Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Formula 1 - 2023


Recommended Posts

Чудничко представяне на МагарИ :D И, най-изненадващо, лимонадите и те се насадиха на същите пачи яйца.

Иначе лекето за пореден път беше над всички, както като пилот, така и стратегически.

Хулкенберг изтегли жокер и, доста изненадващо, е втори.

Алонсо, незаслужено трети, но в тоя спорт и късмета не е без значение.

Мерцовете пак ще отупат магарИ, и то с двата автомобила.

А Сайнц ... днес просто не му беше ден. Не мога да повярвам, че сътвори толкова тъпотии в една квалификация :(

 

Утре ще е скука. Ако лекето не се самоелиминира на виждам, кой има шанс да го настигне. Льоклер направо съм го отписал, дано не съм прав и продължи и след първата обиколка. Алонсо, ако вали, може и да има шанс, но ... не съм оптимист.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи , ако искаш да гледаш победи на Ферари , смени шампионата .. тази година им върви в 24 часовите състезания - Нюрборгринг , Льо Ман .. до края на сезона може да отнесат още ;)

Във Ф1 ще започнат да печелят , като им дадат да пишат правилника или се появи Шумахер2

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или когато си сменят стратезите ;) Честно казано май ми е все тая дали ще печели МагарИ, Мерцедес или Макларън ... стига да не е лекето. Уви, ставам си хейтър ... то май винаги съм си бил де :D

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато чета ТАКИВА статии , май няма да се зароди интерес към този шампионат :)

Хулкемберг явно е дръпнал къса клечка , не джокер.

Отделно Ф1 вече не е поле за развитие на технологии , а машина за пари на шепа "бойковци". 

За мое учудване в шампионата за издръжливост е насочен доста голям ресурс и се надявам скоро да може да използваме всички продуктите (визирам т.н. синтетично гориво , което тази година беше задължително за Хиперкарите , а догодина май ще е за всички).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ... в случая са прави. Както и за наказанието на Сайнц. Не, всъщност за него не са прави, защото го наказаха само с 3 места, а трябваше да е с 10.

Малко детайли. При Хулкенберг наказанието е заради нарушаване на правилата при червен флаг, а именно даване на по-добро време от това при зелен флаг в даден участък. Всеки карал поне веднъж на писта е наясно какво означава червен флаг и какво може/трябва да се очаква. И, колкото и да са ми противни от маФИЯ, в случая дори са го пожалили, защото наказанието всъщност трябва да е 10 места, но са приели, че в случая все пак пилота е направил някакъв опит да намали. Та, изненадващо, напълно ги подкрепям.

За Сайнц нещата са по-различни. Кретена щеше да предизвика не една, а две сериозни катастрофи движейки се с несъобразено ниска скорост в края на най-дългата и бърза права. Унищожи обиколките на поне три пилота, а на два пъти и едвам отърва сериозни инциденти. Та, за този случай, смятам, че наказанието е несъразмерно малко и 10 места биха били повече от заслужени.

За технологийте е ту-партс. От една страна разкараха не малка част от сейфти системите (активни окачвания, АБС/АСР/ЕСП и всякакви други трибуквия), от друга вкараха хибридите, които пък навлизат доста масово. 

И, говорейки за "синтетично гориво", май и във Ф1 се очаква след 2026та да минат на такова... Евентуално дизИл :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако говорим в бъдеще време е само софтуер и аеродинамика (до колкото им позволява правилника) това , за което говориш ти е минало време ;)

В момента болидите са технологични колкото Лада Веста :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 22 минути, The Best Forman написа:

В момента болидите са технологични колкото Лада Веста :)

Ама поне палят и вървят ?

Рязко загубих интерес към този спорт. Колкото и да съм фен на Мах (извинявай, @PRR?), стана безинтересно. Перез е далеч от неговата класа като пилот, приемайки че колите им са еднакви. Мерцедес са далеч назад, а Саждьо загуби мотивация (той ако не е с най-силната кола на пистата и най-хубавата жена веднага почва да реве). За Льоклер и Сайнц изобщо не ми се говори.

Единствено Алонсо изживява втора младост и внася някакво разнообразие в скуката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Палят с манивела .. толкова години не можаха да им турят поне един кикстартер или въженце ?

Като говориш за Манго и Мерцедес , че не били на нивото на Швепса , се сещам за един от последните сезони на Хил (въпреки , че не ми беше любимец) с една еднодръвка (дали беше Тирел или Лотус) ги попиля всички величия в Будапеща .. та всичко е възможно , но след толкова титли мисля , че има вече пренасищане .. сега е важно за него да има договор и да му плащат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста интересно състезание ... от второ място нататък :D

Алонсо нещо не му сметнаха или спирачките или горивото (май по-скоро е това) и го сложиха на режим икономии :( Въпреки това второ място. Ами не е лошо.

Хамилтън се представи добре, но, за съжаление, така помогна на лекето, като забавил Алонсо.

Магари ... прилично, предвид издънката в квалификациите.

Албън направи чудеса.

Нататък ... Май само издънката на Ръсел си заслужава коментара....

 

@The Best Forman, Гена, ако следеше състезанията щеше да знаеш, че палят чрез хибрида ;) 

@Izoliniхаресвай си го. Леке е. Много мило ми стана, като гледах как маха на публиката в Канада, а те все едно не го виждат :D Мнооого любим момент. "Харесват" го хората и намират начини да му го покажа. А физиономията му беше, като на преял с развален боб :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ферари заслужават някаква награда за това състезание. Стратегията им всъщност проработи в тяхна полза за първи път този век. :) 

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, PRR написа:

.....

@The Best Forman, Гена, ако следеше състезанията щеше да знаеш, че палят чрез хибрида ;) 

@Izolini...

Много интересно - от манивела са минали на бутане :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, The Best Forman написа:

Много интересно - от манивела са минали на бутане :)

По едно време им завираха отзад големия иригатор :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Izolini написа:

По едно време им завираха отзад големия иригатор :D

Тъй де , хаФтоматична манивела  :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 18.06.2023 г. at 19:21, The Best Forman написа:

В момента болидите са технологични колкото Лада Веста :)

 

На 18.06.2023 г. at 19:52, Izolini написа:

Ама поне палят и вървят ?

Имаше и едно Ферари дето не пали. :)

 

Преди 4 часа, Izolini написа:

По едно време им завираха отзад големия иригатор :D

Аз, както стана ясно, отдавна не следя Ф1. Но по онова време се палеха с "иригатор".

И коментаторите тогава обясниха, че се палят така, защото ДВГ иска определени обороти/високи/, за да запали. Със стартер не могат да се постигнат. Даже казаха и оборотите колко трябва да са, ама кой да помни неща преди 30 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 17 часа, joro-120L написа:

 

Имаше и едно Ферари дето не пали. :)

 

Аз, както стана ясно, отдавна не следя Ф1. Но по онова време се палеха с "иригатор".

И коментаторите тогава обясниха, че се палят така, защото ДВГ иска определени обороти/високи/, за да запали. Със стартер не могат да се постигнат. Даже казаха и оборотите колко трябва да са, ама кой да помни неща преди 30 години.

Жоре , тогава пестяха тегло от стартер и акумулатор и за това ги въртяха с пневматичните манивели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 35 минути, The Best Forman написа:

Жоре , тогава пестяха тегло от стартер и акумулатор и за това ги въртяха с пневматичните манивели.

 

Преди 18 часа, joro-120L написа:

... коментаторите тогава обясниха, че се палят така, защото ДВГ иска определени обороти/високи/, за да запали.

Искаш да кажеш, че това, което съм написал не е вярно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, joro-120L написа:

 

Искаш да кажеш, че това, което съм написал не е вярно?

Не мога да кажа нищо за това т.к. никога не съм бил в час и толкова навътре в технологиите им , но не е изключено и това да част от "проблема" с липсата на стартер.

Ако го е казвал някога Ричард Груев , може и да не е вярно ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По спомен двигателите гаснеха под около 2000 оборота, имаха доста висока компресия, ограничението в теглото беше много по-ниско, т.е. пестеше се от всеки килограм и т.н. Всички тези фактори, а и много други, обезмисляха слагането на стартер. Сега, с турбо двигателите, компресията е по-ниска, минималното тегло е значително вдигнато, има много мощен електромотор и съответния акумулатор, позволяващи задвижването на автомобила, съответно стартирането и на бензиновия двигател. Та фактори много :) 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, The Best Forman написа:

Ако го е казвал някога Ричард Груев , може и да не е вярно ?

ами, преди 30г. или той, или инж. Иван Тенчев, щото коментираха заедно. Иван беше по техн. част.

Стартера е безпредметен там, защото просто не върши работа. Аз също не съм запознат с устройството. Може и да имат акумулатор да поддържа ел. инсталацията, или за буфер, може и да нямат. Не знам. Едвали 5-10кг. в повече ще се усетят на тези мощни двигатели.

Имаше и случаи тогава/сега не знам/ в бокса при смяна на гуми или дозареждане, някои пилоти да ги изпуснат да угаснат, като не държат достатъчни обороти с газта на празен ход.

Пепи, мерси за пояснението. Вече бях написал поста и ще го оставя така. Писали сме почти едновременно.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, joro-120L написа:

...

Едвали 5-10кг. в повече ще се усетят на тези мощни двигатели.

...

 

Ще си позволя да коментирам тази част. По-спомен, от разговор с машинни инженери, стартовия мотор трябва да е с мощност между 5 и 10% от тази на стартирания. Т.е. за да запалиш 500 коня двигател ти трябват между 25 и 50 коня (18-37KW). Дори да вземем долната граница, примерно 20KW, това хич няма да е лек мотор, отделно и какъв акумулатор и кабели ще са необходими за да го "завърти"... 
И коментара - май не става дума за 5-10кг, а доста повече ... А всеки килограм е стотна, т.е. 10кг са десета и ... от първи слизаш на 5ти в класирането :( 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, PRR написа:

И коментара - май не става дума за 5-10кг, а доста повече ... А всеки килограм е стотна, т.е. 10кг са десета и ... от първи слизаш на 5ти в класирането :( 

 С тези кг./що ги споменах/ се измества темата за принципа на паленето. Хич не исках да задълбаваме натам. 

Щом всеки кг. е стотна, не знам тогава разликата в собственото тегло на пилотите как се отразява. Явно по-тежките са по-добри. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има минимално тегло с пилота и празен резервоар. Преди тази граница беше много по-ниска, последните години, покрай хибриди, турбо и т.н. я вдигнаха много. Но, в онези години, всеки спестен килограм позволяваше слагането на баласт в предната или задната част за по-добър баланс на колата. Т.е. ако инженерите успят да спестят 3кг от стартера (примерно) имат опцията да ги сложат отпред/отзад за да балансират по-добре колата, запазвайки същото минимално тегло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, PRR написа:

Т.е. ако инженерите успят да спестят 3кг от стартера (примерно) имат опцията да ги сложат отпред/отзад за да балансират по-добре колата, запазвайки същото минимално тегло.

Преди 2 часа, PRR написа:

По-спомен, от разговор с машинни инженери, стартовия мотор трябва да е с мощност между 5 и 10% от тази на стартирания. Т.е. за да запалиш 500 коня двигател ти трябват между 25 и 50 коня (18-37KW). Дори да вземем долната граница, примерно 20KW, това хич няма да е лек мотор, отделно и какъв акумулатор и кабели ще са необходими за да го "завърти"... 

Да, и да го завърти до към 3000 оборота, за разлика от стандартен или ширпотреба двг. 500 к.с.

Стартер не става. Може би е технологично неоправдано. Или трябва да монтират пусков двигател от Трабант. ;)

Аз мисля, че ако стартер вършеше работа, щеше да го има. Много пилоти прекратяваха участие изобщо в състезанието, напр. при завъртане, излизане от пистата и последващо угасване на ДВГ, без да има поражения по болида. Само заради това, че няма как да запали и продължи.

Иначе, за разпределение на теглото, да. Но всички са на равни начала, /без стартери/ и вече зависи от мисълта на конструктори и инженери при определени дадености какво могат да подобрят. Пилоти също имат принос. Шумахер е пример за това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.