Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia 3 vRS


bubaru

Recommended Posts

Да не се забравя ,че един ГПС даталогер от висок клас струва към 50хиляди евро и малко медии дори в Германия притежават такива.Супертестовете на Спорт Ауто са най-изчерпателните и обективни тестове,които се правят в световен мащаб-вкарва се в аеродинамичен тунел,правят се множество обиколки и на малкия и на големия Ринг,колата се мери винаги пълна догоре с бензин и се дава при какво ниво на оборудване в кг се постигат резулатите.И най-вече тестовете се извършват на едно и също място,като променлива е само температурата.Разликата от 27,7 до 24 ,не е сериозна,комбинация от перфектен мотор с максимален положителен толеранс,перфектен старт и примерно 50кг по-малко ще даде 7-8десети надолу,което са 4коли разлика при 200.Все пак имаме и само 3 превключвания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 666
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    178

  • bubaru

    63

  • BlackPearl

    32

  • werz

    30

Най-много писали в темата

Така е,килограмите са много важни.За това съм си запазил от старата супер лека резервна поничка,която ще е по-лека от оригиналната поничка,алуминиев крик,вместо металния,и още нещо,което няма да го споделям на този етап.Леки джанти от рода на ОЗлегерите серия,също доста помагат при ускорението.Такъв подарък може да получи за някой Р.Д. Ще видим оригиналните 18 колко са тежки.Няма още инфо никъде колко тежат.Поне не съм открил още...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кофтито е,че е важна подресорната маса,което включва дискове,апарати ,шенкели и колела.Колата е с 340 предни 272 задни дискове(голф перформанс 340/310).Плътен диск 340/30 тежи много,справка 330/32мм перфориран за мерцедес е 10,2кг,направо 12+ си е според мен-та аз бих почнал така

http://www.otto-zimmermann.de/en/produkte/formula-z-bremsscheiben.html

Пък дано стигне 26те секунди

Друга информация за колегите искащи да си подобрят спирачките

340/310мм спирачки са първоначално вграждане в коли с 3,2 бензин куатро,дисковете и накладките не са скъпи,но се иска 18ка.И го има проблема с патериците,че ако спукаш предна гума трябва да сваляш 2 джанти,освен ако нямаш походящата джанта.Мен това ме отказа да правя тази галимация,като съм на 99% сигурен защото 1ден си играхме да мерим 345мм диск(С3 спирачки) и неговото влизане в 17ка-някъде лимита е 330мм-335мм.16ка влиза в 312мм,но не и в 324

Редактирано от werz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм съгласен, че не може от клипчета на спидометъра да се сравняват коли и да се съди колко върви понеже условията при които е правен клипът не са извесни. И аз бях намерил инфо със тестове на новта октавия Рс и според повечето данни резултатите от 0-200 са около 22-23 сек, което е огромен скок спрямо старата рс - (на нея и дават около 29-30сек). При полужение, че 0-100 разликата не е много голяма, 100-200 ще е огромна (тия6-7 сек са в тоя диапазон). Мисля, че за новата октавия високи 13ки са напълно постижими резултати за 400м (ще излязат данни от драг пистите и ще видим кой прав).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са маркетингови трикове за данните,че шкодите са по-бавни,иначе кой ще си купи голф :)  Супер точните измерватели на Верц са измерили Октавия, която ускорява по каталог за 7 до 100, а тя го прави за 6.6.

Октавията не може да е по - бавна от голфа до 100 и освен това винаги ще има по - голяма максимална скорост,защото голфа е квадратен като фризер отзад.Октавията се оказа,че не е по - тежка от голф перформанс.Това се коментира и обеснява с по-добрата изолация на голфа. 

Малко данни:

                          GTI                                                        VRS

V-max               248 performanse* 245 GTI 220ps         248

0-100                6,4s.                                                       6,8s.

L*100                6,4l.                                                        6,2l.      

маssa               1447kg.                                                  1425kg.

 

Как така в предните генерации ГТИ и ВРС пазликата до 100 беше 1 десета,а сега станаха 4 ;)  Като килограмите като съотношения са се запазили.Тоест и 2-те коли са олекнали еднакво заради новата платформа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цонко, за високи 13ки са доста сериозно постижение......доста трябва да се постарае!

Дори с МТМ не е сигурно че ще може да свали под 14.00, но пък не се знае.

 

Но заводска да даде високи 13ки, абсурд!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Учудвам се, че толкова много се вълнувате от някакви числа и то измерени от 100 човека. В крайна сметка не си купувате Октавия за драг предполагам...или пък се опитвате да оправдаето покупката и пред Голфа , Купрата или т.н. Много по-интересно е как стои колата в завоите, как спира, пренася тежестта и т.н. 0-200 е само за статистиката в крайна сметка. Пък си вживявате в некви прим 10-15 кила плюс/минус...ако ще и подресорни...Да не би да е за Ф1 тази Октавия....

Голфа и Купрата като аналогични съперници имат 2-3 основни предимстава - дифа na 1-во място, динамичните амортисьори и по-големите вентилирани задни дискове. Все неща , които средния потребител няма да ъпгрейдва после, защото е разправия..Октавията пък ги смазва с обем, багажник (даже и комби има) и е доста по-приятна вътре от Сеата. Демек тя е избора на прагматика, а не на замервач от Божурище...нелепо е дори. Ако искате само динамика , взимайте Купрата , евтина и бърза даже като сток-видяхте , че смаза на Ринга с под 8 мин време. Ако искате да е макс изпипана колата Голф, ама пък теснее за определни ситуции и няма ръчна, което ме дразни.

За мен най-добрата комбинация би била Октавия R комби с 300 коня и Халдекс 5 + опция за ESP off. Каквото и да си говорим, че 4х4 тежало много, това си е повече бла бла, отколкото минус. Във всяка една ситуация 4х4 ще има повече грип, на сняг ще е голям фън и т.н. Предното е идеално, ама не винаги. 4х4 никога не ти пречи, а винаги помага, особено ако можеш да караш. 

Ако пък сте съвсем прагматични, май че бегачката е дал посоката - дизел...в този случай само Октавията си заслужава..

Редактирано от bubaru
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко като говорилня за новата рс е темата, така че не виждам нищо лошо което коментираме. Нормално е някой да се вълнува, при полужение, че наближава заветния ден след чакане почти половин година, а и ние покрай тях. Сами, каква са я пройзвели последно - дизел или бензин? Ако е бензин 15-20кг олекотяване няма да окажат влияние, понеже е голяма хала, но ако е дизел - направо ще му олекне на мотора :).

Ися, напълно съм съгласен, че влизането в 13ките е сериозен резултат, но изхождам от факта, който каза werz, че октавия 2 рс прави 14,8, а новата върви много повече. Това не е само от разликата +20к.с., а от това как е разпределена мощността в целия оборотен диапазон. Неоспорим факт, е че новата рс-ка върви наред с коли по 300к.с. (4х4) и много повече от голф6 р (270к.с) от 100-200! Съгласен съм, че е абсурд за стокова да удари 13ка, но след МТМ, на 99% съм убеден, че ще влезе там

330 к.с. на мотора са нужни на Ауди а3 на предно за да направи 13.5/13.8...Такива времена стокова октавия няма шанс да даде според мен...

Стокова няма шанс, но 300к.с. дали няма, особено ако са в широк диапазон? Като цяло теглото и е много добро. (Като сравнявам с мойте 1600кг които си мъкна ми се струва направо лека). Редактирано от t5onko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Bubaru и БМВ пуснаха кола само с предно предаване ... след 100г. упорство.Чисто 4х4 след 10г. тудно ще има... всичко ще е като хибрида на Пежо.

А новата бегачка няма да е дизел... няма как, на Самито лекаря му е забранил дизел :D

Редактирано от N.Zlatev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само едно уточнение относно килограмите.Новата Октавия седан ЛИФТБЕК ,напълно заредена с масло и бензин,с резервна гума и крик,без водач е 1350кг.

Дадените килограми по-горе са със включен водач с тегло 75кг. Мисля,че е доста добро постижение за автомобил с дължина 4.7метра

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

......Супертестовете на Спорт Ауто са най-изчерпателните и обективни тестове,които се правят в световен мащаб-вкарва се в аеродинамичен тунел,правят се множество обиколки и на малкия и на големия Ринг,колата се мери винаги пълна догоре с бензин и се дава при какво ниво на оборудване в кг се постигат резулатите.И най-вече тестовете се извършват на едно и също място,като променлива е само температурата.Разликата от 27,7 до 24 ,не е сериозна,комбинация от перфектен мотор с максимален положителен толеранс,перфектен старт и примерно 50кг по-малко ще даде 7-8десети надолу,което са 4коли разлика при 200.......

http://www.sportauto.de/vergleichstest/audi-a3-kia-ceed-gt-seat-leon-vw-beetle-im-test-vier-turbo-kompakte-wollen-mehr-7983772.html?show=4

 

Първо искам да отбележа, че нямам за цел да се заяждам или нещо друго, просто искам да поразсъждаваме върху някой факти относно тестовете на спорт ауто. Не разбирам грам немски, но в посочения линк ми направха впечатление някой неща, който не мога да си ги обесня как стават:

1. Кията е с по-добро съотношение кг/к.с.

2. На доускоренията НА ВСИЧКИ предавки има смазващо предимство спямо аудито-разликата достига до 4-5сек!

3. И двете коли имат сходни предавателни числа

4. Кията има по добри времена на Хокенхайм

Не мога да си обясня от къде идва по-доброто време за ускорение на аудито? Не е кой знае какво, но 1сек разлика при 180 е близо 10 коли! Единственото ми обяснение, че Аудито е Made in Germany. Ако някой има друго обяснение моля да сподели, а после Сами ще разчисти темата от спама.

Редактирано от t5onko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Журналистите са като политиците....който им плаща,той казва и те това правят и пишат ;)

Ето пример-тук Октавията е победена от този УРОД :

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Октавия  рс дсж бензин,както и при Голф гти бензин,се ползва 6 степенна дсж кутия от дизеловата модификация на моделите Октавия и Голф с моторизация 150 к.с. тди!!!!!!   За това е направено дсж-то да сменя на 6500оборота тоест след достигане на максималната мощност при 6200,защото като смени на 6500 при следващата предавка оборотите падат с 2000!!!!! Тоест от 6500 на 4500. Ако смени по-рано ще падат оборотите под 4500 а там двигатела е под максималната си мощност. Друг е въпроса колко под максималната си мощност е от 6200 до 6500. Но явно са го сметнали,че е по-малко маломощен след 6200,отколкото преди 4500.

Кутията му е безкрайно дълга.На 100 на 6-та е с 1800об. 250 ги вдига на 5-та при 5900об. На 4-та прави над 210км.

Това от друга страна никак не е лошо на магистралата с висока скорост.Мотора ще е с много ниски обороти.Когато тествах Голф гти дсж със 180 е толкова спокойно вътре,все едно си със 100 :)

Интересно и странно решение е защо инженерите са решили да ползват дизелова кутия за бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друга информация за колегите искащи да си подобрят спирачките

340/310мм спирачки са първоначално вграждане в коли с 3,2 бензин куатро,дисковете и накладките не са скъпи,но се иска 18ка.И го има проблема с патериците,че ако спукаш предна гума трябва да сваляш 2 джанти,освен ако нямаш походящата джанта.Мен това ме отказа да правя тази галимация,като съм на 99% сигурен защото 1ден си играхме да мерим 345мм диск(С3 спирачки) и неговото влизане в 17ка-някъде лимита е 330мм-335мм.16ка влиза в 312мм,но не и в 324

 

Octavia 3 vRS оригинално се предлага със 17" джанти. Това, което казвате по-горе, означава ли, че ако е със 17" джанти (които според мен за копките в България са по-практични от 18"), предните спирачни дискове няма да са 340 мм, а ще са по-малки? Или пък тези 17" джанти за новия RS са специално направени с по-голям вътрешен диаметър, така че да няма проблем със стандартните 340 мм спирачни дискове? Ако е със 17" и 340 мм дискове и съответно спирачните апарати са много близо до джантата (предполагам на 6-7 мм от нея), това крие ли някакви рискове или проблеми?

 

Според мен на новия модел RS като цвят най-много му отиват черният цвят (Black Peаrl) и червеният цвят (Corrida Red). Особено черният цвят. Сегашната ми Octavia (оригинална Octavia 2) е сребрист металик, който изключително много отива на този модел, но мнението ми е, че не отива нито на предишния, нито на новия RS, които биха изглеждали доста постни в сребрист металик. 

 

Доколкото обмислям поръчването на нова Octavia 3 RS, много се двоумя между черен и червен цвят. Бегачката, обаче, каза някъде в началото на темата, че черно много трудно се поддържа. Кои са проблемите с черното - че пепел и кал веднага ще си личат, че всяка малка драскотина лесно ще си личи, че лесно ще се надрасква боята при миене в автомивката или нещо друго?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За проблемите с черното много правилно си се ориентирал. Искрен с черната перла най-добре може да каже как се поддържа такава боя, но моя опит показва, че грижите и вниманието които се полагат за боята са в пъти повече от много други цветове. Относно кои цвят е безличен съм на точно противоположния полюс - за мен контраста които се получава при светъл или сив цвят между черните решетки на бронята, фаровете, огледала, джанти и т.н, ще направи колата много по стилна отколкото всичко ако е черно. Както са казали братята руснаци - на вкус и цвет, таварише нет! Ако на теб ти харева черно взимаш черна - избора трябва да е изцяло твой не какво харесват другите, ясно е че красиво за едни може да е грозно за други и обратно. Успех с избора и дано още една нова РСка по Бг пътищата скоро!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз и при петролено зелено на О2 я забелязвам тази тенденция за трудно поддържане,лесно се цапа и праха като че ли лепне по нея.Иначе цвета е хубав  :)

Редактирано от dentist
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Octavia 3 vRS оригинално се предлага със 17" джанти. Това, което казвате по-горе, означава ли, че ако е със 17" джанти (които според мен за копките в България са по-практични от 18"), предните спирачни дискове няма да са 340 мм, а ще са по-малки? Или пък тези 17" джанти за новия RS са специално направени с по-голям вътрешен диаметър, така че да няма проблем със стандартните 340 мм спирачни дискове? Ако е със 17" и 340 мм дискове и съответно спирачните апарати са много близо до джантата (предполагам на 6-7 мм от нея), това крие ли някакви рискове или проблеми?

 

Според мен на новия модел RS като цвят най-много му отиват черният цвят (Black Peаrl) и червеният цвят (Corrida Red). Особено черният цвят. Сегашната ми Octavia (оригинална Octavia 2) е сребрист металик, който изключително много отива на този модел, но мнението ми е, че не отива нито на предишния, нито на новия RS, които биха изглеждали доста постни в сребрист металик. 

 

Доколкото обмислям поръчването на нова Octavia 3 RS, много се двоумя между черен и червен цвят. Бегачката, обаче, каза някъде в началото на темата, че черно много трудно се поддържа. Кои са проблемите с черното - че пепел и кал веднага ще си личат, че всяка малка драскотина лесно ще си личи, че лесно ще се надрасква боята при миене в автомивката или нещо друго?

 

да, този въпрос за спирачките и мен ме интересува :) Иначе за цветовете, забелязах, че са пуснали един нов цвят металик сиво, който е по-тъмен от сребристото и е доста хубав, според мен. Поколебах се дали да не си сменя поръчката, но май ще си трая и ще робувам на черното като дойде :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

interior_octaviaRS.jpg?lgfp=1000

Докато си получа колата и вече и смениха волана :o

 

Относно окачването вече има интересни неща на пазара от H&R и KW .

 

Тук намерих нещо от финландците : http://www.vagarena.fi/index.php?topic=16838.0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Ех че лъскави. Сигурно са цифра. Същото може обаче да се направи и на доста места кадърно. :)  Сами имаш ли представа тези катализатори дали не са метални? Имам познати които се занимават с изкупуване и никой не иска моите, никъде ги нямало каталожните номера и ми викат че можело да са метални и да струват по 30-на лв...???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.