Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Кой двигател 2.0 tdi или 1.6 tdi


Valetvitor

Recommended Posts

  • Отговори 161
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • b3lq7a

    29

  • Bondo

    15

  • Izolini

    12

  • Pijomir

    12

Най-много писали в темата

1.6 е слаб мотор дори и за натоварена фабия! Ако искаш да караш след автобуси и тирове на 2ро степени пътища е супер, ще харчи малко. Ако ти се кара, ще го зориш и ще гори повече от 2.0, а ще върви по-малко дори и с половината газ на големия. Питането е неясно, 2та мотора сравнение нямат. 2.0 си е приличен като мощност. 1.6 е слаб! Взимай големия, ако имаш пари(база за сравнение ми е ф2 1.6 90кс и о2 БКД с чип, освен 30-40мин разлика на 300км и със слабия мотор се тормозя, ако ми се наложи да изпреварвам, а фабията гори и повече!)

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7 бона са си 7 бона.

Аз бих взел по-малкия. Тези пари може да си инвестираш в нещо, да ги задържиш, дето се вика нещо за дома да си вземеш, една екскурзия да си направиш. Не всичко е коли

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах същия казус преди 3 години и избрах 1,6. Сега, след 75 000 км. мога да кажа, че 1,6 е напълно достатъчен за Октавия. Не е важно само обема на двг-то и мощността, а и теглото. Всъщност най-важното е съотношението мощност/тегло. Октавия е доста лека за габаритите си и си върви добре и с по-малки двигатели. Особено пък с ДСГ. Не може да се прави сравнение на който и да е двигател, монтиран в други автомобили.

Обаче не знам откъде идват тези 7000 лева. Разликата по ценова листа е по-малко от 2 800 лева и това обезсмисля спора до голяма степен. При толкова малка разлика - по-добре 2,0. А, пък още по-добре е 1,4 тси. Той е по-евтин, върви повече от 2,0 и не харчи кой знае колко повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.6 ще ти е достатъчен за нормално каране, ако се чудиш за 7000лв не ги давай,много са.макар че в ценовата е под тази сума доста..

 

..А относно колко върви 1.4 и че вървял повече от 2ката - отиди и ги карай. Може в някои отношения да е така - ако караш повече градско и си сам вземи него. Но за извънградско 2.0 дизел за мен е безспорния фаворит от изброените. Но най-добре 2.0 бензин :)

 

Отделно не само вървежа е фактор, надеждност, разходи, сложност на технологията, изчистеност от бъгове и т.н.

 

Колега аз направих 6 тест драйва, препоръчвам ти и ти да отделиш достатъчно време и сам да отсееш.

 

Успех!

Редактирано от Guest
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 20000 хил.км съм предоволен от 1.4 тси откъм разход и вървеж..

И 5 човека и сам все си дърпа доста сериозно и по баири и където и да е.

Не бих избрал дизелов мотор поради 2 причини.

1.По-високата цена и почти идентичен разход с 1.4 ката

2. Възможен проблем с дпф в дългосрочен план и лишаване на динамиката във високите обороти.

Лично мое мнение с което не ангажирам никой .

Препоръчвам го и аз!

Колкото до здравината .. 2.0 тди е по-надежден,но мен това не ме бърка..

След 5 години пак ще се избира :)

Редактирано от Bondo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

 

Понеже и аз имам едно триумене за двигател на Октавия между 1.4TSI, 1.6TDI и 2.0TDI (задължително с DSG) та се чудя колко точно е разликата в разхода им? Например:

- градско (Софийско);

- извънградско;

- магистрално (130-150км/ч);

 

Дали 1,4TSI или 2.0TDI върви повече вероятно е въпрос на лични предпочитания и усещания (данните на хартия са доста близки), но ми е интересно как са нещата с реалния разход?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

София-Пловдив и обратно с постоянна скорост 130-150км -6.5/100 (1.4tsi)

В града зависи от трафика.. лятото през деня със средна натовареност на движението разхода е около 8

Вечер късно и до 6 мога да го сваля, ако галя педала и имам търпение.

Ако търсиш яка икономия, взимаш 1.6.. всички викат умрял ,умрял, но все пак 115 конски сили не са малко, купето не е тежко,така че, ако не си състезател ,не вярвам да изпитваш затруднения , където и да е с малкото дизелче.

Разликата между големия дизел и 1.4 тси в горенето  е по-малко от  литър/100 в полза на печката. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз 2 години и 4 месеца и 52 000км го карам тоя уж несретен 1.6 /105 коня и нямам впечатлението да е зле. Нито се набирам на волана аха да изпреваря нито е бавен в градско да се изстреля. На книга ускорението му 0-100 км е 10.2 сек, срещу 8.5 за 2.0/150 к.с.. Разлика от 1.7 секунди къде ще я усетите на магистрала или софийско градско. Ако човек не е си пада рейсър и състезател 1.6 е съвсем приличен мотор за каране,особено ако се сравни със старите 1.9 90 коня и 1.9 101 коня с помпа дюза.

Разхода на 1.6 извънградско е около 5л./100км с включен климатик и до 140 магистрала. За градско е относително от това колко километра се минават. Ако са 15-20 км на ден е около 7-7.5, ако са 50-70 при мен е около 6-6.5 и пак зависи от маршрута и задръстванията.

Редактирано от JORDITO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За разход на 1.6, най-добре Ицо /Izolini/ да каже, че десният му крак е оловен, а и главата не го слуша много :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-бързата е о3 2.0тди, по-бавната е сеат леон 1.6тди 115к.с. ... След 80кмч разликата в доускорение/еластичност като проценти до 120се е 20%, до 140се е 30+! Все едно ще се надпреварват кон и магаре...

post-7686-0-49080200-1490390894_thumb.png

post-7686-0-81903500-1490390919_thumb.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер е 1.6 според мен.. карал съм кола 100 коня, не съм имал кой знае какви драми с дългите пътуваня..

Вярно, искаше си обороти за да се случва нещо по-живо..

Но човек,ако иска да стига от А до Б и да му харчи под 5/100,не виждам защо да не избере по-малкия вариант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

......................

Вярно, искаше си обороти за да се случва нещо по-живо..

.......................

 

Точно. След 1800 си е ок.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За разход на 1.6, най-добре Ицо /Izolini/ да каже, че десният му крак е оловен, а и главата не го слуша много :)

Ако ме слуша главата на извънградско слизам под 4,5/100 (рекорда е София-Видин-Мездра с 3,9). В София при по-дълги от 5-6 километра преходи е 6-6,5.

При нормално (за мен, което значи навсякъде с поне 10 км над ограниченията) каране по маршрути на север, тоест с малко магистрала разхода е под 5,5, по Тракия 6-6,5.

Ако карам съвсем като алтав удрям 7,5/100, но това са екстремни ситуации, като примерно София-Плевен за 75 минути.

На Октавия 3 съм карал 2,0 150 КС и 1,4 140 КС. 1,4 ми хареса много повече като гъвкавост на двигателя. Но съм ги карал само в София, не знам как се държат извън града.

Редактирано от Izolini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер е 1.6 според мен.. карал съм кола 100 коня, не съм имал кой знае какви драми с дългите пътуваня..

Вярно, искаше си обороти за да се случва нещо по-живо..

Но човек,ако иска да стига от А до Б и да му харчи под 5/100,не виждам защо да не избере по-малкия вариант.

:) Има и 1.0тси, а от скоро и 1.2тси! Пак стават за от А до Б, но коментирахме плюсове и минуси на 2та - 1.6 и 2.0. 1.6 има плюс в по-ниската покупна цена и малко в гражданската отговорност. Харчи повече, по-бавен е и по-проблемен. В крайна сметка 10% от стойността на колата са тази разлика, аз не бих взел малкия, лично на мен и 150кс ми малеят, правилния избор е 2.0 184кс и задължително 4х4. Карам от време на време ф2 1.6 90кс, ужасно неспокойно и неприятно ми е. Като се кача в о2ката, тя харчи по-малко и върви 2но. Само 80кс им е разликата на хартия ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.6 да харчи повече от 2.0 не ми се вярва много.

А и ти сравняваш кола 90 коня с такава 115..

Разликата е 25 кончета,което никак не е малко.

На мен 150 кс.не ми малеят,ама то много зависи и на какво ги слагаш тия коне. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10 000 км среден разход 5,4/100 2.0TDI.Колата се кара предимно извънградско и в София уикендите. Засечката е по зарядките.

 

Средно София/Бургас или обратно 4.2-4.4, двама възрастни и дете, средно багаж. Карам 120-140.

 

Средно немагистрално каране варира от 3.9 до 4.5. Карам относително умерено.

 

Най-ниския разход видян на компа е 3.2-3.3 София-Копривщица-София. Карах зад приятел,който поддръжа 60-80.

 

Софийско уикенд каране 5.5-6.7.

 

Освен общия другите са комп+зарядка засечени.

 

п.п. не държа,че мойто е най-хубаво, предоставям само данните. карал съм 1.6 на Голф, разликата която усещам е,че сменям по-често предавките.Иначе е приятен за каране, ако се кара без нерви и спокойно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.6 да харчи повече от 2.0 не ми се вярва много.

А и ти сравняваш кола 90 коня с такава 115..

Разликата е 25 кончета,което никак не е малко.

На мен 150 кс.не ми малеят,ама то много зависи и на какво ги слагаш тия коне. :)

Пропорционално според килата са повече от близки!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правилният отговор е,което можеш да си позволиш ;) Всичко останало са свободни интерпретации на тема "гроздето е кисело". Много ясно е,че всеки би избрал по-по-най мотора,ама..... нема кинти,нема,нема кинти :D Та,дилема няма,по доброто е 2.0, но.... Ако има "но" само ти можеш да си отговориш кое е по добро за теб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10 000 км среден разход 5,4/100 2.0TDI.Колата се кара предимно извънградско и в София уикендите. Засечката е по зарядките.

 

Средно София/Бургас или обратно 4.2-4.4, двама възрастни и дете, средно багаж. Карам 120-140.

 

Средно немагистрално каране варира от 3.9 до 4.5. Карам относително умерено.

 

Най-ниския разход видян на компа е 3.2-3.3 София-Копривщица-София. Карах зад приятел,който поддръжа 60-80.

 

Софийско уикенд каране 5.5-6.7.

 

Освен общия другите са комп+зарядка засечени.

 

п.п. не държа,че мойто е най-хубаво, предоставям само данните. карал съм 1.6 на Голф, разликата която усещам е,че сменям по-често предавките.Иначе е приятен за каране, ако се кара без нерви и спокойно.

Не знам как го докарвате тоя разход, но аз 4,2-4,4  мога да го направя само с 90-100км/h

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как го докарвате тоя разход, но аз 4,2-4,4 мога да го направя само с 90-100км/h

Прайм го, прайм го. Ако си изнасилваме търпението и 3,2-3,5 правим. Последните два петъци подред, Враца-София и обратно 100 по междуградските, 120 по магистралата с няколко натискания тук там - под 4/100
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега какъв дизел слагаш?? Вече почвам да си мисля всичко...такъв разход не съм имал и докато си пазех колата първите няколко хил. км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно колегата споделя само моментния разход.

В този ред на мисли ще се получи, че на някои дизели на Октавия и Суперб са по-икономични от на Фабиите... на приказки!

Всеки сам си плаща на бензиностанцията, какво показва компютъра на момента е само за лично успокоение или стряскане!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напротив, моите замервания са си точни. Ф2 1.6 90кс и о2 2.0ПД 140кс с ремап на 170кс. С еднакво темпо(когато карам спокойно о2ката е възможно това), по един и същ маршрут, многократно! Фабията харчи с 0.5л/100км повече. Ако за 300км, давам повечко газ на о2ката, стигам с 30мин по-бързо и с до 0.5л до 1л/100км по-висок разход. Пълно празно и на 2те винаги отговаря до 1л за цял резервоар, което за мен е ОК. За справка имам и 2ра кола в семейството с 1.6 90кс, но на ауди а3 и там са по-високи стойностите, но не е аз да я карам, за да я коментирам! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.