Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ежедневни приказки !


Pepino

Recommended Posts

На 9.12.2023 г. at 10:06, joro-120L написа:

 

Иво  @__smirnoff__  също имаше Е39. Може да сподели впечатления.

 

Ще споделя, разбира се, и то само хубави! Един от най-прекрасните автомобили, които съм притежавал. Моята е39-ка беше 523i, 2.5 бензинов редови шестак. Прекрасен мотор, единственият проблем, който съм имал за близо петте години, в които я карах, беше протекла гарнитура на капака. 

Само хубави спомени с тази кола, карах я доста отдавна, мисля, че към 2013 я продадох, и то по една единствена причина - тогава ми трябваше високо проходим автомобил, а в онзи момент нямах възможност да поддържам няколко автомобила, пък и вече имах задномоторна шкода. Съответно се разделих с БМВ-то. Истината е, че все още съжалявам. Наистина, и според мен е последното истинско БМВ. 

 

Имаше едно единствено нещо, което не ми харесваше в този автомобил, и това беше мнението на хората. Но все пак в онези години - 2008-9, беше все още сравнително актуален модел. Още като я купих, отивам на работа да почерпя, и се започнаха подхвърлянията "ти сега ще сваляш мацки, ще гъзарееш, ала-бала". Всичките ми приятели и познати започнаха да ме разпознават спрямо колата, от "готиния и забавен Ивчо" станах "Ивчо с бмв-то", и то по лошия начин. Започнаха се подмятания от типа "ей гъзар", "сега кво като си с бмв" и такива подобни, кито не бяха особено приятни, и разбира се - далеч от истината. За щастие, аз съм от хората, на които не им пука особено за мнението на околните, но все пак не беше приятно да те отъждествяват с една кола. Както и да е, тогава просто си взех един черен анцуг и започнах да си карам с него, да дразня още повече околните :D Зимата също се забавлявах с околните, постоянно имаше подмятания "и сега кво, цяла зима в гаража" и подобни, а истината беше, че с едни хубави зимни гуми, и правилно познание на автообила и кога точно трябва да използваме системите му и кога не, с тази кола си карах навсякъде, минавал съм Шипка в зимни условия, катерил съм се на Пампорово, Боровец, до пистата на Добринище също, по вилните селища около Пловдив - Бряновщица, Златовръх. Никога никакви проблеми, прекрасен автомобил. Истински автомобил, в пълния смисъл! Управление, поведение, усещане, здравина, надеждност, комфорт - всичко си имаше. Имаше и системи за сигурност, които при този модел за последно водача може да изключи напълно само с едно копче. От е60 нагоре вече не е така. 

Мотора пееше, има една градска легенда, че на БМВ редови шестак трябва да можеш да сложиш една монета права върху мотора и тя да стои така. Вярно беше, не мърдаше. Разбира се, моята нямаше и газ, което също е от значение, също така и приказките за разход над 15 не бяха вярни. Харчеше си 12-13 бензин градско, извънградско падаше и под 11. Имам и няколко пътувания до Германия с нея, там с немския бензин средният разход си беше 11.2, и трите пъти, когато го смятах. Имаше и много готини екстри - ел. щорa на задното стъкло, щори на страничните, ел. салон комфорт с подгрев и надуване светло сива кожа - единствената кола, с която съм пътувал над 15 часа, и слизам от нея все едно съм се качил преди 15 минути. Адски удобна. Сега с джиповете, които карам, това го няма. Дори и кодиака е на светлинни години от това усещане. Климатроник, отпред, отзад, абе готина работа. 

 

Говоря за позитивите, защото тази кола проблеми НЯМАШЕ. Когато я купих, смених само датчик колянов вал, другото беше, че тропаше единия носач отпред. Тази кола е с алуминиево окачване, с 5 носача, малко е мъка, като се строши. Помня, че 170 лв беше най-евтиния от петте носача, а на онези години това не бяха малко пари. Аз, разбира се, действах кардинално - намерих е39 с МТЕХ2 окачване, оглозгах го цялото - дискове, апарати, носачи, амортесьори, пружини, биалети. Всичко долу, след това мина през фрезата за рециклиране, и после на колата. 4 години нито хлопна, нито тропна. Ниско стана, но това, което най-много ми харесваше, беше, че вози супер комфортно, и в същото време много стегнато. Нищо общо със спортните окачвания по голфовете, на които бяхме свикнали тогава. Окачването с големи гуми и джанти също така ми позволи да си я карам мъжката - тази кoла си вдигаше 260 на аутобана, неведнъж, и си се караше прекрасно и спокойно там. Жив и здрав да е Ханс с тези аутобани :D 

 

Разприказвах се, и се вкарах в спомени. Ето и няколко снимки на въпросното возило:

 

249474_1923411557663_3115796_n.jpg.8182131e98cf32643e0ef3853fcf4769.jpg

252716_1923412477686_2166730_n.jpg.db2f832bc7671add1ecb5b95d75fc284.jpg

420310_10200325794440161_659812995_n.jpg.aea150d426ad926a7f17dbcfd5f87595.jpg

550550_3621163440399_1523899999_n.jpg.5bc7098ed5033294da70b4f4bbb0a41c.jpg

960044_10200360688152482_464578251_n.jpg.1fea3485442e141d6d20af2b3d8eafdf.jpg

 

Някой ден пак бих си купил такова возило :)

 

 

  • Одобрявам 4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, __smirnoff__ написа:

Ще споделя, разбира се, и то само хубави! .....

Благодаря Иво. Познавам стилът ти на писане и очакванията ми се оправдаха. Допълни моите пропуски и даде подробна информация от първо лице. ?

И едно допълнение към моето мнение, което пропуснах тогава. Държа да подчертая, че това е любителско мнение:

Добре е да разшифроваме цифрите на моделите. А те са традиционни за всичките години. Или поне докогато ги познавам. /тези, които излязоха в последствие - джипки и малолитражки не са ми ясни, а и не ги следя/.

BMW предлагат изключително разнообразна гама от двигатели. Ще се спрем на по-мощните, атмосферни. Напр. 520 - първата цифра е серията на модела. В общи линии се отъждествява с големината на купето. По-големите купета са и по-висок клас автомобили. "Е"- ...39.... поколението на съответната серия. Другите две цифри са обема, или литровата мощност на двигателя. 2.0 см3. От тази кубатура започват 6 цилиндровите мотори. 535 е 3.5 см3, като това е най-големият шест цилиндров мотор. След него започват V-образните - осмаци и т.н. цилиндри.

Моята мечта и модела, който бих си взел е Е31 850. Не казвам, че другите са лоши. :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, joro-120L написа:

Благодаря Иво. Познавам стилът ти на писане и очакванията ми се оправдаха. Допълни моите пропуски и даде подробна информация от първо лице. ?

И едно допълнение към моето мнение, което пропуснах тогава. Държа да подчертая, че това е любителско мнение:

Добре е да разшифроваме цифрите на моделите. А те са традиционни за всичките години. Или поне докогато ги познавам. /тези, които излязоха в последствие - джипки и малолитражки не са ми ясни, а и не ги следя/.

BMW предлагат изключително разнообразна гама от двигатели. Ще се спрем на по-мощните, атмосферни. Напр. 520 - първата цифра е серията на модела. В общи линии се отъждествява с големината на купето. По-големите купета са и по-висок клас автомобили. "Е"- ...39.... поколението на съответната серия. Другите две цифри са обема, или литровата мощност на двигателя. 2.0 см3. От тази кубатура започват 6 цилиндровите мотори. 535 е 3.5 см3, като това е най-големият шест цилиндров мотор. След него започват V-образните - осмаци и т.н. цилиндри.

Моята мечта и модела, който бих си взел е Е31 850. Не казвам, че другите са лоши. :)

 

За е39 - да, и за всички до близки години! 530 - 5та серия, 3.0 мотор е39, 735 имат и 6 и 8цил според годината пак генерация на 39 май беше 28 при тях, или бъркам с предната 7ца! ( вече не помня наизуст за коя година и модел, но мисля беше преди или около 2000та). След 2005та 335 е 6так, 3.0 и на дизел и бензин. На Ф генерацията и след това до 30 са 4цил 2.0, според 3та цифра има и с турбо и без! Примерно 328и е 2.0 турбо, 4цил! А 316и са 1.5 3цил! 340 пак е 6так, 3.0 както 335и с 2 турбини, но малко повече коне! Мисля, че до 30ки са с 1 турбина, след това с 2! 
дизелите не им ги знам, освен, че 525/530/535д е 3.0 дизел, първите 2 с 1, последното е с псевдоним Космос и е с 2 турбини! 
е31 имат и 6 и 8цил! От 8 имат 2 или 3 мотора! Правилния е на 2на цена!

Редактирано от b3lq7a
  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По назад в темата като си говорихме какво ме притеснява в чисто новите автомобили и гаранционните разправии, за това говорех. Естествено в случая е КИА, в много други случаи е която и да е друга марка, която се внася само от едно представителство (Шкода, Мерцедес, Тойота и т.н.).

 

Capture.PNG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, b3lq7a написа:

За е39 - да, и за всички до близки години! 530 - 5та серия, 3.0 мотор е39, 735 имат и 6 и 8цил според годината пак генерация на 39 май беше 28 при тях, или бъркам с предната 7ца! ( вече не помня наизуст за коя година и модел, но мисля беше преди или около 2000та) ...............

Иво, каквото и да кажеш, ще е вярно. Мнението ми е на лаик, което предполага някои неточности. Тоест, запознат съм до някаква степен, не на 100%. Засегнах бензинови мотори. Е39 го дадох за пример да се разбере какво казва числото 535. С дизелите изобщо не съм в час, защото не са ме интересували. Също съм чувал, или ЕЖК, че не са сполучливи. Може би до някое поколение.

Както писах по-горе, сега и твоето мнение потвърждава, че се предлагат много и различни двигатели. Трябва да се прочете доста информация....и да се запомни. Не си затормозявам паметта с неща, които не ме интересуват.:) Иначе, веднага можем да се направим на много знаещи. Отваряме Гугъла и започваме. Но, не е там работата, както и ти написа по-рано. Поздрави!

 

На 9.12.2023 г. at 1:21, b3lq7a написа:

Няма да гугвам, инфо за модела.... Поздрави! 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, joro-120L написа:

Иво, каквото и да кажеш, ще е вярно. Мнението ми е на лаик, което предполага някои неточности. Тоест, запознат съм до някаква степен, не на 100%. Засегнах бензинови мотори. Е39 го дадох за пример да се разбере какво казва числото 535. С дизелите изобщо не съм в час, защото не са ме интересували. Също съм чувал, или ЕЖК каза, че не са сполучливи. Може би до някое поколение.

Както писах по-горе, сега и твоето мнение потвърждава, че се предлагат много и различни двигатели. Трябва да се прочете доста информация....и да се запомни. Не си затормозявам паметта с неща, които не ме интересуват.:) Иначе, веднага можем да се направим на много знаещи. Отваряме Гугъла и започваме. Но, не е там работата, както и ти написа по-рано. Поздрави!

 

 

Разбира се винаги може да се гугне, аз написах модели, които са ме интересували или съм карал! От дизел само 35ците са уж много вървежни, даже Космос им викат! Това си е живо наказание - хем БМВ, хем дизел! Без да се обиждат колеги с Шкоди - но и РС е толкова спортна, колкото малък дизел на БМВ! На предно, 4цил и около 200кс! Даже едно БМВ е с по-добро поведение на пътя, че е и на задно! 

Редактирано от b3lq7a
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, b3lq7a написа:

Разбира се винаги може да се гугне, аз написах модели, които са ме интересували или съм карал!

ОК. Идеята ми беше, че не мога да взема отношение по въпроса и да ти "помогна" в случая.

 

Преди 3 часа, b3lq7a написа:

Това си е живо наказание - хем БМВ, хем дизел!

Има една приказка, на която съм склонен да вярвам:

Мерцедес - дизел, БМВ - бензин!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре, то едно време имаше приказка и само френски дизели да се взимат ... Не ме разбирай погрешно, но отдавна нещата не са така, за добро или лошо. А, вече със сигурност за лошо, в момента почти няма производител, който да мисли за двигател, който да изкара повече от 150-200к км и максимум 10 години. Да не кажа, че вече дори 5г. са много :( 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 56 минути, PRR написа:

Не ме разбирай погрешно, но отдавна нещата не са така, за добро или лошо.

Пепи, чудесно те разбирам. Традициите не са това, което бяха. Ние говорим за добрите времена на истинските неща. И БМВ-тата, които коментираме са вехти. :) И Иво го каза много точно:

На 8.12.2023 г. at 23:26, b3lq7a написа:

.... Последното истинско БМВ е това! 

 

преди 56 минути, PRR написа:

Жоре, то едно време имаше приказка и само френски дизели да се взимат ...

Да. И това съм го чувал. И е вярно. Имат добри мотори.

Челната тройка, без подреждане, за дизели, при мен е: немски, японски, френски. Като при немските е на Мерцедес, при френските Пежо-Ситроен, при японските, не знам. Всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, то в производството е такъв Миш Маш, че като си купуш Мерцедес, не знаеш дали не е с мотор на Рено :D

 

Едно време като излезнаха Rexton и бяха мега актуални, всички дървеха пиш*и, че е POWER BY MERCEDES BENZ. И то от цялата кола, само мотора ставаше за нещо :D

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 19 минути, sauber написа:

Едно време като излезнаха Rexton и бяха мега актуални, всички дървеха пиш*и, че е POWER BY MERCEDES BENZ. И то от цялата кола, само мотора ставаше за нещо :D

... и там си имаше проблеми. Защото уж Мерцедес, ама не точно, заради кутията и ... Абе не ставаше :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, sauber написа:

По назад в темата като си говорихме какво ме притеснява в чисто новите автомобили и гаранционните разправии, за това говорех. Естествено в случая е КИА, в много други случаи е която и да е друга марка, която се внася само от едно представителство (Шкода, Мерцедес, Тойота и т.н.).

 

Capture.PNG

 

Пиши му, че още е рано да му я върнат. :D В Дачия една тяхна стоя 3 месеца по гаранция и все чакаше части.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, joro-120L написа:

Челната тройка, без подреждане, за дизели, при мен е: немски, японски, френски. Като при немските е на Мерцедес, при френските Пежо-Ситроен, при японските, не знам. Всички.

Не само при теб - едно време се знаеше, че подредбата на дизелите е Пежо, Митсубиши, Мерцедес, ама това беше преди отдавна. После ни се натресе милениума, срива в качеството и уеднаквяването на платформи и двигатели, а сега вече сме в ерата на еднодневките - всичките са еднакви боклуци.

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 20 минути, Logrus написа:

Не само при теб - едно време се знаеше, че подредбата на дизелите е Пежо, Митсубиши, Мерцедес, ама това беше преди отдавна.

Пиша го с уговорка, щото някой може да не е на това мнение. Но, явно е общоприето.

Споменах и Ситроен, защото използват двигатели на Пежо. Мерси за Митсубиши. Сега знам кой е водещият японски двг.

 

преди 20 минути, Logrus написа:

После ни се натресе милениума, срива в качеството и уеднаквяването на платформи и двигатели, а сега вече сме в ерата на еднодневките - всичките са еднакви боклуци.

+1. Затова и не ги коментираме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-хубавият двигател (като надеждност и издръжливост) на е39, а и на е46 и е90 и е60 и да не споменаваме хиксовете е трилитровият дизел. Надуват го на диви коне - държи, надуват го и го слагат на Патроли - пак държи. Навъртат и луди километражи. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно време с Косьо се ебавахме че след години колите ще кажат Radio is not present, won't start ! Сега е факт!

Address 19: CAN Gateway       Labels: 6N0-909-901-19.LBL
   Controller: 6N0 909 901
   Component: 000E GATEWAY CAN    2S36
   Coding: 00014
   Shop #: WSC 13765
   VCID: F093D3C3A3BB
1 Fault Found:
01304 -  Radio
            49-00 -  No Communications

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудя се след новината , че КАТ ще връчва фишове по Вайбър , колко ли потребители ще загуби комуникатора ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, The Best Forman написа:

Чудя се след новината , че КАТ ще връчва фишове по Вайбър , колко ли потребители ще загуби комуникатора ?

 

"Новината" е на 3 месеца. Освен това не ги връчват, а ще уведомяват. И важи за хората, които са си предоставили телефон/мейл.

Иначе казано, поредната безсмислена дейност, която любезно ще заплатим.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, The Best Forman написа:

Чудя се след новината , че КАТ ще връчва фишове по Вайбър , колко ли потребители ще загуби комуникатора ?

Николко ;) Дори съм доволен, че имам и този вариант да си получа фиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 18 часа, sauber написа:

И важи за хората, които са си предоставили телефон...

Карах роднина в Бърза помощ и бях спрял на алеята, по която минават линейките. Имаше забранителен знак, но беше достатъчно широка.

 И след десетина минути по телефона ми се обади полицай  веднага да си преместя колата. Не съм си предоставял телефона!

Важното е, че като отидох да си местя колата, от патрулката, която ме чакаше само ми направиха забележка и минах без глоба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Семейството утре се събира в Хотел Морени на Витоша , аз съм казал, че няма да ходя. Ако все пак реша да тръгна пътя е 13 км дупки и сняг с изкачване. Имам 2 опции фабиа 1.9 тди с гуми карани лято и зима на 4 год или фабия 1.4 умреляк , и двете коли са със зимни незнайни, вие с кое бихте тръгнали , в предвид че горе се хвърля само пясък и има яко сняг и дупки..?

Редактирано от PIIIcoppermine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, baijoro написа:

Карах роднина в Бърза помощ и бях спрял на алеята, по която минават линейките. Имаше забранителен знак, но беше достатъчно широка.

 И след десетина минути по телефона ми се обади полицай  веднага да си преместя колата. Не съм си предоставял телефона!

Важното е, че като отидох да си местя колата, от патрулката, която ме чакаше само ми направиха забележка и минах без глоба.

 

Нека позная. Живееш в София и някога си пускал смс за зона от този телефон за този автомобил ;)

Но е различно от това да си го предоставил официално за уведомления :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ммм... има от 100 места от където да ти намерят телефона и да се събере тази информация без никакъв проблем. Най-лесното е, когато си изкарваш/подновяваш книжка, когато си изкарваш паспорт, там си пишеш и-мейл и телефон ;) От там е най-лесното място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, shaft написа:

Ммм... има от 100 места от където да ти намерят телефона и да се събере тази информация без никакъв проблем. Най-лесното е, когато си изкарваш/подновяваш книжка, когато си изкарваш паспорт, там си пишеш и-мейл и телефон ;) От там е най-лесното място.

По скоро от ГТП ги взимат. Там си даваш лична карта и телефонен номер! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.