Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Шкода 120 GLS


bocko

Recommended Posts

  • Отговори 501
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bocko

    188

  • maxrpm

    75

  • skodko

    33

  • joro-120L

    31

Най-много писали в темата

  • 1 месец по-късно...

По книжка всички са 15А.

На практика обаче 1ви и 2 ри само сложи 15ки те са съответно +без контакт и + през контакт.

3и4 са леви габарити и десни габарити, съответно консумацията е близо 1А на всеки (12V*1A=12W) ако нямаш по - малко от 5, сложи 5.

 

5и6 са къси леви и десни, ако примем че един фар е 55W консумацията е ~5А (12*5 =60) това важи и за 7и8 те са дълги ляв и десен, там те съветвам сложи 7 или 10А.

 

Търси бушони оригинални шкодови керамичните, пластмасовите щом се нагреят се свиват и не дават контакт. Сложи си бушон на реотана на задния джам. Захранен е директно от +са на алтернатора БЕЗ предпазител и го смятам за пожароопасно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Мерси оправих ги.

 

Някой може ли да ми каже как мога да си подсиля задното окачване?Нещо подобно на сухо но да не е с много сложна изработка smile048 s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма по - добро подсилване от здрави полуоски барабани и лагер.

 

Повредите в полуоската може да са

- износване в областта на лагера. полуоса се движи свободно навътре -навън при свален барабан. Сменя се полуоса и лагера.

- вдлъбнатини и възвишения по конуса, почти в 100% ги има и по барабана, там се напипват неравностите с пръст. Първия "стадии" на това е появата на синкаво-черни петна по полуоса. - Сменя се полуос и барабан

- Повреди по шпонката и канала и . Породено е от обръщане на шпонката или от горните 2. Сменя се комплекта

 

При избора на полуос е важно пръстена в който се допира семеринга да си е на мястото. Иначе коронната гайка се навива повече от необходимото и не може да се законтри. Правилното място се определя като допреш отгоре лагер 2306 , (лагера за окачването) той трябва да стига точно го началото на канала за шпонката, че даже половин мм след началото на канала за шпонката.

 

Барабана конуса му трябва да е равномерен и гладък. Гледан от вътрешната страна, там където е канала за шпонката, трябва да не е спукан към стената на конуса. Спукването се получава от неправилно монтиране на шпонката.

Тя се монтира със скосеното надолу към земята, като то сочи двигателя на колата, но грешно е, да се сложи първо на полуоса. Слага се първо на барабана, като се оставя да стърчи навън леко. Монтира се барабана и после леко се причуква за да дойде на нивото на барабана. Ако се постави на полуоса, барабана я бута към двигателя, тя щръква и чупи стените на канала. Хубаво е ако от вътрешната страна няма емблемата на Шкода, да го удариш с един по - голям чук. Виждал съм и читави ментета, но съм чувал за унгарски, който се трошат с по - голям (примерно 2кг) чук.

 

Ако решиш да сменяш и гумичките между ръкава и носача, сложи масълце на болтовете, че са скръб за развиване. Ако са много ръждиви не ги пипай, ако не си готов финансово да си купиш нов ръкав.

 

Отделно от всичко имаме оригинални и неоригинални полуоски. Различават се отзад, но съм забравил точно по какъв начин. Ако решиш, че са за смяна, мога да ти снимам оригинална. Galliard -a имаше една неоригинална, от неговата кола, нея мога да ти я снимам също, ако не я е изхвърлил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

maxrpm

Мерси за обяснението не беше това което питах но благодаря наистина някой работи ще ги направя s_flag

 

Това което каза шкодко това ме интересуваше

задна стабилизираща щанга, и разпънка.

 

просто за по сигурно ми е.

По принцип като карам като мина през някоя дупка с по голяма скорост и задницата ми потрепва или на дясно или на ляво

и оня ден забелязах, че имам някакъв луфт и в двете гуми и не мога да разбера дали е нещо от барабаните или от захващането на полуоските към скоростната кутия

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чини ми се, че луфта се "лекува" с ремонт, а не с подсилване на окачването. smile049 Така хем ще си спокоен, хем ще ти е безопасна колата. А за ежедневка ми се вижда абсолютно излишно заиграването с разпънки и щанги. :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1вия ти проблем е за нови амортесьори, считай го от минимална важност, но след 80км/ч всякаш доста подскача :mrgreen:

2 рия ти проблем провери това което ти написах.

Попринцип има една бърза проверка, но колкото е бърза толкова и не е сигурна.

Започни да клатиш колата отзад, ако се чува едно чукане, като от незатегната джанта,ама глухо, вероятно има проблем с полуоса. И все пак така както ми го описваш, те съветвам да отвориш барабаните и да огледаш повредата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За отварянето ми е ясно , че трябва да отворя да оправя но след това искам да подсиля това ми е идеята ,защото излизам сутринта към 8 с нея и се прибирам към 1-2 вечерта пълно със дупки във Варна по Пости ходя с приятели всяка вечер 5 човека се качваме и по черния път и става ..... На село по черните пътища събота неделя всичко това според мене оказва голямо влияние на задното окачване.При вземането на по остри завой имам чувството ,че задните гуми направо ще влязат под колата.Имах една идея да направя нещо подобно като сухото

 

029095571.jpg?r=0

 

мисля ,че не е трудна изработката

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

, но след 80км/ч всякаш доста подскача

 

от 60 до 80 км/ч мине ли 80 спира и си върви гладко smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боско, провери тампоните на задните носачи. Може и да са заминали. С това приключваш всякакви бъдещи гимнастики. Ако искаш де ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе моета хем е със хироки гуми и ,когато е със 60-80 км и през не голяма дупка ,когато мине предницата си минава нормално обаче,като мине задното колело замотава отзад сеедно някой отвън я бутва. амортесъорите ми за заминали гумените оплътнители между носача и планката също.Обаче така ,като го гледам тампона ми изглежда добре. Ама може и да не е ?От както я взех прави така и лявата и дясната страна.Кое да сменя най -напред?И май си има това хрупане ама не знам от кое хрупа?Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боско, провери тампоните на задните носачи. Може и да са заминали. С това приключваш всякакви бъдещи гимнастики. Ако искаш де ;)

И аз съм за. Той човека си мисли ,че окачването на 120 ката е калпаво и ,че трябва да се побългарява.Ако ще да завари тръби вместо амортесъори и винкели за стабилизиращи щанги докато не си провери гумените съединенея и тампони няма да стане според мен.Не вярвам шкодилака да излиза от завода със сееща задница ,понеже имам не само автомобил от тяхно производство а и няколко мотоциклета(jawa),които надминават повечето конкоренти в автомобило строенето за времето си.Така ,че първо провери и смени най-добре опечените тампони и си ти. s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменил съм цялото задно окачване и пак го има това придърпване.

 

 

 

Абе моета хем е със хироки гуми и ,когато е със 60-80 км и през не голяма дупка ,когато мине предницата си минава нормално обаче,като мине задното колело замотава отзад сеедно някой отвън я бутва. амортесъорите ми за заминали гумените оплътнители между носача и планката също.Обаче така ,като го гледам тампона ми изглежда добре. Ама може и да не е ?От както я взех прави така и лявата и дясната страна.Кое да сменя най -напред?И май си има това хрупане ама не знам от кое хрупа?Поздрави
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми значи излиза от завода със това сеене отзад така ли?Как може да се оправи това предръпване?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се подмени всичката гума по носачите със нова и се монтират ниско профилни гуми колата става много приятна в завойчетата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, аз като чета тук се чудя, аз ли не съм карал 120 от отдавна или нещо съм луд. Никога не съм имал такива проблеми, освен през времето което карах без амортесьори, защото ме мързеше да го сложа. Другото, леко ми дърпаше на една страна, когато карах с 4 гуми с различен размер, за да отида на бала. Предницата подскачаше след ремонт, докато я закарах на реглаж и това е. Колата за да се занесе, няма как, освен ако не я предизвикам .

Kaто си купувах гуми, търсих евтинджоси, намерсих си регенератки малатеста 165/65/14, не съм карал с заводски предписаните балони, може би за това, но не знам :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше, когато тампона на носача/където се хваща за купето, на схемата по-горе се вижда/ е разбит, при движение целия ръкав се мести напред-назад. Губи се сходимост на задния мост и се получава носене на задницата. Патил съм.

 

.....понеже имам....... и няколко мотоциклета(jawa)......

Браво! Чудесни са!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никога не съм имал такива проблеми, освен през времето което карах без амортесьори, защото ме мързеше да го сложа.

Като минавах преглед стенда показа ,че амортесъорите не стават за нищо.Мисля да ги напълня с M10D :-k ,пък имам нови предни амортесьори от черните ,които ще сменя на пролет може и предните да напълня с M10D.Някой ако е пълнил ,да каже какъв е ефекта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

.....понеже имам....... и няколко мотоциклета(jawa)......

Браво! Чудесни са!

Да така е... благодаря :o

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.