. След преходния период изчисляването на акциза ще се основава на два компонента - енергийно съдържание и количество въглероден двуокис при изгаряне. Комисията настоява за всеки тон СО2 да се начисляват по 20 евро такса, което би означавало 20 млрд. евро допълнителни приходи годишно в държавните бюджети на целия ЕС. Постепенно ще отпаднат облекченията и за пропан-бутана и метана, използвани масово като горива за таксиметровия и масовия градски транспорт, защото и те отделят СО2. Обмисля се по-нататък да бъде обложен с акциз и токът, използван за зареждане на електрически и хибридни автомобили, тъй като производството на електричество също невинаги е "екологосъобразно". Освен това Европарламентът гласува "данъците за покупка и регистрация на леки автомобили и годишният данък за притежание на лек автомобил да се хармонизират и да се определят единствено според емисиите на CO2 на превозните средства".

 

Ей света се тресе от криза, потреблението се срива, петрола расте ... те още данъци и акцизи, че тия са ни малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ние пък с един приятел си търсим спонсор за да реализираме един "Електрабант". Калкулациите показват инвестиция от около 10 - 15 бона и много свободно време. Но ще излезе нещо прилично, с около 200 км пробег и постоянно зареждане при наличие на светлина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мишо, то идеята ти хубава, но всеки инвеститор дава пари, защото очаква възвращаемост, а за тези пари, които си споменал, ще се направят три трабанта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не три. Само един. Като се включат акумулатори, слънчеви панели, електромотор, управляваща електроника, окабеляване, преработки на окачване, спирачки и разни други дреболии - около 10к без труда. А Трабант, защото е най-лек (малко над 600 кг), с най-здраво окачване (напречни преден и заден ресори), достатъчно надеждна трансмисия и ходова част и сравнително лесен за преработка. С акумулаторите теглото му ще стане малко под 900 кг. Освен това разполага с около 1.5 кв. м хоризонтални плоскости - преден капак, заден капак и таван - достатъчни за разполагане на фотоволтови соларни панели, подпомагащи акумулаторите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мишо, не се хващай с нещо, от което си нямаш и грам понятие! Ето по-горе има линк към човек реализирал реално идеята. Преди време имаше статия за едни момчета, от Варна или Бургас, които бяха преобразували едни Голф 2 в електричка. За панелите, забрави. Порови в нета и ще видиш, че не се използват. Добри са като идея, но за теглото си дават смешно малко енергия. Иначе всички да сме окачили по един панел на балкона и сами да си правим тока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В двора на ПЖИ има две електрички - едно Рено Канго и (мисля) Пежо някво - направени са само с батерии.

Освен това на няколко пъти по Околомръсното съм засичал Опел Астра А, преправен на електрокар.

Нито една от тях няма соларни панели - явно са преценили, че са неефективни. smile175

Ако си решил да слагаш солари поне си търси Трабант Комби - същото окачване, но по-голяма площ.

Лично аз не бих заложил на чиста електрика - хибридното задвижване ми се вижда по-добро. Ако например вкараш средно голям мотоциклетен двигател (250/400см3) да ти пълни акумулаторите ще си осигуриш значително по-голям пробег.

А колко километра ще трябва да изминеш, за да си струва инвестицията и да излезнеш на "печалба"? Дали Трабанта ще живее още толкова години?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Соларните панели са с много ниско КПД и три коли да покриеш пак няма да ти стигне ... за една! Освен това батериите (т.е. акумулаторите) трябва да се охлаждат иначе има опасност от бум smile012 За да е ефективен електромобила той трябва да има и реверсивен режим, т.е. да спира на двигател и да зарежда батериите. Това допълнително оскъпява концепцията и и вдига цената. Освен това допълнително нагрява бетериите.

 

Накратко - ако беше толкова лесно отдавна колите да са минали на ток smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е той панелите може да ги ползва, за дозаряд на основните акумулатори. Демек нещичко да влиза и от там. Иначе ако чакаш само на тях, ще трябва да печеш цял ден колата на плажа, за да имаш енергия да се прибереш до вкъщи след това...

 

А да се движи само на соларен ток е немислимо. За това ти трябва кола със собствена маса + водача не повече от 100кг и площ на панелите поне 10 квадрата. Демек велосипед с оранжерия отгоре.

 

Електромобилите ще се развият със скок ако се измисли нова химия за акумулатор. Сега най-доброто е LiIon/Pol ама и те не са кой знае какво, а и са зверски скъпи за направи си сам. Освен всичко друго са и сложни и опасни за ползване (зареждане, охлаждане и т.н.).

 

Макар, че казват и от сегашните имало какво още да се изтиска.

 

Нещо такова например:

 

http://www.dnevnik.bg/tehnologii/2012/0 ... _bateriia/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Гледам, че цената е паднала на борсите с около 15%, а при американския петрол цената дори е под 100$... Чудно ми е кога, с колко и изобщо ДАЛИ ще има понижени на колонката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно е, че цените на горивата у нас не се повлияват от цената на петрола по простата причина, че нашия бензин се прави от нещо друго. smile091 smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината цената на колонката падна с около 10ст. от пика си (поне за нафтата).

 

Но незнам дали така ми се струва, но последните две седмици, движението в София е видимо по-натоварено. Поне в часовете, в които аз пътувам, разликата е осезаема, задръствам се определено повече. Тия 10ст. ли бяха проблема, че не караха?

 

Тогава ми минават едни такива мечти нафтата да мине 3.00лв :) Е веднага следва поговорката - внимавай какво си пожелаваш....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема със задръстванията са започналите ремонти. Като запушат Цариградско (миналата седмица) и трафика веднага се разпределя и задръства и останалите артерии. Споко. Още месец-два и софианци ще отидат по родните си места smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трафикът се пренасочва когато има откъде - опитай да минеш по надлез "Надежда" - там е задръстено дори и без ремонти, а сега е просто кошмар - около 20 минути за да пресечеш един надлез!!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема със задръстванията са започналите ремонти. Като запушат Цариградско (миналата седмица) и трафика веднага се разпределя и задръства и останалите артерии. Споко. Още месец-два и софианци ще отидат по родните си места smile049

 

Не съм сигурен бате. Айде за цариградско си прав, там ремонта на Яворов доста обърква трафика. Обаче аз сутрин тръгвам от Люлин и там в ускорителя си личи ясно какъв е трафика. Преди месец, като беше шока от пиковите цени, беше видимо понамалял. Сега тапата пак е налице.

 

Иначе нека бачкат де, хем строителството дърпа в кризата, хем като станат нещата ще е за добро. На Гешов също почнаха полека да подготвят за надлеза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забелязвам, че и "неделните" шофьори са наизлезли. Бавно тръгване, каране между платната, като видяд регулировчик почва едно чудене "да мина или да не мина", .... Та според мен в допълнение и те са размразили навесите и са ги пуснали в обръщение ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

Цените на петрола са на тримесечно дъно, тая сутрин мисля имаше котировки около 80$!

 

На колонката обаче - трънки. Иде летен сезон, време за пътуване, трябва да се скубе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цените на петрола са на тримесечно дъно, тая сутрин мисля имаше котировки около 80$!

 

На колонката обаче - трънки. Иде летен сезон, време за пътуване, трябва да се скубе.

И на колонките ще падне. Имам достоверен източник! :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как са цените в околията?

 

В Гърция бяха по 1.5 - 1.6 евро кило нафта преди седмица, като се има предвид, че те имат бая рафинерии и бая сериозен флот от танкери, а освен всичко друго ги тресе и яка криза (т.е. свито потребление). Та щом там е толкова скъп едва ли тук ще ни огрее някакво чудо - ако легне с 10 ст. ще трябва да правим банкет :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега си погледнах файла със статистиката за горивото и се оказва, че точно на 04.06.2011 съм заредил газ от Лукойл за 1.24 лв (в момента на сайта им цената е 1.23 лв) - значи е под миналогодишните нива. Положението с бензина А95 е по-различно: на 10.06.2011 г. съм заредил от ЕКО за 2.38 лв (в момента на сайта на Лукойл - 2.52 лв). За дизела нямам данни за този период, че Окти я придобих на 18.08.2011 г. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.