Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Кой двигател 2.0 tdi или 1.6 tdi


Valetvitor

Recommended Posts

колега всички са подходящи за бъдещ татко, че да не кажем и динамични, ако си сам и искаш малко да се покефиш.

1.5 си прав е по-нов - като цяло има подобрена охладителна система (и по-бързо загрявал), максималната тяга е от 1300 оборота, има и деактивация на два цилиндъра с цел спестяване на гориво.

1.4 е доказано динамичен, съизмерим с 2.0 TDI.

1.6 е много икономичен.

 

Ако четеш в нета 1.4 и 1.6 предишните генерации имаха някои проблеми, но в сегашните изглежда са изчистени, хората са доволни. 1.4 някъде мярнах 1-2 случая с маховик ми направи впечатление, но не съм се задълбавал.

 

Ако караш градско аз ти препоръчвам бензин (макар, че карам дизел). Дизелът за мен е много добре извънградско, но с тези DPF регенерации е досадно в града. Макар, че ако си 'перде' и не ти пука той си се оправя.

 

Bottom line - аз май на твое място бих взел 1.5 TSI. Няма да сбъркаш и с другите, макар че ти предлагам да се запознаеш със 'спецификите' на дизелите, ако решиш да се насочиш към тях.

 

Успех! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 161
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • b3lq7a

    29

  • Bondo

    15

  • Izolini

    12

  • Pijomir

    12

Най-много писали в темата

Абсолютно прав си - откъм пари автоматик ми идва много вече с 2,0 TDI (макар че тези 3к отгоре също ги обмислям дали да ги давам или да взема по-висока модификация  -  например  вижън). Просто не съм "състезател" и се чудя имам ли нужда от повече мощност. 115 коня  биха ми били достатъчно, разходът би бил по-нисък, данъкът също ще е с 100 лева надолу (не че тия 100 лева ще ме бутнат на годишна база и все пак...). Поради тази причина казах, че клоня към 1,6 TDI.  Инак 1.5 TSI ми е интересен, но е твърде нов и не  се е "доказал"... не  намирам и особено много отзвуци в нета.

 

Виждам, че ти също си  с 1,6TDI. Как го намираш?

Хубав двигател е, вече е на над 70 000 и като изключим сменената скоростна кутия на 12 000 км други проблеми не съм имал. Може да харчи малко, но на мен крака ми е оловен и не се получава. Точно заради това нямам проблеми и с DPF - дори в града колата се настъпва немилостиво и никога не ми е влизала в регенерация до степен да светне лампата на таблото. НО новия 1,6 TDI няма нищо общо с моя, освен кубатурата.

Но ако купувах сега щях да си взема бензина. Карал съм го малко по София (старата версия 1,4 140 коня) и супер ми хареса как се разгръща, как ускорява и как подскача с автоматичната скоростна кутия. За разлика от автоматиците, които карах на 2,0 TDI, когато го настъпиш връща толкова предавки, колкото му трябват, а не да те кара да влизаш в кик даун режим за да влезе в обороти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми смениха гаранционно съединител+маховик и топка на скоростен лост с модифицирани такива,като колата беше в бокса точно 1 ден.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.6TDI 90к.с. Fabia 2010г. Ползвам вече 15000км. Купена от Германия на 190000км юни 2016г, разход от 3.5 до 5.8л/100км в в последната зима, най-често около 4.5 по колонка, зареждам само до горе.

Маслото в двигателя не е подръднало.

Не е влизал в рециркулации, сипвам само Авио дизел. Кара се 50 на 50 градско на извънградско.

Маховикът причуква, но ще го поизчакам, шума не се повишава и се случва рядко!

Успех с избора!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само две вметки. Моя е 1.6TDI, 105 коня,5 степенна ръчна кутия и катери Вакарел с климатик на 5 степен и 180 км/ч.

Онзи ден ми беше достатъчно да видя как Рапид с 1.6TDi 90 коня скъса на драг бензинова Ок1 116 коня.

Пак казвам,че ако човек не е състезател мотора е много приличен и много по-динамичен от старите. Почти съм сигурен, че върви колкото 140 коня помпа дюза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само две вметки. Моя е 1.6TDI, 105 коня,5 степенна ръчна кутия и катери Вакарел с климатик на 5 степен и 180 км/ч.

Онзи ден ми беше достатъчно да видя как Рапид с 1.6TDi 90 коня скъса на драг бензинова Ок1 116 коня.

Пак казвам,че ако човек не е състезател мотора е много приличен и много по-динамичен от старите. Почти съм сигурен, че върви колкото 140 коня помпа дюза.

Ко ко ко каза 2.0 TDI ПД стария ВКD 16 клапанов мотор върви на равно с новия 1.6 TDI е в голяма грешка си :D от личен опит го казвам 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кое, Жорка? Тук не се говори изобщо за PD дизели.

Ице - пост 80 (преди моя), ред 3.

 

1,6 КР 110-115 кс според мен може да се сравнява като вървеж с ПД 1,9 105 кс.

Но да не се отклоняваме много от темата ............

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом казвате , значи е така. На книга разликата  при 0-100 км е полвин секунда. 

1.6 TDI (116 Hp) Manual - 0-100 - 10.1 с.

2.0 TDI PD (140 Hp) Manual - 0-100 - 9.6 с. 

 

Сори за спама. Приключвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само две вметки. Моя е 1.6TDI, 105 коня,5 степенна ръчна кутия и катери Вакарел с климатик на 5 степен и 180 км/ч.

Онзи ден ми беше достатъчно да видя как Рапид с 1.6TDi 90 коня скъса на драг бензинова Ок1 116 коня.

Пак казвам,че ако човек не е състезател мотора е много приличен и много по-динамичен от старите. Почти съм сигурен, че върви колкото 140 коня помпа дюза.

 

Пообъркал си се нещо. 140 коньовата ПД няма нищо общо като вървеж с 1.6CR, това е 1/3 повече мощност, 16 клапанов мотор, по - голяма турбина. Ще пръсне 1.6ТДИ като найлоново пликче. :)

 

1.6TDI коня може да се гони с 1.9TDI 105 коня и с 1.2 TSI. Това е, другите не са и по силиците.

 

А ОК1 116 коня е с двигател концепция от преди 25 години. Няма турбо, въртящия момент идва късно, а скоростите му са редени като за междуградски автобус. А и Октавията е по тежка. Съвсем логично е на 300 метра Рапида да я скъса. Ако ги пуснеш по магистралта с 160+, Октавията ще го стигне.... по някое време. :)

 

Edit: Половин секунда е няколко дължини на драга.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите.

 

За момента останаха 2 избора пред мен - 1.5TSI стайл или 1.6TDI стайл. Автоматик, мисля, че за сега ще откажа. Евентуално ще коментирам да поръчам с N1. Дали ще имам проблем, ако ще е за частно лице и изобщо как стои въпроса, ако автомобилът пристигне с такъв директно от производителя? Ясно е какви са плюсовете, а има ли минуси и скрити уловки?

Редактирано от Pijomir
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 1.5TSI стайл или 1.6TDI стайл

 

Пакета Vision си е просто задължителен! В момента (всъщност от доста време, като се замисля) Вижън го дават като бонус под формата на разни отстъпки, грехота е просто да не го вземеш... И още един глас от мен за бензиновия двигател :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идва ми вече скъпо. Горе-долу 38к ми е границата в момента, а с вижън минавам 40к. Ако някой дилър смъкне до тази сума, ще се замисля... ;) Другият вариант е да разгледам наличните им автомобили, но ако всичко налично е посочено в горещите им в момента оферти, то няма каквото търся.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само две вметки. Моя е 1.6TDI, 105 коня,5 степенна ръчна кутия и катери Вакарел с климатик на 5 степен и 180 км/ч.

Онзи ден ми беше достатъчно да видя как Рапид с 1.6TDi 90 коня скъса на драг бензинова Ок1 116 коня.

Пак казвам,че ако човек не е състезател мотора е много приличен и много по-динамичен от старите. Почти съм сигурен, че върви колкото 140 коня помпа дюза.

Не искам да те нападам, но имам 2.0 ПД, а в семейството ф2 1.6кр и върви точно 2 пъти по-малко и харчи повече! За мен 1.6дизел е бавен и проблемен, имахме доста ремонти гаранционно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да разбрах вече,че 2.0 BKD е различен от 2.0 BMM, като динамика. Иначе мисля,че 1.6 на Ок2 е различен от 1.6 в Ок3. Всеки си преценя за себе си. Аз лично нямам негативни впечатления от моя и споделих мнение. И казах "Почти съм сигурен", а не че е 100 % истина. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идва ми вече скъпо. Горе-долу 38к ми е границата в момента, а с вижън минавам 40к. Ако някой дилър смъкне до тази сума, ще се замисля... ;) Другият вариант е да разгледам наличните им автомобили, но ако всичко налично е посочено в горещите им в момента оферти, то няма каквото търся.

По ценова TSI c Vision пакет е малко над 38к, защо да минаваш 40?
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Евентуално ще коментирам да поръчам с N1. Дали ще имам проблем, ако ще е за частно лице и изобщо как стои въпроса, ако автомобилът пристигне с такъв директно от производителя? Ясно е какви са плюсовете, а има ли минуси и скрити уловки?

 

Ами ползваш облекчението за данък МПС като частно лице. Това е - вместо да плащаш няколко стотин лева, плащаш 20 тина лв. Минаваш и по-често на преглед - всяка година.

 

Едно време имаше щуротии да е или с товарен отсек или 7 места. Сега такива неща няма, 4+1 места си идва от Шкода с Н1 и го признават. Мойта е така. Обаче имай предвид, че в тоя случай задния мост е с повишена товароносимост.  За мен това не е проблем, даже е по-добре защото имам склонност да товаря колата. Обаче разликата със стандартното окачване си се усеща, вози осезаемо по-твърдо и седи по-високо.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря. И за мен няма да е проблем по-твърдата возия.

 

Благодаря на всички за съветите и напътствията.

 

Спрях се на 1.5TSI комби, вероятно ще е стайл, ако все пак имат оферта до 38к с вижън, бих го взел заради фаровете, но и без тях ще мина някак си... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да разбрах вече,че 2.0 BKD е различен от 2.0 BMM, като динамика. Иначе мисля,че 1.6 на Ок2 е различен от 1.6 в Ок3. Всеки си преценя за себе си. Аз лично нямам негативни впечатления от моя и споделих мнение. И казах "Почти съм сигурен", а не че е 100 % истина. :)

Аз динамиката на 1.6 я съпоставям с фабия 2, не с о2, там поне за мен ще е трагично слаба. За мен кола над 8сек до 100кмч е слаба. Всяка кола, която съм имал и имам е минала и през ремап за допълнителна мощност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И наличните пари са задължителни. Имам граница, над която, поне за момента, не мога да премина. Ще преценя на място, когато дойде време за покупката след 1-2 месеца.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ксенона е едно от нещата, които ме кефят най-много. Разкош при нощно шофиране. Няма нищо общо с фаровете на другата ми Шкода, въпреки, че там сложих Осрам Найтбрейкър.

Но да - всеки сам преценя дали си струва...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спрях се на 1.5TSI комби, вероятно ще е стайл, ако все пак имат оферта до 38к с вижън, бих го взел заради фаровете

 

В кръга на шегата, но всъщност не съвсем - ако не държиш на фейслифта и на ACT системата, за 36к на секундата ти връчвам моето комби 1,4TSI с пакет Вижън, на 9000 км, с бонус зимни ContinentalТS860 :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.