Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Фаровете на Октавия 3


yanko78

Recommended Posts

Колега, и аз недовиждах малко с халогенните крушки на късите и реших да експериментирам като сложа по-силни. Взех Philips X-treme Vision +130%. Определено има голяма разлика. Аз на късите съм с лупи, а ти до колкото разбирам си с рефлектори, но ми се струва, че ще намериш разлика към по-добро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 107
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • yanko78

    21

  • Илко Такев

    16

  • bega4kata

    9

  • fhman

    4

Най-много писали в темата

Последните няколко дни ми се налага да карам по тъмно (по принцип избягвам нощно шофиране извънградско). Късите наистина май много близо бият. Мисля да ги регулирам, само се притеснявам да не прекаля. Но в най-скоро време ще ги вдигна поне малко. Другото са фаровете за мъгла. Оня ден в мъглата светвам ги и никаква разлика. Осветяват малко отстрани и напред на 3 метра пред колата. При това положение освен да ги кодирам за завиващи и да ги ползвам като въртя из тъмните улички, за друго май не стават. И тях ще ги вдигна.

Колега, понеже съм новобранец  да попитам: Какво имаш предвид с "...освен да ги кодирам за завиващи..."? Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, на фаревете за мъгла може да се активира функцията "следене на завой" т.е. даваш ляв мигач, ляв фар за мъгла светва, но само при скорост до 40 км/ч.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То 40км/ч им е много. 15-20км/ч макс иначе сега зимата както е мрачно на всеки завой в града мигаш ту с левия ту с десния, ако са ти на автомат светлините.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как става "кодирането" на фаровете за мъгла? През инфотейнмънт системата или по друг начин? Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Посредством кабел в съчетание със software за връзка с компютъра на автомобила.

 

П.П. Малко повече инфо

 

Поздрави

Редактирано от kokarosta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега или имаш проблем с фаровете на новата кола или преди това си карал кола с ксенон за да ти се струва, че халогения фар не свети. Пробвай с оргинални крушки. Познат имаше проблем с афтармаркет крушки който бяха разфокосирани ( в следствие на това рефлектора неможе да надочи снопа правилно. Като гледаш фара свети много а на пътя няма никой)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Халогените стават само за завиващи светлини и за коминг-ливинг хоум :P

Сами, на Октавия 2 може ли да се направи коминг-ливинг хоум чрез фаровете за мъгла?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

След смяна на крушките с Найтбрейкъри и повторно регулиране на фаровета, нещата са малко по добре. Мислех си, дали има кодиране на силата на фаровете и ако има, да не би от там по някакъв начин да са намалени и да светят по слабо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има. Късите не съм ги гледал изначално на колко % са, но най-вероятно са на 100%. Дългите със сигурност са на 100%. На мен специално късите не са ми слаби ами малко забити ми се струват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има. Късите не съм ги гледал изначално на колко % са, но най-вероятно са на 100%. Дългите със сигурност са на 100%. На мен специално късите не са ми слаби ами малко забити ми се струват.

 

Да определено седят забити. Първоначално именно заради това, че са доста ниски и нямаше добра видимост, ходих да ги регулират Когато ми ги регулираха ги беха вдигнали доста и се налагаше да ги накланям на доло. Направи ми впечатление, че когато късите не са забити много близко а горе-доло нормално, дългите въобще ги няма, отиват някъде в небето. Докато когато са забити на близко, дългите са горе доло ок пред късите. Абе определено смятам, че нещо е сбъркано в тези фарове и не е постигната оптимална осветеност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за инфото. В такъв случай няма да се опитвам да ги вдигам късите, щом дългите се прецакват. Няма смисъл да върша двойна работа. И без това избягвам нощното шофиране по принцип.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможна причина за по-слабо светене на крушките е ниско напрежение на фаровете. Не би трябвало да има такъв проблем на нова кола, но все пак може да се провери. За целта - при запалена кола с мултицет се мери напрежението на крачетата на крушката докато свети (а не на буксата, когато крушката е разкачена). После се мери напрежението на акумулатора, при запалена кола. Двете стойности не би трябвало да са твърде различни - може би 0.2 до 0.5 V.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

И аз сложих Osram Night Breaker Unlimited за проба. Резулататът е нулев ефект по отношение на повече осветеност и по-дълъг светлинен сноп, както ги рекламират. Единствената разлика спрямо оригиналните крушки на колата (пак Osram) е по-бялата светлина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поради някакви съображения всички крушки с нажежаема жичка и всички светодиоди в колите се захранват през ШИМ (за тези които не са запознати това е широчинно импулсна модулация). http://en.wikipedia.org/wiki/Pulse-width_modulation

 

Крушката не се захранва през механично реле а през полупроводник например транзистор и се управляват честотата на импулсите и светенето. Меренето с прибор няма да е точно.

 

Предполагам, че е възможно да се регулира силата на светене през някой от каналите.

Мойта кола не е шкода но има датчик за светлина и забелязвам, че си регулира силата на светене на фаровете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали обикновените (халогенни фарове) могат да се заменят с ксенонови, ако заводски колата е с халогенни? Т.е. ще бъде ли необходима някаква намеса и в електрическата инсталация, и съответно в последващо кодиране?

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи дали искаш да сложиш оригинални ксенонови фарове или да направиш "ретрофит" с хубави ксенонови лупи (не китайски от продавалника) на мястото на халогенните крушки.

Оригиналния ксенон сам регулира височината на светене и има допълнителни кабели за жироскопните датчици. Можеби има и допълнителен контролер HID фаровете.

Предполагам, че ще е трябва доста преработване след като доплащането за кнесон по ценовата листа е 1800лв.

 

Доста по-евтин вариант са продуктите на http://www.theretrofitsource.com/components/projectors.html+ H1 ксенонов комплект от братския китайски народ обаче ако колата има индикация за изгоряла крушка ще трябва да се излъже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах предвид оригиналните халогенни да се заменят с оригиналните ксенонови фарове на Октавия 3.

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може, Илко. Цената в superskoda на единия фар е 495,00 Euro, а в ЕТ - 1180,00 лв. За съответствието с електрическата система - нямам идея, нека някой друг да каже.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма невъзможни неща на този свят. От това което "смЯтам", че знам е: За да е всичко както трябва, доплнително блок за управление (ако искаме да се движат). Допълнително мисля, че някъде по окачването се слагат нещо като кантари които предавата към блока наклона на колата и от там той да управлява фаровете. Не съм сигурен дали в България изискват ксеноновите фарове да са с измиване, ако е така нова броня с пръскалки. Допълнително ел.инсталация, допълнително кодиране и най вероятно доста допълнителни неща още. Ако е само за да светят без всички доп. неща, мисля, че няма да е толкова трудно. Фарове се намират и за по 200 лв. единия. Ето малко интересно четиво.

 

https://www.drive2.ru/b/1289277/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.