Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia 3 vRS


bubaru

Recommended Posts

Кво става бе,спрях да пиша и темата умря :)

Молко ще раздвижим с интересни факти относно новите рс-и.Нали и двата вида са ми под ръка за изследване B)

Бензиновата ,вече знаете,говорили сме,че е с 8 дюзи -4в колектора да мият нагара.Има електрическа водна помпа инвенторна с пром.дебит и 2 термостата.Друго ново и различно е ,че вече и двата вала-всмукателен и изпускателен са с променливо газоразпределение.А най-хубавото е,че турбината е ИХИ с водно охлаждане.

Дизеловата пък има ел.клапа на ауспуха!Намира се под защитна пластмасова кора под ксоростния лост някъде.Няма интеркулер.Охлаждането на нагнетения въздух,се осъществява по най краткия път.От турбото нагнетения въздух отива и се охлажда във воден топлообменик интегриран в всмукателния колектор.Водата в топлообменника се охлажда от втори челен воден радиатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 666
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    178

  • bubaru

    63

  • BlackPearl

    32

  • werz

    30

Най-много писали в темата

Публикувано (Редактирано)

Днес покарах около 2 часа  Сеат Леон ФР- дизела 184 кс, който се явява нещо като конкурент на дизеловата Октавия РС. Не е лоша колата, но честно Октавията ме грабна доста повече. Този Сеат, макар и подобрен спрямо стария си е все още дървенце. Всичко му изглежда по-зле направено, звука му е по-зле, окачването потропва, вътре поскърцва, а беше само на 11000 км...Другата седмица ако намеря време ще покарам пак Октавията РС дизел и ще рапортвам, но по спомените от миналата година, когато я карах беше много по-пипната кола. Разликата в цената си заслужава напълно, още повече Шкодата е далеч по-голяма вътре и като багажник, има по-яки спирачки, по-добро управление и далеч по-стилен интериор. 

Предполагам Купра версията ще е много по-завладяваща кола, но пак си мисля, че тъй като вероятно никой в БГ няма да я кара на писта ,така че да използва максимално голямата мощност, специалния диф и т.н.,  то по-добрия избор пак ще е бензиновата Октавия.

Редактирано от bubaru
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Дизеловата пък има ел.клапа на ауспуха!Намира се под защитна пластмасова кора под ксоростния лост някъде.

За какво е тая клапа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой мислил ли е за поставяне на камера за задно виждане? Моята RSка ще бъде с "Columbus" и доколкото видях в някои чужди форуми е възможно монтирането и свързването към мултимедията. Ако сте виждали готови решения дайте линкове моля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това видяхте ли го? Какво мислите? 

 

 

http://fotos.autozeitung.de/938x704/images/bildergalerie/2013/10/Skoda-Octavia-Bonneville-007.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно, че капака е грозен ама не разбирам защо Сами мисли така? Може би щото джантите не са навътре в калниците :tongue_1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм на друго мнение. Капакът си продължава визията за линията на Шкода в рали шампионатите.

 

Fabia WRC

https://www.google.bg/search?q=Octavia+WRC%5C&biw=1280&bih=674&tbm=isch&imgil=IkpYmB7SRSwgLM%253A%253Bhttps%253A%252F%252Fencrypted-tbn0.gstatic.com%252Fimages%253Fq%253Dtbn%253AANd9GcTGVznK3oOzs6PVicn49d8OGcm2WwzFj6JqqZHqykZbp9hBrHdB%253B1600%253B1200%253BFgt30c8h_-lQEM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fglobalcarbrands.com%25252Fmake%25252Fskoda-octavia-wrc%25252Findex.html&source=iu&usg=__paoe0SF1RDGkGkP6RRj7RnHm6io%3D&sa=X&ei=N09zU9ubOYjgygOiq4HgBQ&ved=0CDcQ9QEwAQ#q=Fabia+WRC&tbm=isch&facrc=_&imgdii=_&imgrc=AEj9FLgGcsM2mM%253A%3BKrQ8LLj6zpVh9M%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.jukamotorsport.cz%252Fimages%252Fgallery%252Ffabia-wrc%252Fdsc00111.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.jukamotorsport.cz%252Fen%252Frally%252Fskoda-fabia-wrc%3B800%3B600

 

Fabia S2000

https://www.google.bg/search?q=Octavia+WRC%5C&biw=1280&bih=674&tbm=isch&imgil=IkpYmB7SRSwgLM%253A%253Bhttps%253A%252F%252Fencrypted-tbn0.gstatic.com%252Fimages%253Fq%253Dtbn%253AANd9GcTGVznK3oOzs6PVicn49d8OGcm2WwzFj6JqqZHqykZbp9hBrHdB%253B1600%253B1200%253BFgt30c8h_-lQEM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fglobalcarbrands.com%25252Fmake%25252Fskoda-octavia-wrc%25252Findex.html&source=iu&usg=__paoe0SF1RDGkGkP6RRj7RnHm6io%3D&sa=X&ei=N09zU9ubOYjgygOiq4HgBQ&ved=0CDcQ9QEwAQ#q=Fabia+S2000&tbm=isch&facrc=_&imgdii=_&imgrc=ZgQ-9r2P7bIJzM%253A%3B4C3qZTMGJTAdfM%3Bhttp%253A%252F%252Ffiles.s2000.webnode.cz%252F200000107-af6d0b0668%252Fs2000%2525204.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fs2000.webnode.cz%252Fskoda-motorsport%252Fskoda-fabia-s2000%252F%3B1280%3B895

 

На мен пък ми харесва страшно много!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно, че капака е грозен ама не разбирам защо Сами мисли така? Може би щото джантите не са навътре в калниците :tongue_1:

Днес ходихме и слагахме фланци 15мм на черната за проба.

1-стои по грозна

2-стои по висока

3-тресе при интензивно спиране от 160 до 100

4-колата е неспокойна и поднася при  интензивно спиране.

5-волана е по тежък

6-много лека вибрация при максимално ускорение след 100

Всичко това е пробвано многократно на една и съща отсечка с 2-ма човека с и без фланците. Щом Николай ги усеща тези неща,значи са явни!!!!

ще кача снимки после

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така си и знаех, че причината за циганския тунинг е в джантите :). Къде по красиво щеше да е ако бяха навътре в калника. 1 и 2 са субективни твърдения - за някои грозното е красиво. Качи снимките в отделна тема и всеки да изкаже мнение. Много се радвам, че сте пробвали, но Николай се влияе каквото му кажеш - не казвам, че не е така както си написал - няма да му хареса нещо което му казваш, че е грозно. Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Теорията,че като сложиш фланци ,колата изглежда по ниска не се потвърди.Напротив,пак се оказах прав.Изглежда по-висока и скоклива,когато гумите се изкарат навън!

И това за веригите и фланците не е вярно! Гумите/джантите се правили заводско на вътре с голямо ЕТ,за да могат да се монтират вериги. На 18 цолови джанти,не могат да се слагат вериги.Защо са с ет51 тогава? Шкода казват ,че вериги на джанти над 17 не може да се монтират.Защо тогава 18-ките не са с по-малко ет,нали и без това не може да се монтират на тях вериги според завода.Не е това причината май.

ето снимки:

С ФЛАНЦИ

033196819-big.jpg?r=0

 

БЕЗ ФЛАНЦИ

033196818-big.jpg?r=0

033196817-big.jpg?r=0

 

СЪС ФЛАНЦИ

033196820-big.jpg?r=0

033196821-big.jpg?r=0

033196822-big.jpg?r=0

033196823-big.jpg?r=0

 

БЕЗ ФЛАНЦИ

033196824-big.jpg?r=0

033196825-big.jpg?r=0

 

И отново и теорията ми за това ,ЧЕ ИМА ЛИ ФЛАНЦИ 1 КОЛА,ЩЕ ТРЕСЕ,ТРЕПТИ ЛЕКО.Няма фланци,при които да не трепти.

Не казвайте само,че фланците ,които сме пробвали са били некачествени.Фланците бяха немски и пробвахме 3 комплекта от различни фирми,като едните бяха 10-ки.Пробвахме отпред с 10-ки ,отзад с 15-ки. Отпред става да се сложат 10-ки,а отзад главините са по-издадени и най малкия фланец,който може да се постави и да води главината на джантата е 15мм.

 

Ако се слагат фланци,задължително трябва да се снижи окачването/заради визията/,което допълнително пък ще доведе до по-лоша возия.Защото на Ок 3 рс,според мен окачването е уникално балансирано.Хем не друса и подхвърля като айбаха примерно,хем е стабилна колата.Не се накланя,следи пътя,не удря на шок тампоните дори и при големи неравности,преминати с висока скорост.Просто много удачно е изчислен "възелът" -пружина,амортисьор-като твърдост и ход,спрямо тежестта на автомобила.

Когато се слагат фланци,задължително трябва да се сменят и тампоните на носачите с по-твърди -плътни.И да се правят проби в настройката на сходимостта на колелата.Да се прецени колко се усукват при натоварване примерно при спиране.Тоест в каква степен се отварят при спиране поради по-голямото рамо и съответно сила прилагана от изнесените гуми с 15мм.С фланците несъмнено ,гумите се отварят повече и колата губи перфекнтото съосие.Заводско това е предвидено и изчислявано-колко се усуква-подава тампона/носача при екстремно спиране и ускорение с джанти с ЕТ51 и гуми 225,и съосието е дадено в какви градуси да е.Като сложиш фланци всичко се променя.

Като сложиш и ниски пружини,пък задачата още по-трудна става,защото трябва да се предвиди,как е стоял носача преди,и как стои  с ниските пружини спрямо хоризонталната повърхнина-спрямо оста на движение на тампона/селеновата втулка.Защото при всяка кола,когато се накланя при спиране или ускорява-надига се ,се променя сходимоста САМО ОТ ПРОМЯНАТА НА ПОЛОЖЕНИЕТО НА НОСАЧА НАГОРЕ-НАДОЛУ,освен промяната на сходимоста от мърдането в тампона/основно задния/ на носача-за което говорих по-горе,че мърда повече в следствие на поставяне на фланци!

Изобщо ,според мен,цялата кола се обърква по точно.

 

Забравих да спомена,че според Николай Шурето и шумът от гумите проникващ в купето е имал промяна.Това аз не го усетих или по-точно не съм си поставял за цел да обърна внимание.

 

Цонко,не ми е проблем да дам 200лв за фланци,просто разваляме колите от всякъде :)Имахме желание....

Не,че няма да я докарам,ще сложа пружини,тампони и фланци и ще отида да я регулират на стенда,както правих със старата.4-5пъти я регулираха с различни настройки на сходимост,докато се получи,но вече съм пенсионер сигурно и не ми се влиза в такива филми.А и едва ли ще стане точно толкова добра както е в момента.Но със сигурност заради айбаха,ще друса повече.И амортисьори трябва да подбирам,защото пружините айбах,подхвърлят колата при по-големи неравности със стоковите амортисьори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да Сами знам, че не ти е проблем да сложиш, но факта че не слагаш е не толкова заради проблемите в поведението, а заради това, чене ти харесва и ИМА ТРЕПТЕНЕ. Млад се пенсионира ей :). Съгласен съм на 100% как си обяснил нещата и има логика в това. Дали изглежда добре или не няма да коментирам - предполагам знаеш какво мисля. Въпросната теория за височината не я е измисил Ванката, тя височината не се променя и с мм - зависи как мозъка иска да възприеме информацията изпратена от окот :). Трябваше да я снимаш отпред и гледано от друга кола отзад - тогава е най-грозно когато гумите са навътре. Нарочно те базикам щото беше казал, че е циганско преди време. Моите разсъждения са основно за стабилността в завой - когато се увеличи ширината на колата (дори и без промяна във височината), силата необходима за преобръщане се увеличава. От това върхи вътрешните на завоя гуми получават по голямо сцепление - като се видим ще ти обясня защо така мися, че ми е трудно да обяснявам през телефона. Естествено, че в разсъжденията може да имам някаква гршка и да не съм прав - тъкмо ще ме поправиш. Не случайно wrc са с увеличена ширина-и то с доста, не само височина! Факт е, че по цял свят и доста в западна Европа се слагат фланци и много от хората карат по 100к км без никакви оплаквания. Вярно е, че малко по бързо ще заминат някои елементи в окачването, но това зависи и от много други фактори. Ако беше опасно и стабилността се променяше драстично щяха ли да ги продават? Нека и други колеги да изкажат мнение - дано има и такива, които са карали с фланци и никога отново не биха сложили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във Ф1,ВРЦ,ДТМ,ИРЦ,ГТ серии и т.н. няма такива неща като фланци! А на ВРЦ автомобилите,са с увеличена стъпка,но там окачването е изменено коренно и няма нищо общо със заводските аналози на дадения автомобил.Там разширението идва от самото окачване,а не от ФЛАНЦИ.Окачването на състезателните автомобили е с унибали,Всичко е на твърди връзки,втулки и лагери-няма тампони и комфорт.

За нашите нормални автомобили ще дам пример.Ако примерно с дадена височина на пружината носача стои хоризонтално спрямо тампона на който е окачен,при спиране или свиване на пружината,носача се качва нагоре и по този начин все едно удължаваш накрайника на рейката.Тоест се затваря предницата-гумите се събират в предната си част.Но е предвидено и сметнато,че пък тампоните подават с определена стойност,което пък отваря предницата.Всичко това е сметнато и изчислено от завода.Тоест колко да е дълъг носача,че като се повдигне с колко ще променя геометрията спрямо определената пружина и височина и килограми на оста.Всичко това е съобразено и с тампона,колко се усуква и отваря,спрямо натоварването при спиране и ускоряване.Всичко е съобразено и сметнато да се компенсира в правилно съотношение в зависимост от това дали леко,по-силно или мексимално спираш или ускоряваш.

Окачването не е толкова просто нещо за проектиране,колкото си мислят повечето хора :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Не съм привърженик на фланците. Тестът на бегачката потвърждава, че използването им е дори опасно. И е прав, че гумите и джантите, ако не се снижи окачването, пак "малеят" на фона на огромните раздути арки и калниците както е при Октавия, така и при Рапид/Рапид Спейсбек. 

   Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Във Варна тези дни ще има ден на отворените врати и ще докарат червения дизелов RS за тест....който иска може да покара. :)

Редактирано от bubaru
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карах я на следващия ден след регистрацията...беше на около 30 км. Жал ми беше ама ....... настъпах я :sorry:  и все пак не чак толкова грубо. Какво ли я чака тестова РСка :) Мисля, че не можеше да ускорява, а и спира както когато се "разработи" все пак на 30 км беше. От опит с предната ми шкода започна да се усеща истината като стана на 7 000 - 10 000 км. Пожелавам ви приятни тестове а до пристигането на моята почти не остана - по малко от месец  :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не можах да изчакам до утре и минах днеска да я пробвам... Хубава е количката, но очаквах нещо повече от вървежа сякаш. Окачването и спирачките много ми харесаха, единственото което не ми допадна а и не само на мен беше звуковия генератор.

Приятно каране утре  :PDT_Armataz_07:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.