Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ежедневни приказки !


Pepino

Recommended Posts

Аз не съм от примерните и редовно превишавам с до 20km/h ограниченията. Та в тоя ред на мисли някой замислял ли се е колко е разликата в спирачния път при движение с 50km/h и с 70km/h ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

mishoo, ако наистина е спрял тогва имам друга хипотеза :)

Просто си е карал "нормално" със 130-150 в населено място (Стожер) .

Там винаги си има редовно, даже май сега ща им слагат и стационарна.

И са го гепили с тая скорост , което се равнява на 3 месеца без книжка и около 350 + (500 - 600) лева - сложи ги 1к.

Просто според мене е украсил историята :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм от примерните и редовно превишавам с до 20km/h ограниченията. Та в тоя ред на мисли някой замислял ли се е колко е разликата в спирачния път при движение с 50km/h и с 70km/h ?

При време за реакция 1 сек., още преди да започне спирането, автомобилът е изминал:

14 м. при скорост от 50 км/ч

25 м. при скорост от 90 км/ч

36 м. при скорост от 130 км/ч

 

Когато автомобил удари пешеходец, вероятността от смъртоносен изход, в зависимост от скоростта, е:

при 30 км/ч - опасността от смъртоносно нараняване е нищожна

при 50 км/ч - загиват 50% от блъснатите пешеходци

при 70 км/ч - загиват 100% от блъснатите пешеходци

Редактирано от igeorgiev82
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм от примерните и редовно превишавам с до 20km/h ограниченията. Та в тоя ред на мисли някой замислял ли се е колко е разликата в спирачния път при движение с 50km/h и с 70km/h ? 

Зависи от условията на пътя , но минимума е поне 10 м.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приемете, че времето за реакция е 0, т.е. питам само и единствено за времето за реалното спиране.

 

@kokarosta, силен жокер даде!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото съм се интересувал - в градски условия въобще не се взема под внимание фактора спирачен път.

както igeorgiev82 е споменал 50 км/ч е старата теза, че при тази скорост последиците не са с фатален край - това е водещия фактр - ако говорим само за населено място.

От около 10-15 години се смята, че 40 км/ч е приемлива скорост за същинското населено място - разбирай център и гъсто населена част или рискова от към пешеходци.

И затова се въвежда такава зона - наблюдава се в повечето малки населени места около центъра.

Но от окло 5 години вече май по идея на ЕК се въвеждат 30 км/ч зони.

Цялата тая работа е в следствие на това, че инцидентите в населени места в по-голямата си част са с пешеходци и то инцидентно появили се на пътя - където реакцията и спирачния път имат много малко значение.

Или поне дотолкова, че не успяват да предотвратят инцидента в голямата си част.

И във времето се установило, че 50 км/ч колкото и да се спазва води до голяма степен на инвалидност.

И затова намаляват скоростите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледай сега кво става :) ...... Ако си добър може да си го сметнеш сам... от уки директно..

Energy equation[edit]

The theoretical braking distance can be found by determining the work required to dissipate the vehicle's kinetic energy.[10]

The kinetic energy E is given by the formula:

2db9fddec4991a9dfbd6a10061955d19.png,

where m is the vehicle's mass and v is the speed at the start of braking.

The work W done by braking is given by:

94fae9202ffea920dfa35551c2cc9a8d.png,

where μ is the coefficient of friction between the road surface and the tires, g is the gravity of Earth, and d is the distance travelled.

The braking distance (which is commonly measured as the skid length) given an initial driving speed v is then found by putting W = E, from which it follows that

af99f68c2b90d2fc960beb61761ac55d.png.

The maximum speed given an available braking distance d is given by:

 

9e937db6624c258c4f33808de710e2c9.png

 

 

Иначе сухо :

 

  stoppingdistances-dry-conditions2508.jpg

 

Морко:

 

stoppingdistances-wet-conditions2508.jpg

Редактирано от paradox
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еееее мноо закопахте. Бат Сами не става дума да те глобят за превишената скорост. Става дума, че идват да те питат защо. Т.е. да си наясно, че неко ден няа ти се размине. Но тук полицията не спи и не ги интересува дали карам аз, кметицата или принц Чарлз. Закона е еднакъв за всички. Ма кво ви обяанявам, били сте по чужбина, знаете как да карате!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@paradox,

 

В ей това 2db9fddec4991a9dfbd6a10061955d19.png се крие отговора. Имайки предвид, че масата на колата е константа излиза, че при 50km/h имаме m*50^2, а при 70 имаме m*70^2 или 250м срещу 490m, т.е. двойно повече енергия, т.е. двойно по-дълъг спирачен път! Т.е. ако при 50km/h ти трябват 10 метра, при 70 вече са 20. Като се добави и времето за реакция ... и почвам да се замислям, дали тия 20km/h с които превишам са ми толкова важни ... 

 

PS: В горните сметки има едно делене на две, ама и с него и без него разликата пак си остава двойна ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледай сега кво става :) ...... Ако си добър може да си го сметнеш сам... от уки директно

.....

Иначе сухо :

 

stoppingdistances-dry-conditions2508.jpg

 

Морко:

 

stoppingdistances-wet-conditions2508.jpg

Браво колега! Точно това търсех да дам като пример - не знам забелязахте ли най-важното - ако две коли се движат (едната с 60, другата с 70км/ч и в момента когато са една до друга започне спиране, когато по-бавната спре, другата все още се движи с 46км/ч!!! Разлика 10км/ч, а ако има нещо където едната спира - другата го удря с цели 46км/ч. Ако всеки се замисли над това и осмисли защо е така, едва ли ще си мисли дали да стигне 2-3мин по-бързо. И аз карам 10км над ограниченията, но всичко зависи от пътните условия, другите участници, пешеходци и т.н. За наща мила родина си е хубаво да си имаш радар детектор понеже повече от половината ограничения са за да хранят КАТ, а не да се продотвратяват ПТП Редактирано от t5onko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компилация на видео клипове за безопасно шофиране. Ако това не ви шокира, значи нищо не ще.

 

Mod: В клипа има доста кръв и кадри неподходящи за масовата публика!!! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вид на ПТП От 01-01-2013 до 31-12-2013  

                                                          ПТП              Загин.             Ранени  

                                                            бр.     %        бр.    %            бр.     %

БЛЪСКАНЕ НА ПЕШЕХОДЕЦ           2258    4.8       105  17.5        2053  23.4

БЛЪСКАНЕ НА ВЕЛОСИПЕДИСТ    591      1.2        29   4.8           432   4.9

БЛЪСКАНЕ НА КАРУЦА                   184       0.4       5      0.8           96     1.1

 

Само за допълнение  - 2014 година е още по зле.

 

Надявам се нетърпеливите, недоволните и неиздържащите тая несправедливост и конспирация да се замислят.

Или може би КАТ се е бил "нахранил" вече и затова има жертви?!

 

100% успеваемост при пешеходците - замислете се за тия 10-или 20 км/ч в населено място.

Псотавете се на мястото на хората и техните деца, които живеят там, работят играят си, ходят си на гости и всякакви други неща.

Лесно е да се каже  - ми не им е мястото на платното, но когато стане дума за обратното  - на всеки можело да се случи.

Недейте се залъгва с разни графики смятани при идеални условия и пълна концентрация и видимост - това го има само в лабораторията.

 

Да  - некадърни управници, некадърни работници и чиновнци - това оправдава ли нечия съдба или живот?

 

И едно последно нещо : Всички недоволни от ограниченията справедливи или не - някой олака ли се или информира ли се - примерно правиха ремонт, ограничението важи ли още или е просто забравено?

 

Или просто е по лесно да се мрънка и да се търси оправдание за собственото си бездушие и елементарна липса на уважение и отговорност към останалата част от хората?

Редактирано от hamsia
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Целия проблем идва от квадрата на скоростта във формулата..  :lol: Абе проблем си е придвижването с превозни средства. Хората еволюционно са се развили да се движат макс с 10 км/ч и органите им са настроени за тази скорост. След това всички сме различни, каквито и правилници да има едни 5-10-15% изцяло са извън категорията с правилниците, а останалите са широко разпръснати вътре и няма как всичко да е розово. Карайте умната и късмет, както се казва. В Азия как вярват в кармата... ако знаете..  :cheers:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Hamsia, колко колоездачи си видял с каска, светлоотразителна жилетка, светлини отпред и отзад, колко от ПТПтата с каруци са през светлата част на денонощието, колко от ПТПтата с пешеходци са на места където е забранено или на червено. Скоростта е фактор в процентното разпределение загинали/пострадали. По принцип повечето време карам в чужбина и за последните 3-4г имам едно нарушение за превишена скорост. Тук системата и манталитета на хората е много различен. Аз не съм видял каруца или необезопасен колоездач - все пак и те са участници в движението.

Другото нещо фактор за толкова ПТП е остарелия автопарк, износените настилки, гуми и т.н. Много по-важно е да се преценява ситуацията кога с колко да се кара - и в ограниченията понякога може да е много опасно и рисково!

Поздрави и умната!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове,не-спазването на правилата,доближава България, повече и повече до анархия! Скоростта убива!  

 

Ходил съм в Пакистан и Индия. Все още сме далеч по шофиране от тя,но на там сме тръгнали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По велоалеята на Борис ІІІ в Сф, липсата на каска, жилетка и светлини отпред и отзад за велосипедистите е изключение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове,не-спазването на правилата,доближава България, повече и повече до анархия! Скоростта убива!  

 

Ходил съм в Пакистан и Индия. Все още сме далеч по шофиране от тя,но на там сме тръгнали.

 

Според мен се движим във вярната посока, но индия и пакистан ни настигат... не че ние вървим към тях... Просто сме си ориент.. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен се движим във вярната посока, но индия и пакистан ни настигат... не че ние вървим към тях... Просто сме си ориент.. 

Е,нали сме Евро страна! Искаме да живеем по-добре. Не става без правила!  :eusa_naughty:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за в града едва ли има човек, който да се съгласи, че ограниченията са глупави (както и такъв, който използва радар детектор, най-малкото там не работят :)

но извън града положението е по-различно и отново не става дума да се правят глупости (като оня с мотора ..  :eusa_naughty: ), а да се предпазим от нагли ченгета, безотговорна администрация и контролни органи, както и самоуправство (сигурен съм, че има знаци, които не са поставени от оторизирани органи, но никой не си прави труда да премахне, а ченгетата нямат против да залегнат зад тях).

Сравнение с Германия е нереално, живеещите там трябва да знаят за какъв автоматичен и експертен контрол в реално време става дума, не за да има наказания, а за да няма задръствания и инциденти по пътя. Тва за магистралите основно, а за обикновените пътища имам клипче на м/уселски път със стандартно ограничение 100 км/ч, на който само някое ВРЦ може да наруши знака, а пък където наистина може масово се кара с по 5 до 10 км/ч отгоре, и проблеми няма, ама няма нито безумни ограничения, нито шумкари. Там радар детектор просто не е необходим, хората са се погрижили за всичко.

 

И да се върнем в нашата реалност с едно инфо, което бръмчи из нета (не мога да гарантирам, че е супер вярно) но има отношение към темата попринцип ... защото правилата са си правила :) (тук е и стъпката ... от 90 на 60 е 30, но от 90 на 50 са 2х20 и то минимум през 150 метра пряка видимост един от друг)

 

 

допустими скорости се въвеждат със съответните пътни знаци (пътен знак В26 „Забранено е движението със скорост, по-висока от означената”). Внимателно преценете дали са ви спрели в зона, където действа пътен знак, ограничаващ скоростта. Имайте предвид, че поставянето на пътни знаци в и извън населени места не става произволно, а в съответствие с предварително разработени и одобрени проекти за организация на движението.
Пътните знаци трябва да са поставени така, че лесно да се възприемат от водача и да се виждат от разстояние. Например, ако разрешената максимална скорост е до 90 км/ч, знакът, ограничаващ скоростта трябва да се вижда поне от 150 м. Ако разрешената скорост е над 90 км/ч – от поне 250 м. Ако това разстояние не може да се спази заради особеностите на терена или по друга причина, пътният знак трябва да се постави не само отдясно на платното за движение, а и отгоре, иотляво. Възможно е също с допълнителна табела да се укаже разстоянието, следкоето важи ограничението на пътния знак. Малко хора знаят, че законът не позволява да се поставят на едно място повече от 2 пътни знака, придружени от 2 допълнителни табели извън населените места или повече от 3 пътни знака, придружени от 3 допълнителни табели в населените места.
Проверете дали мястото, на което контролните органи са отчели скоростта ви, наистина попада в обсега на действие на знака, ограничаващ скоростта. Имайте предвид също, че:
1. Въведената с пътния знак забрана за движение със скорост, по-висока от означената, важи до следващото кръстовище в населени места.
2. Забраната може да е отменена и преди следващото кръстовище със знак или допълнителна табела.
3. Ако зоната на действие на забранителния знак е по-дълга от 1000 метра, знакът трябва да се повтаря на всеки 500 метра.
4. Ако скоростта се намалява с 30 км/ч, то това става еднократно. Например при ограничение от 90 на 60 км/ч се поставя един знак, ограничаващ скоростта.
Ако обаче става от 90 на 50 км/ч, се поставят няколко знака ограничаващи скоростта – всеки с по 20 км/ч. Показанията на използвания от КАТ радарен скоростомер са достоверни, ако типът на уреда е одобрен от Държавната агенция по метрология и технически надзор. Не е зле да проверите дали радарът, който е отчел скоростта във вашия случай, е в Регистъра на одобрените за използване типове средства за измерване. Дори да е одобрен, всяко средство за измерване от този тип подлежи на първоначална и последващи проверки. Затова се опитайте да разберете още при проверката дали използваният радарен скоростомер отговаря на изискванията.
Поискайте от контролния орган да ви покажат:
1. Знака за одобрен тип средство за измерване. По закон той трябва да е поставен на видно място върху корпуса на радарния скоростомер. Ако техническото средство се състои от няколко самостоятелни устройства, знакът трябва да е поставен върху всяко от тях.
2. Знаци за първоначална и последваща проверка. И те трябва да са поставени на видно място на корпуса на радара. Обърнете специално внимание на срока на валидност на знаците. Вижте коя е годината на знака за първоначална проверка. Имайте предвид, че тя е валидна до края на календарната година, следваща годината на проверка. Ако срокът на валидност е изтекъл и липсват знаци за последваща проверка, възразете срещу акта.
3. Името на производителя на радарния скоростомер – надписът трябва да е ясен и неизтриваем.
4. Типа и идентификационния номер на радарния скоростомер – в случай, че се съмнявате в неговата редоност. Ако си запишете номера, няма да сбъркате. По-нататък ще ви бъде по-лесно да оспорите издаденото ви наказателно постановление и показанията на скоростомера. Не е излишно да знаете, че нормативите поставят много технически изисквания към работата на радарния скоростомер. Така например той трябва да е в състояние да индивидуализира точно вашето превозно средство, дори да сте се движели едновременно с още две или повече превозни средства (или сте се разминавали с тях). Това означава, че ако при отчитането на вашата скорост наблизо (преди или след вашия автомобил) се е движел друг с различна скорост, вие трябва да поискате от контролния орган да ви покаже индивидуалните измервания на радара за
скоростта на вашето, и на чуждото превозно средство. Ако радарът е предназначен само за работа с лъч, успореден на направление на движението (с ъгъл на пресичане под 10 градуса), той трябва да има устройство, което да измерва ъгъла, под който превозните средства пресичат радарния лъч.
По време на проверката не се притеснявайте да питате служителите на КАТ за техническите характеристики на радарния скоростомер. Няма пречка те да бъдат обяснени и на неспециалист като вас и да бъдат показани в „полезни” условия.

Редактирано от superba
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз предлагам всеки от нас когато види знак, с който не е съгласен (заради едно или друго) да спре до него, да слезе от колата и да го събори на земята - ей тъй, да не пречи и на него, и на останалите участници в движението. Лошото в този сценарий е, че няма да останат знаци в България, колеги. :) Правилно е когато забележим такъв знак, да уведомим съответните органи за това, а не да не го спазваме (много често и системно).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) и все пак, оспорването на неправилно съставен акт (примерно следствие на поставен поради несъответсвие с правилата за движение пътен знак) си е в правото на всеки съвестен гражданин. Това пак е начин да кажеш на администрацията, че не нещо не е в ред.

И понеже изглежда, че явно заставам на страната на .. нарушителите (което не е така) искам да кажа, че съм много примерен шофер, спират ме има няма 1 път на година за проверка на документи, пари не давам, актове нямам, имам една снимка със служебната, имам право на златен талон, ама не си го взимам, щото не ми трябва и тн.примерен гражданин съм. Обаче, за да получиш трябва и да дадеш, та докато държавата и дреме на шапката, няма как да се получи да е като в немско ... това ми е гледната точка :)

 

и радар нямам

Редактирано от superba
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И като се замислиш, колега "кой е държавата?". Не сме ли всички ние!? :)

 

П. П. Мисля, че тази тема може да продължи още много, но май няма смисъл да е точно тук. ;)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.