Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ежедневни приказки !


Pepino

Recommended Posts

А как решавате, кой е точен и кой не е? Какво ползвате като база при измерването? Аз имам една щатска "пишка", ама как да разбера, дали мери вярно. Преди помпах чат-пат при гумаджията до нас, но реших да го проверя, ей така за спорта и замерих след помпане на друга гумаджийница...0,6 разлика даде манометъра. Та...ба ли го, къде показанията са истинските. Лично аз, нямам идея

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В... БАН? :D Ужас... Щом и при гумаджиите може да се окаже, че не са верни показанията...значи няма смисъл... :D  

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите съм ги сравнявал с тези ползвани от мото инструктори, а на тях им вярвам, че ползват читави. Иначе да, проверка в метрологията му е "майката" ... ако изобщо извършват тази услуга ... и парите си заслужават.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой е толко луд за 2.50 манометър , да даде 20 за метрология :) ... аз си взех един китаец от кварталното магазинче и съм доволен .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си взех 2-3 китайчета от Метро, Практикер, от бензиностанция /малко по-различен беше/.  Един от тях мереше относително верно, другите почти не. Взех руска крачна помпа... и там нещата се оказаха различни /мери с 0.1 по-малко/. Всички съм ги сравнявал с манометъра на гумаджиите, моите са показвали винаги около 0.2 повече или по-малко. Най-вече са показвали повече. :) Един беше верен, но и той умря. Руския мери най-вярно, направо не мога да повярвам, защото е на 32 години и работи безотказно. Каквото мерят на гумаджийницата, такова меря и аз с руския. Направо не си го давам. :) Имах една писалка преди време - тотална порнография. Наскоро изхвърлях боклуци от гаража, които "може да потрябват" и го намерих - сложих да мери 19ките на джипката и направо го метнах в кофата, като ми показа 4 атмосфери. :) 

 

Руснакът за сега се справя отлично, въпреки, че е супер спартански:

image.png.c5b494c7e4e10696583c134c395bfbfb.png

 

Само, че моят е в калъфче и не изглежда, като от войната, стъпкан от танк, ами си е новичък. :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, shaft написа:

Аз си взех 2-3 китайчета от Метро, Практикер, от бензиностанция /малко по-различен беше/.  Един от тях мереше относително верно, другите почти не. Взех руска крачна помпа... и там нещата се оказаха различни /мери с 0.1 по-малко/. Всички съм ги сравнявал с манометъра на гумаджиите, моите са показвали винаги около 0.2 повече или по-малко. Най-вече са показвали повече. :) Един беше верен, но и той умря. Руския мери най-вярно, направо не мога да повярвам, защото е на 32 години и работи безотказно. Каквото мерят на гумаджийницата, такова меря и аз с руския. Направо не си го давам. :) Имах една писалка преди време - тотална порнография. Наскоро изхвърлях боклуци от гаража, които "може да потрябват" и го намерих - сложих да мери 19ките на джипката и направо го метнах в кофата, като ми показа 4 атмосфери. :) 

 

Руснакът за сега се справя отлично, въпреки, че е супер спартански:

image.png.c5b494c7e4e10696583c134c395bfbfb.png

 

Само, че моят е в калъфче и не изглежда, като от войната, стъпкан от танк, ами си е новичък. :) 

Венци, с тази снимка ме върна 35 години назад. Имахме същия манометър на Лада'та, с него съм се учил да меря налягане. Ако си имах един такъв, дори и сега щях да му се радвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, Levcho написа:

Венци, с тази снимка ме върна 35 години назад. Имахме същия манометър на Лада'та, с него съм се учил да меря налягане. Ако си имах един такъв, дори и сега щях да му се радвам.

 

Хаха, даа... и аз съм се учил на това чудо. Един ден реших да видя какво е останало в стария Москвич 21412 в гаража на село и го намерих, чисто нов си седеше при инструментите. И си го взех... че ми трябваше :D 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, sauber написа:

Преди няколко дни, на същите температури слагам зимни гуми. Заредих колата, викам да видя налягането, че масово на 2.2 ги правят, а аз си карам на 2.8. Питам бензинджиите дали е читав манометъра и ми казват "Чисто нов е, от вчера, топ от всякъде". Правя ги на 2.8, вдигам си гащите и айде. Днес ми дойде някакъв извънземен манометър, с резачка за колани, чупячка за стъкла и две фенерчета. Сертифициран, а-у, 35 лв. беше, следва да е адекватен. Пробвам го веднага - БАААМ 3.5 BAR-а. :D

Та чисто новия манометър на Шел, дава скромно отклонение от кажи речи една атмосфера  :)

След като изживях същите въпросителни както при тебе (обикаляне на бензиностанции) си взех момпа и манометър (michelin). И след няколко измервания с манометъра на самата и помпа и със самия манометър, приех че мерят правилно, защото получих едни и същи стойности. По тез времена вече няма нищо точно. Карам вече по инстинкт, нюх и практика. Когато колата почне по вече да хлопа по дупките на пътя, разбирам че налягането е паднало. :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Levcho написа:

.... Карам вече по инстинкт, нюх и практика. Когато колата почне по вече да хлопа по дупките на пътя, разбирам че налягането е паднало. :)

 

Ако чакаш да се разхлопа , джантите вече са зарчета ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, shaft написа:

Никога не съм им вярвал на тези по бензиностанциите и си нося манометър от АЗЛК :) Супер точен е, мери същото, като професионалния на гумаджиите. :) 

и аз имам такъв, без грешка е :) най-често ползвам един рекламен на мишлен - също бачка коректно, когато има батерии :)

Michelin-Tyre-Pressure-Gauge-Digital-SDL998428964-5-085b4.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 22 часа, sauber написа:

.... Сертифициран, а-у, 35 лв. беше, следва да е адекватен. Пробвам го веднага - БАААМ 3.5 BAR-а.

 

Бъди сигурен, че този е грешния.

 

На Супърба ги правя 2.5. Щото са ниски. Няма начин. Друса яко. До сега гумите не са се нуждаели от донапомпване. Не спадат.

На 120ката, когато се нуждаят ги преценям на око, защото там има балон. А и волана става по-тежък.

На Супърба винаги стоят изпънати.  На око трудно става. Знаете си колите. Като започнат да возят меко и комфортно по паважа, искат проверка. Поне това е моя критерий. Имам същия руски манометър, като на Венци. Доверявам се на местата, където помпя. Не съм имал такива фрапантни грешки от почти 1 бар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, The Best Forman написа:

Ако чакаш да се разхлопа , джантите вече са зарчета ;)

Не чак толкова де. :)

Системата за налягането отчита и предупреждава след предимно промяна от порядъка на 2-3 psi.

Ако ненадейно стане нещо и системата не отчете /случва се понякога/, усеща се промяната. След това меря. :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ползвам манометър тип писалка, на “Beta”, струваше около 20-25 лева.

Изглежда като този:

 

image.jpeg.79ec7b580f87b28e8e9b78b392c38cc7.jpeg

 

 

 

Изключително надежден и много точен.

А, тези при гумаджиите и бензиностанциите, никога не са точни, и няма как да са - отношението към тях, е вандалско.

По цял ден, ритане, хвърляне, изпускане, постоянно са на жега, студ, влага, слънце и прочие...

Имал съм случаи, с отклонения /разлики/ до 1.5 атмосфери, спрямо реалните.

С Гената, имаме чудни двубутални компресорчета - работят като гламави и то бързо.

Обаче, манометрите им мерят буквално “на око”...

Та, винаги е хубаво, да си имаш контролен уред !

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като браузвах да си поръчам, видях и аз такава писалка. Въобще не си представих как функционира и я пропуснах. Сега виждам, че от налягането й "става" отдолу и се показва скала. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм с такава. Мери се хоризонтално с нея. Ако края е нагоре или надолу ще занижава или увеличава показанието.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравейте.

 

До края на месец Ноември 2020 тече Зимна сервизна кампания и кампания Зимни гуми и комплекти джанти в центровете на Шкода България.

 

От цените на консумативите и труда към сервизните инспекции  получавате 20% отстъпка

 

Зимните гуми са с 10% отстъпка, а за наличните комплекти джанти тя е 20%.

 

Линк към страницата на Зимната сервизна кампания 2020 на сайта на Шкода България - цък.

 

Линк към страницата с цените на зимните гуми в центровете на Шкода България за сезон 2020/2021 - цък.

 

Актуални цени ( от вчера) за смяна, инспекция, цени на консумативи и хотел за гуми( включени монтаж/демонтаж и баланс) за Октавия 3 1.4 TSI

 

 

obslujvane.jpg

 

Съжалявам, че пиша тук, а не в темата за Еуратек в раздел Сервизи, нещо не успях да се оправя там.

Ако прецените от ръководството или от мод. екипа, сложете ми драсканиците където им е мястото.

Благодаря.

 

Поздрави.

Редактирано от РусенскоВарено
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, извинявам се, ако е трябвало да пиша в друга тема.
От известно време започнах да си търся динамометричен ключ, ама не мога да избера какъв да е, и реших да се консултирам с и вас.
Ще се използва за фелицията за работа по окачване, спирачки и евентуално работа по двигателя, която да мога да извърша и сам с баща ми пред блока(вероятно най-много сваляне на цилиндровата глава). Какво бихте препоръчали като марка и диапазон за сила, като ми трябва да е в общи линии качествено, но пък и не много скъпо. Към момента съм се спрял нещо от този сорт:
https://www.onlinemashini.bg/dinamometri4en-kliu4-vintec-73596-1-2-vt-110-19110-nm-/37349
https://www.onlinemashini.bg/kliu4-dinamometri4en-force-3-8-20110-nm-/23718
И като заговорих по темата, от каква марка инструменти сте доволни за цена-качесто?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Динамометричен ключ/като пояснение - този тип ключове са истинските динамометрични ключове/

https://www.olx.bg/ad/profi-dinamometrichen-klyuch-nemski-140-150-nm-strelkovi-s-indikatsiya-CID1012-ID8e85T.html#f6f936aff4

 

Гедоре Rico

https://zimber.bg/bg_bg/12-25-rico.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За непрофесионални цели Рико и Топмастер са перфектно решение .

За динамометричен ключ ползвам ей ТОЗИ , но само за глави на двигатели .. по окачване и други ремонти не го ползвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря и на двамата за бързите отговори! ?

Преди 1 час, The Best Forman написа:

За динамометричен ключ ползвам ей ТОЗИ , но само за глави на двигатели .. по окачване и други ремонти не го ползвам.

Главата на фелиция/фаворит не се ли затяга първо с 17-20Nm, после по 90градуса и т.н? На мен за това до някъде ми е и питанката, понеже тези ключове, които намирам в интернет и са под 20Nm са от 5 до 25, което ми е малък диапазон. 

Редактирано от Rosen Raychev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Rosen Raychev написа:

Благодаря и на двамата за бързите отговори! ?

Главата на фелиция/фаворит не се ли затяга първо с 17-20Nm, после по 90градуса и т.н? На мен за това до някъде ми е и питанката, понеже тези ключове, които намирам в интернет и са под 20Nm са от 5 до 25, което ми е малък диапазон. 

Ако слагаш нови болтове всеки път , не е чак такъв проблем , че не са точно 20 Nm , важно е затягането да е равномерно . Другото ако можеш да си намериш е метчек за почистване на резбите , защото се получава налеп по резбите , който може да те излъже .. болтовете трябва да вървят леко по цялата резба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Искам една "кабриолет камила" , да видя колко бързо ще я накаже една Шкода автобус Дизел ... :)

 

Редактирано от PIIIcoppermine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли да ми обясни , защо трябва да има "чип" в една лепенка за преглед , която можело да я "четат" пътните камери? .. нали си има колата регистрационен номер , който могат да го четат всички .

За справка ЦЪК

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.