Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Впечатления от Октавия 3


Lachezar

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

След като изминаха близо 2 години от излизането на О3, мисля, че е време да отворим една събирателна тема за нея. Идеята е всички притежатели на модела, без значение бензин или дизел, комби или лифтбек, да започнем да споделяме позитивните си (както и малкото негативни:-)) впечатления от него, за да можем да сме полезни както един на друг, така и потенциални фенове/купувачи на О3.

 

Нека постването започне сега :р

Редактирано от Lachezar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 119
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • masterOne

    14

  • bega4kata

    11

  • Lachezar

    8

  • PUF-PAF

    7

Най-много писали в темата

Лъчо, идеята е добра, но за жалост няма ентусиазъм...:/ и аз пробвах няколко пъти с предишни теми, ама виждаш как е.

 

Вероятно поне докато хората не започнат да купуват О3 на старо няма да има интерес. А тези дето се ослушват за нова О3 в България явно се осведомяват основно от чужди сайтове и форуми. В секцията за Октавии има най- голяма активност и е време да се разделят на подсекции,защото напоследък става голяма салата с темите.

 

Не е хубаво темите за новите модели да се загубват на втора страница толкова бързо. Аз ще дам своя принос утре по темата конкретно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дааа, Павка, прав си-нещо не са надъхани колегите, макар че иначе има толкова други, вече доста поразмити теми за О3...А като се има предвид, че дори имаше колеги, които се бяха оплаквали от липса на точно такава обобщаваща тема, за да могат да се ориентират...

Аз също ще направя едно ревю за моята тези дни, като стигна до лаптопа, че напоследък все влизам от телефона и не ми е удобно да пиша надълго и широко, пък да видим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега конкретно по темата за О3 какви плюсове/минуси обобщено. Колата вече е на 1 година и два месеца и е на 14 хил. километра и съм натрупал впечатления - някои съм споделял досега, други май не.

 

Минуси:

- Така и не успявам да си уцеля перфектната позиция на седене. Облегалките на вратата за лявата ръка сякаш са твърде високи и ръбести, за да ми е идеално. Също подлакътника ми се струва една идея по-къс. Имах О2 7 години и седях по-удобно честно.

- Като цяло за качеството на интериора не съм напълно убеден все още. Старата ми О2 за над 100к км нищо не се беше протрило и изтъркало, надявам се и с О3 да бъде така

- Цените са се покачили за покупка, дано при поддръжката няма изненади. Маслото с филтрите и смяната в Еуратек беше 255 лв.

- Bolero-то ми правеше проблеми в началото (бавеше и 1-2 пъти заби), както и автопилота копчето му беше хлъзгаво и изключваше. След сервизна акция през Август 2014 ги оправиха

- Старт/стопът е дразнещ, изключвам го всеки път 

 

Плюсове:

- Дизайнът определено. На мен ми се вижда много по-свежа от предишния модел и хората много повече се заглеждат

- По-висок клас екстри и пространство, по-добро обезшумяване от предишния модел (напр. няма го това свистене на вятъра от прозорците и огледалата като при О2). Чувства се по-висок клас кола от О2

- Возията също е подобрена - не тропа така като О2, а и по-големите неравности почти не се усещат. При дребни неравности обаче не се справя толкова добре. Това е моето усещане поне, а и моята е с независимо окачване отзад и може да не важат впечатленията ми за всички модели

- Разходът на гориво в цялата гама явно е по-добър. За моето DSG 4х4 комби 180 к.с. разходът е около 10 в града и 10 извън града със скорости 160-180. Първоначално ми се струваше доста висок идвайки от 1.9 ТДИ, но все повече сравнявах с бензинови коли на познати и 10/100 ми се струва е доста добре

- От двигателя като динамика и от гладкото превключване на автоматика съм повече от доволен, засега няма забележки. Дай боже така да бъде и занапред. Досега хората искат само да ги возя, все още чакам някой на срещите да се осмели да я подкара :)

 

Общо взето всички минуси ще оправят при фейслифт предполагам. Това е засега :)

 

Поздрави!

Редактирано от PUF-PAF
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер удобна позиция на стоене.

Супер лесна за управление.Леко и точно превключване на скоростите,леки педали за натискане.

Перфектно информативен волан.

Перфектно пътно поведение.Много стабилна.

Супер возия.

Много добър комфорт вътре.

Тиха.

Добро качество на изработка.

Много красива.

Страхотен автомобил,много по приятен и лесен и доставящ удоволствие при шофиране от ок 2 примерно.Както и от много други премиум марки.

 

 

минуси:

Твърда и проста пластмаса на задните врати в горната им част.

Твърда пластмаса на предните врати в най горната им част.Има някакво меко покритие,но не ме задоволява.Старата беше мека там.Но пък при нея съм забелязал че се отбелязва лакетчето на шофера гъзар.

Всичко друго е перфектно за мен.

Има леко чукване при маневриране в трансмисията. Не е само при моята! И при Шурето рс-а е така-дизеловия и при Иван с бензиновата мартеничка е така.Явно са така.Не е нещо кой знае какво.Според мен е нещо в кутията-някакъв блокаж при рс моделите само.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дойде време и аз да пусна моето обобщение, 8 месеца и 14 000 след излизанeто от магазина на новата ми О3, 1.6 TDI.

Минуси:

- Седалките са ми удобни като цяло, но на шофьорската усещам някакво малко клатушкане при сядане, като че не е стабилно захваната или се разхлаби някакво болче някъде (проблема все още не е споделен с Еуратек, така че може й да се окаже нещо дребно и да го коригират) .

- Облегалката на вратата за лявата ръка и на мен не ми е много удобна (може и да е заради нестандартния ми ръст от 190 см ;) ) - малко ниско ми идва. В същото време рамката на стъклото пък ми идва високо...Подлакътника не го ползвам по принцип много, но наистина са могли да го направят една идея по-удобен/ дълъг.

- Bolero-то е ок, засега нямам никакви проблеми, като изключим факта, че компютърът на градско отчита над 10% (понякога и над 15%) по-малък ср. разход, отколкото е фактическия (измерен на колонка)

- Старт/стопът е ок, изключвам го само когато съм в движение тип "тръгни-спри" на всеки 10-15 секунди или на дълъг път - в тези случай наистина е дразнещ и безсмислен.

- Джобовете за бутилки 1,5л. в предните врати са малко по тесни от необходимото и някои бутилки освен, че се мачкат и дразнят с шум при вадене и слагане, подпират в жабките.

- возията е малко твърда за мен, но тъй като не съм карал по-стари модели на Октавия не мога да дам обективно мнение дали е по-добра или по-лоша от предишните модели.

Плюсове:

- Дизайнът определено. На мен ми харесва УЖАСНО много!

- Екстри, пространство и обезшумяване са на ниво и могат да се сравняват с доста коли от по-високите ценови класове.

- Багажникът е ОГРОМЕН - много доволен и досега не съм видял седан/лифтбек със сходни габарити и поне толкова голям обем на багажника.

- допълнителните кутии под предните седалки, за очила на тавана, както и жабката до волана вършат много добра работа.

- Разходът на гориво е повече от добър. За моята 5-степенна ръчка ср. разход варира между 6,5-7,5 за градско и между 4,5-5,5 извънградско (моето шофиране варира от ср. скорост 90-100 на междуградско до ср. скорост 140 км/ч на магистрала, обикновено с мен и двама пътници, както и пълен багажник и резервоар)

- Разход на масло и антифриз - за споменатия пробег съм долял около 0,5 л. масло и 0,7 л. антифриз/вода, като трябва да се има предвид, че 60-70% от шофирането ми е градско/софийско.

- От двигателя като динамика първоначално не бях много доволен, но като цяло е ок за голямото купе и 105-те си кончета. Все пак е хубаво да се предвид, че аз не съм от най-екстремните шофьори (виж предната точка). А и като се вземе предвид ниския разход и цената на автомобила, мисля че е добър компромис между цена, разход и мощност.

- Много стабилна в завои, при резки спирания и въобще при каране с висока

скорост - всички системи за подпомагане работят перфектно. На магистрала при брутален порой, когато повечето коли отбиха в аварийна лента или караха с 50-60 км/час, аз си карах безпроблемно с 90-100 като кола за сигурност и водач на колоната ;) .

- Голям кеф са автоматичните чистачки, фарове, подгряването, сгъването и затъмняването на огледалата, както и темпоматът. Въобще като цяло пакетът "Елеганс" - само за препоръчване.

 

Това е от мен засега, ако има въпроси - питайте колеги :)

Поздрави.

Редактирано от Lachezar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз все още събирам впечатления от автомобила и ще се включа по късно. Относно подлакътника - в нормално прибрано положение наистина е малко къс, но като се дръпне напред става доста дълъг и удобен.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До момента колата ми е почти на 11 месеца и 14 000 км.

Старт шкодаджия съм - карах Фелиция, служебната е Фабия 1, брат ми имаше Октавия 1, сега има Октавия 2, а аз съм с Октавия 3.

Имам много преки наблюдения върху различни класове и модели на Шкода, затова се спрях на Октавия. Ако познавах по-рано Самуил що за човек е, щях да имам Октавия 2 (неговата), но това е друга тема :).

Относно моята Октавия (няма да повтарям колегите по-горе, и положителните, и отрицателните страни са аналогични) ще допълня следното:

1. За мен 1.4 TSI е идеална комбинация между първоначална цена, вървене (ускорение, доускорение, движение с висока скорост) и разход на гориво.

2. Автомобилът е повече от безшумен (особено вътре).

3. Автоматикът за момента е чудесен, а перата за скоростите на волана го правят още по-удобен.

4. До момента имам една единствена сериозна забележка - при тръгване и при движение с много ниска скорост (особено в завой) в предното окачване се чува много лек пукащ или тропащ еднократен звук. Има го от самото начало като нова, но до момента нито се е засилил, нито се е променил. Досега два пъти съм я карал в Еуратек за този проблем, но не са установили от какво е.

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и моите впечатления макар и от кратко 3м. и 5200 км.

Октавия 2.0D Елеганс + допълнително Болеро, Аларма, Затъмнени задни и задно стъкла, ЛЕД стопове.

 

Като цяло съм доста доволен. В началото малко дизайна не ми допадаше или по скоро 2ФЛ ми допадаше повече, нооооо колкото повече време прекарвам с нея толкова повече взима да ми харесва и респективно да не ми каресва ФЛ. Няма път в който да излезна на терасата и да не се покажа да си е видя. Много ми харесва. Като цяло бих е определи като голяма кола. Относно изработката и качеството на материалите, мисля, че може и с една идея да е малко по добре. Равносметката:

 

+ Страхотен двигател за мен. Направо ми човърка в душичката като е настъпя (от 3 на горе). На 1 и 2 е малко дразнещо като е настъпваш, защото постоянно върти гумите и блокажа сработва. Ръмжи като мечок, направо ме кефи.

+ Звука с Болерото и с 8 тонколони направо си е ОК а и с възможностите да плейваш през СД, ЮСБ, Флашка, АУКС и Блутут направо си е феноменално. Като голям плюс е и зареждането през ЮСБ

+ Много стабилна е чувствам, макар, че не съм си правил експерименти с крайности.

+ Разхода е уникален. Ако на равно имам нервите да е закрепя на 90 пада под 4/100

+ Със задния парктроник се родих, направо е голям кеф при паркиране на тясно.

+ Затъмняването на огледалата когато някой кара зад теб също много ми допада 

+ ОООООгромен багажник

+ Допълнителните кукички за закачане на торбите в багажника са ми доста удобни. Винаги торбите с покупките си седят прави дори и при рязки маневри

+ Климатроника работи чудесно

+ Аз съм почти 2 метра висок. Това е първата кола в която не се налага да бутам седалката до край. Доста пространство имам.

+ Подгряването на седалките и явно има реотан в парното, който веднага реагира и след 1-2 мин. започва да духа марно.

 

Мога и  още доста плюсове да добавя, но ще стана отегчителен. И минусите

 

- Основния минус за мен са фаровете. Има обширна тема в която съм описал проблема. Сега с найтбрейкърите е мааааалко по добре

- Втора скорост, тая втора. Докато не е загряла хубаво, винаги хърка. Като е загряла трябва веднага след потегляне да преместя на втора за да не се усеща хрупане.

- Съединителя ми идва малко твърд, предполагам защото е дизел. При бензиновите е направо перце.

- Датчика за чистачките, не ми харесва как реагира. На моменти ме е страх да разчитам на него.

- Струва ми се, че предният капак не е боядисан добре и ми се струва че прозира. На едно место на ъгъл направо си белее.

- Незнам дали е минус, но не на всички бензиностанции пистолетите са стандартни които да влизат и да отключват гърлото. Няколко пъти са ме карали да се местя на друга колонка. 

- Не, че и минус, но не си обяснявам как в съвременна кола от 2014 г. са и сложили пръчка на предния капак. Знам, че може да се сложат допълнително амортисьорчета, но ми е необяснимо.

 

Като заключение, мога да кажа, че не съм карал досега Шкода, но определено ме печели до момента с баланса между цена и качество.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колега, за капака и съединителя се обърни към ЕТ!! За съединителя не мисля ,че трябва да им разлика между бензин и дизел. Нека ти видят и фаровете. Може да има  проблем с отражателя!! И да ти видят и втората скорост, това не е нормално!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колега, за капака и съединителя се обърни към ЕТ!! За съединителя не мисля ,че трябва да им разлика между бензин и дизел. Нека ти видят и фаровете. Може да има  проблем с отражателя!! И да ти видят и втората скорост, това не е нормално!!

 

Да, един глупак комшия ми е застъргал леко отпред и като ходя да е оставям да е оправят ще изкоментирам болежките. Да не отварям нова тема, някой колега с 2Д ако може да сподели дали има същите проблеми като моите. От 1-2 дни също ми прави впечатление като, че ли имам като на Илко проблем с почукването. На пълен ляв волан като мине през неравност и се чува някакво почукване горе като в макферсона. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След девет месеца и 18,000км:

Качество на изработка - бих казал средно, горе-долу добро, но не е да съм супер доволен. Пластмасите по вратите са една идея по-твърди, отколкото бих искал. Засега сякаш нищо не скърца при движение, НО имам Кантон системата и трябва да държа баса намален и даже почти изключен, защото при повече бас и се появяват неприятни вибрации и звуци от кабината :( От добрата страна, качеството на седалките ми харесва много, очаквах да се скапят бързо, но засега още изглеждат като нови.

Возия - приятно твърда без да е комфортна като за спортно окачване. Окачването сякаш малко се поразтропа вече, но аз карам много.

Разход - не съм засичал по колонка колко гори. По компютър средно 8.2, преди беше 8, но напоследък много ми се качи градското каране. Иначе на градско варира между 7-8 и 18, зависи от трафика. 7-8 градско съм постигал със съвсем нормално каране, включително и 100-140 скорост на някои отсечки (околовръстното, Цариградско), в късните часове примерно 22-24 часа. Извънградско 7-9, зависи как я настъпвам. Доволен съм.

Каране - турбодупката все още ме дразни малко, въпреки че се свиква. При всички положения е по-добре от на 1.4 бензина, който карах на тест драйв. Много ми харесва как ускорява на високите предавки, на ниските съм по-малко впечатлен, може би защото напоследък съм с впечатленията от зимните гуми (Нокиан WR D3), а те на ниските предавки превъртат доста ама доста. Спирачките много ми харесват, чувствам се сигурен с тях. Кола с по-добри фарове от този ксенон не съм карал, много съм доволен. Малко е по-малко маневрена отколкото бях свикнал, но аз и толкова голяма кола бях карал само веднъж и то за малко.

Индивидуални проблеми - като цяло няма нищо съществено. Климатикът ме изнервя малко, не работи така както очаквам, на една и съща температура веднъж духа студено, веднъж топло, а през лятото не охлажда достатъчно, освен ако не е на мах. Пълният ход на бутона за прозорците също веднъж работи, веднъж не, не мога да му хвана спатиите.

Редактирано от Alpinjuga
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега yanko78, това с пистолета на бензиностанциите се случва и при мен на Супърба.Пусне за 2,54лв. примерно и дотам...явно пистолета е къс както казваш.Плащам си 2.54лв. и си пробвам късмета на друга колонка, ако не на друга бензиностанция.

В чужбина като го направи е още по-гадно, щото на магистрала бензиностанциите са през 40-50км и ако не успееш да заредиш може и да не стигнеш до следващата.След първия път вече си знаеш, че като светне лампата е добре да предприемеш наливане :))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.0 TDI Elegance, на 1 година и 6 месеца и е на 36.000 км. До сега всичко е наред и сам доволен ;) . Дано е така и по натам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер удобна позиция на стоене.

 

Ти колко си висок ? Воланът вдигаш ли го максимално?

 

При мен проблемът е, че дори при възможно най-високо вдигнат волан, трябва да дам седалката осезаемо назад - за да не ми опират колената в кормилната колона. И така попадам в едно широко пространство дето не ми е удобно да си облегна лявата ръка на вратата, а с дясната трябва да се протягам към мултимедията и климатика. Аз съм около 1.90

 

Може би ако бях с ръчна щях да седя по-близо, за да натискам съединител - а пък лявата ръка щеше да държи волан докато сменям скорости и нямаше да трябва да е постоянно облегната. НО пък в тази конфигурация трябва да съм близо и колената опират!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А пробвал ли си да вдигнеш седалката нагоре?

Аз май съм пробвал вече всичко, но просто винаги или на краката или на ръката не ми е удобно... И аз съм като Павката -1,90м - явно не е направена за шофьори с тази височина :Р

Иначе тези дни установих два малки проблема/недостатъка:

Когато е студено и по-влажно климатика не успява да навакса и част от стъклата (особено на задните врати) остават потни.

Другия проблем(който се надявам да бъде отстранен гаранционно и безпроблемно), е че най-горните 3 реотана на задното стъкло не работят. От ЕТ ми казаха да им я оставя за една вечер, за да могат на сутринта да валидират, че не ги лъжа и щели да сменят стъклото гаранционно.

Редактирано от Lachezar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за потните стъкла в задната част на колата май не е нещо особено. Аз кола, която до ги изсушава в рамките на градските разстояния не съм карал, а редовно сменям филтрите на купето. Признавам обаче, че не съм карал кола с климатроник.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти колко си висок ? Воланът вдигаш ли го максимално?

 

При мен проблемът е, че дори при възможно най-високо вдигнат волан, трябва да дам седалката осезаемо назад - за да не ми опират колената в кормилната колона. И така попадам в едно широко пространство дето не ми е удобно да си облегна лявата ръка на вратата, а с дясната трябва да се протягам към мултимедията и климатика. Аз съм около 1.90

 

Може би ако бях с ръчна щях да седя по-близо, за да натискам съединител - а пък лявата ръка щеше да държи волан докато сменям скорости и нямаше да трябва да е постоянно облегната. НО пък в тази конфигурация трябва да съм близо и колената опират!!

Нисък съм аз.Малко над 170 съм.80 килограма.Волана си го издърпвам към мен така карат състезателите ;)  Лактите са присвити леко и така е далече от коленете.А за това колко нагоре ,надолу е....по-средата или малко над средата се пада.Така го намествам,че да виждам централно таблото.На мен ми е удобна-перфектна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А пробвал ли си да вдигнеш седалката нагоре?

 

С това започнах, ама както казах колената ми се удрят в кормилната колона, което много изнервя - каране, слизане, качване. Не са го доизмислили според мен и вероятно във фейслифта ще го коригират.

 

И на мен лактите са ми леко присвити и издърпвам волана към мен - но пък ето на Сами му е удобно така. То неговата кола е толкова специална, започвам да се чудя дали като я е поръчвал не си е дал мерките, така че да му направят по поръчка driving position-a :)

 

Но при мен дори това не работи - и костюм като ми взимат мерки да шият пак не ми е перфектен :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С това започнах, ама както казах колената ми се удрят в кормилната колона, което много изнервя - каране, слизане, качване. Не са го доизмислили според мен и вероятно във фейслифта ще го коригират.

 

И на мен лактите са ми леко присвити и издърпвам волана към мен - но пък ето на Сами му е удобно така. То неговата кола е толкова специална, започвам да се чудя дали като я е поръчвал не си е дал мерките, така че да му направят по поръчка driving position-a :)

 

Но при мен дори това не работи - и костюм като ми взимат мерки да шият пак не ми е перфектен :D

 

Аз съм 195 см. и нямам тези проблеми. Къде си чекнете кракат във волана не знам. При мен седалката е спусната максимално ниско и е на няколко зъба преди крайна позиция до упор. Волана ми е макс вдигнат и на вътре към таблото. Ако умишлено си свия кракат може и да опрат във волана, ама кой кара със свити колене един до друг,   :( Звучи ми като тийнейджърка на първа среща.  :D  Много хора се оплакваха, че и позицията за лява ръка на вратата не била удобна... При мен нямам този проблем, точно си ми пасва, също и като се издърпа подлакътника към скоростния лост, всичко заспива. Единствено телефона малко по трудно го слагам и вадя ако седи в задната част на двете дупки под подлакътника.  :walkman:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

След като покарах доста първите два модела на Октавия реших да си купя и Скаут3.

Надявамсе следващата седмица да получа колата.

Ще споделя впечатления!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еее,супер избор.Да ти е честит и да се похвалиш.

В темата за представяне на автомобил.

С кой мотор е,цвят екстри...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъмно кафяв металик.Допълнително има ксенонови фарове, безключово палене и навигация.Моторът е 1.8TSI ,с автоматични скорости.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Христов явно сте заклет фен на тази марка :flag_skoda:  Поздравления за избора на автомобил! И чакаме снимки за да честитим офицялно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.