Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Зимни гуми-какви да избера?


Recommended Posts

Направили сте много добър избор с Континентала, моите ги търкалям от две седмици и много ми харесват. Прави ми впечатление, че когато паркирам и въртя волана на място се движат оезаемо по-лесно спрямо летните ми Нокиан, също са и мноооооого тихи сравнение с пеедишният ми Вредещайн 4 екстрийм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз преди имах Michelin Alpin A4 и за моето сравнително спокойно шофиране не съм имал грижи. Вадили са ме и от приличен сняг. Реших пак да им се доверя и поръчах комплект с джанти Michelin Alpin 5. Другата седмица трябва да дойдат. Ще пиша по-натам като понатрупам опит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Приятно съм изненадан от новия Клебер НР3 ... освен , че се държи чудесно на вода , за разлика от стария е изключително тих .... дано като падне снега е по-добър от стария модел и като проходимост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз загледах Kleber Krisalp HP3 за тази зима.Шарката им ми прилича на смесица между Continental и Michelin.А защо Kleber Krisalp HP3 са идентични с BF Goodrich G-ForceWinter 2? Кои от двата са за предпочитане?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kleber  и Goodrich са собственост на Michelin и шарката е им е еднаква от тази година.Реално си купуваш една и съща гума,но с различен надпис отстрани.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Прави ми впечатление, че когато паркирам и въртя волана на място се движат оезаемо по-лесно спрямо летните ми Нокиан...

И на мен това ми направи веднага впечатление. Разликата е осезаема наистина (спрямо летни Мишелин при мен).

При вашите ТС860 пише ли ви страна на производство, изписано Made in XXX , a не като код до дота. И ако да - и на 4-те ли?

 

Чак пред нас ги поразгледах и ми се стори странно следното:

- на две от гумите пише с думи Маde in Czech Republic  и освен това HWAE D29W, но няма дот с числа (година и седмица на производство)

- на другите две не пише никъде къде са произведени, а само HWAE D29W и си има дот с числа - година и седмица на производство

 

Първият код HWАЕ - HW трябва да означава, че са произведени в Светите земи, така че предполагам е ок, щом и на четирите го има, просто ми се стори странно.

Очаквах четирите да са напълно идентични.

 

АЕ трябва да обуславя размера, но според гугъл АЕ = 165/65/15, което не се връзва и е грешно. D29W бил някакъв код на производителя за типа гума...

 

 

Редактирано от Alexandar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kleber  и Goodrich са собственост на Michelin и шарката е им е еднаква от тази година.Реално си купуваш една и съща гума,но с различен надпис отстрани.

 

Може да купуваш гума с подобна шарка. Инак по останалите параграфи нямат нищо общо.

 

И на мен това ми направи веднага впечатление. Разликата е осезаема наистина (спрямо летни Мишелин при мен).

При вашите ТС860 пише ли ви страна на производство, изписано Made in XXX , a не като код до дота. И ако да - и на 4-те ли?

 

Чак пред нас ги поразгледах и ми се стори странно следното:

- на две от гумите пише с думи Маde in Czech Republic  и освен това HWAE D29W, но няма дот с числа (година и седмица на производство)

- на другите две не пише никъде къде са произведени, а само HWAE D29W и си има дот с числа - година и седмица на производство

 

Първият код HWАЕ - HW трябва да означава, че са произведени в Светите земи, така че предполагам е ок, щом и на четирите го има, просто ми се стори странно.

Очаквах четирите да са напълно идентични.

 

АЕ трябва да обуславя размера, но според гугъл АЕ = 165/65/15, което не се връзва и е грешно. D29W бил някакъв код на производителя за типа гума...

 

 

 

Огледа ли за ДОТ и от двете страни на гумата? Понякога има само от "вътрешната". Инак на моите си има ДОТ и на четирите, произведени в Румъния.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен това ми направи веднага впечатление. Разликата е осезаема наистина (спрямо летни Мишелин при мен).

При вашите ТС860 пише ли ви страна на производство, изписано Made in XXX , a не като код до дота. И ако да - и на 4-те ли?

 

Чак пред нас ги поразгледах и ми се стори странно следното:

- на две от гумите пише с думи Маde in Czech Republic  и освен това HWAE D29W, но няма дот с числа (година и седмица на производство)

- на другите две не пише никъде къде са произведени, а само HWAE D29W и си има дот с числа - година и седмица на производство

 

Първият код HWАЕ - HW трябва да означава, че са произведени в Светите земи, така че предполагам е ок, щом и на четирите го има, просто ми се стори странно.

Очаквах четирите да са напълно идентични.

 

АЕ трябва да обуславя размера, но според гугъл АЕ = 165/65/15, което не се връзва и е грешно. D29W бил някакъв код на производителя за типа гума...

 

 

 

Сега ги гледах гумите, но са мръсни и нищо не видях, ако не забравя когато я измия колата пак ще ги погледна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми направи впечатление супер лесното въртене на волана с континенталките. На моите си пише Made in France и дот. Дота обаче е само на едната страна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DOT се пада от външната страна на едните гуми (примерно левите) и от вътрешната на другите, защото имат посока на въртене. Ако ги сложите една до друга по посока на въртене DOT ще е от една и съща страна. Ако на двете, където е от външната страна и се вижда лесно е еднакъв, най-вероятно и на другите 2 е същият.

Редактирано от mirizlivpor
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз обух мойта с KUMHO WINTERCRAFT WP51 91T 195/65 R15 гледам че шарката е почти идентична с мишлин алпин 4. И на мен ми направи впечатление лекото въртене на волана спрямо старите зимни yokohama w.drive v902 . Явно с всяка нова зимна гума е така

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Логиката не навежда ма мисълта, че по-лекото въртене означава по-твърд каучук. Ако е мека, ще се върти по-трудно, или бъркам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DOT се пада от външната страна на едните гуми (примерно левите) и от вътрешната на другите, защото имат посока на въртене. Ако ги сложите една до друга по посока на въртене DOT ще е от една и съща страна. Ако на двете, където е от външната страна и се вижда лесно е еднакъв, най-вероятно и на другите 2 е същият.

Да, явно това е причината. Две по две са от страна. Не се бях заглеждал досега. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък имам друго обяснение за лекото въртене на волана.

Летните ви гуми може да са били с налягане малко под нормата. Нормално е с течение на времето да спадат по малко. Едва ли някой ги следи всеки месец. След като сте монтирали новите гуми, то те са напомпани по норма или малко повече - /само гумаджията знае/ и това улеснява въртенето на волана. Дори и няколко десети оказват влияние за олекването на волана.

Иначе ако е от самата гума, говори зле. Малко й е сцеплението. ;) Все пак, не вярвам да е от гумите.

 

п.п. с други думи - хидравликата е достатъчно яка, за да й се опре някакъв протектор и да я затрудни. Несериозно е.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре, има и друго. На летните гуми протектора е значително "по-плътен", т.е. контактната площ е по-голяма при същия размер гуми. От там идва и по-трудното въртене. В допълнение ламелите на зимните гуми са направени нарочно меки - да могат да захапват и "пружинират". Това нещо пречи при лятната гума. Та е повече от нормално волана при зимни гуми със същия размер като летните да се върти по-леко. А, ако и са по-тесни, още по-чувствителна ще е тази разлика. 

 

Относно хидравликата - да, тя има силата да преодолее триенето, но умишлено не е чак толкова силна та да не остави обратната връзка. В крайна поведението на волана дава не малка част от информацията относно нивото на сцепление с пътя. Ако се разделят механично и няма обратна връзка карането ще стане мъчение  :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 А, ако и са по-тесни, още по-чувствителна ще е тази разлика. 

 

Естествено.Няма съмнение. Контактната повърхност е по-малка. Но, никой не се е похвалил, че е сложил по-тесни гуми. Това е първия фактор за олекването на волана и няма какво да се чудим.

За другото, щом казваш, съм съгласен. НО, го има и този момент, за който говоря. Няколко колеги/не всички/ се хвалят, че им олекнал волана.

Ами останалото мнозинство с какви зимни гуми карат? Някакви боклуци или какво, че не им се върти по-леко волана

Представи си, че летните им гуми са били с малко по-ниско налягане. Не е ли възможно това? Или ще развиваме теории от ядрената физика.

Нищо против нямам твоето мнение. Не искам да се разбира така. Но нека да се спрем на по-простите и логични неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.........

 

Относно хидравликата - да, тя има силата да преодолее триенето, но умишлено не е чак толкова силна та да не остави обратната връзка. В крайна поведението на волана дава не малка част от информацията относно нивото на сцепление с пътя. Ако се разделят механично и няма обратна връзка карането ще стане мъчение  :sorry:

:plate_offtopic: За да го казваш това явно не си карал от първите френски коли с електро-хидравлика. Рено Меган II с електро-хидравлика няма никаква обратна връзка с пътя. Извънредно и противно лек волан, който дори при вече отишло в храстите сцепление продължава да не се "дърпа" и да дава информация, че всичко е "шест". Ако на място врътнеш волана с малко повече сила и го пуснеш прави още половин оборот, преди да спре от съпротивлението.

И за да не съм съвсем Off topic - при мен също олеква волана след слагане на зимните гуми. Но те освен всичко друго, описано от Пепи, са и по-тесни - зимата карам със 195/65/15 срещу 205/55/16 летни, вече съм с лети джанти и зимата, което също олекотява при по-малкия размер, а и това ще им е пети сезон и вече би трябвало да са се повтвърдили (преди да ме наругаете много здраво в своя защита ще кажа, че нямат 20 000 километра)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ице, хем ме цитираш, хем не си ме прочел :) За да те олесня обърни внимание на тази част "Ако се разделят механично и няма обратна връзка карането ще стане мъчение"  :eusa_think: 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено.Няма съмнение. Контактната повърхност е по-малка. Но, никой не се е похвалил, че е сложил по-тесни гуми. Това е първия фактор за олекването на волана и няма какво да се чудим.

За другото, щом казваш, съм съгласен. НО, го има и този момент, за който говоря. Няколко колеги/не всички/ се хвалят, че им олекнал волана.

Ами останалото мнозинство с какви зимни гуми карат? Някакви боклуци или какво, че не им се върти по-леко волана

Представи си, че летните им гуми са били с малко по-ниско налягане. Не е ли възможно това? Или ще развиваме теории от ядрената физика.

Нищо против нямам твоето мнение. Не искам да се разбира така. Но нека да се спрем на по-простите и логични неща.

В случая говорим за конкретен модел гуми, а не за всички. При мен не е от налягането в гумите, защото го следя редовно и си познаввм достатъчно добре колата, за да усещам какво става с нея ;)

Натрупаните километри не ги броя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Континентала има МНОГО чувствително олекване във волана. Тук не става въпрос за летни/зимни, смяна в налягане и прочие. За да разберат колегите разликата, давам следния пример:
Други гуми - чувството е да въртите на място на сух асфалт.
Континентала - чувството е да въртите на място, ама все едно сте се преместили на мокри павета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:plate_offtopic: За да го казваш това явно не си карал от първите френски коли с електро-хидравлика. Рено Меган II с електро-хидравлика няма никаква обратна връзка с пътя. Извънредно и противно лек волан, който дори при вече отишло в храстите сцепление продължава да не се "дърпа" и да дава информация, че всичко е "шест". Ако на място врътнеш волана с малко повече сила и го пуснеш прави още половин оборот, преди да спре от съпротивлението.

И за да не съм съвсем Off topic - при мен също олеква волана след слагане на зимните гуми. Но те освен всичко друго, описано от Пепи, са и по-тесни - зимата карам със 195/65/15 срещу 205/55/16 летни, вече съм с лети джанти и зимата, което също олекотява при по-малкия размер, а и това ще им е пети сезон и вече би трябвало да са се повтвърдили (преди да ме наругаете много здраво в своя защита ще кажа, че нямат 20 000 километра)

Днес сменяй на о2ката алуминиевите със стоманените джанти. Да ти кажа - и 2те са оригинални за модела, еднакъв размер гуми, но железните са по-леки! Устанивих го докато ги свалях в мазето!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.