Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Качество на горивото.От коя бензиностанция зареждате и защо?


milen1914

Recommended Posts

"Също така, тук не целим някаква законна представителна извадка. Тоест, то ще си е за наше ползване."

 

Е нали mishoo многократно ни обясни как нямало разлика в нафтата! Да го питаме и за бензина къде е най-евтин и предполагам как и за него ще каже, че е един и същи "понеже идвал от едно и също място". За какво са ти проби? Човека сам е лаборатория! Питаш, казва ти и знаеш... 

 

Майтапа настрана - на кого ще имаш вяра за резултатите? Колко форумни специалисти с "миродавни" резултати ще се появят? Каква боза ще стане, не ми се мисли!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е тези цифри вече ми се струват несериозни. Най-вероятно и да го видя, няма да го повярвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според статията, едва ли не, докато/ако стигне до София, направо ще ни плащат да зареждаме там :D. Те кафявите медии няма какво друго да измислят, за да си генерират трафик. Тъпото е, че има хора, които им се връзват... Отивам да хапна 2-3 домата с колците по тоя повод :D.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Връзката Юли е че от самото начало говорим че нафтата е една и съща само цената е различна.

 Мишо, преди две-три седмици, по повод цените на Марешки, гледах едно интервю с Вальо Златков. Човека каза, че в радиус от 900км от Бургас има 9 места, от които може да зарежда всяка една бензиностанция. Което, според мен, означава, че горивата не навсякъде са еднакви и не идват от едно място (хората масово считат, че всичко идва от Лукойл). Тук идва ред и на франчайза. Веригата бензиностанции, примерно, може да е ОМВ, но това не означава, че всяка една тяхна бензиностанция зарежда от едно и също място. Тук, във форума, както и в интернет пространството, има много коментари как на две различни бензиностанции, на една и съща верига, горивата са различни. В допълнение на всичко това, виж сайта на Сакса. От него става ясно, че те зареждат само част от бензиностанциите на големите вериги. Което означава, че другите бензиностанции на същите тези вериги пазаруват от другаде. Или с други думи, дадената като пример верига ОМВ не зарежда само от Лукойл. Твърде вероятно и възможно е техните бензиностанции да зареждат и от трето място, но не ми се рови за това. Пък и няма значение, защото идеята ми беше да споделя личното си мнение, че доставчика на горива за България не е един.

 

Разбира се, има и още един вариант. Всички да взимат от Лукойл, включително и дистрибуторите. Но едните да пестят от добавки, а другите да си ги слагат както трябва. Дори това да се окаже вярно, горивото е само основата, добавката прави всичко останало. Което отново означава, че не навсякъде горивата са еднакви.

 

...мисля следващото зареждане да ми е на Круиз на Гео Милев - не може да е по-зле от това, което заредих предния път на ЕКО Шипченски проход. Най-странното е, че колкото повече свършваше нафатата в резервоара, толкова по-зле вървеше колата. Сега с целия си акъл (по навик) заредих пак там, но сложих и Castrol TDA, да видим как ще е, но следващия път - Круиз, нищо че нямам чип.

Ице, чип веднага ще ти дам, само се обади. Преди малко минах покрай този Круиз. Цената на дизела е 1.72. С отстъпката ще дойде на около 1.62 лв./л. За дизела им в момента нямам наблюдения. От около 6-7 месеца зареждам само на тази бензиностанция, 99+, който по документи им идвал като 100 октанов. Преди това зареждах на ОМВ, макс моушън. С горивото на Круиз не усетих спад в мощността, нито увеличен разход. Реших, че е субективно усещането, че колата върви една идея повече и затова го подминах като факт. Предвид по-ниската цена започнах да зареждам само при тях. Онзи ден дадох колата на жена ми, че нейната я остави за масло. Вечерта си я взех, качвам се, тръгвам и ... абе мудна ми се видя. Поглеждам бензиномера - зареждала е. Обаждам й се с въпрос къде. Отговор - ОМВ, макс моушън...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали им дават при франчайз да зареждат откъдето им падне, най-малко при закупуване на опр. количество има отстъпка, колкото повече, толкова и отстъпката расте. А фактурата винаги е с ЕИК от централата.

При 90 + % ПБ на един собственик, няма как да е изгодно да зареждаш от другаде и да се разправяш да вкарваш единични цистерни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е, аз за това изрично написах, че поста ми не е за нафтата. Макар че има колеги от форума, които са доволни от нея.

 

Ивчо, от сайта на Сакса е видно, че зареждат с гориво определени бензиностанции на ОМВ, само за определени региони. Което ме навежда на мисълта, че другите от същата верига зареждат от другаде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не намирам картата за която говориш, но пише, че са оператори на две от базите на ОМV. Предполагам, че се зареждат само обектите в някакъв радиус от тези бази.

Редактирано от ID A
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С нафтата на Круиз, колата харчи повече и не върви добре...

С нафтата на Круиз колата (МИ) си харчи колкото обикновенно и върви колкото обикновенно. Опита ми е от 3 пълни резервоара - 2 на тая след Червено Знаме и един на Правешката.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, мисля, че няма драма с това кой обект от коя база зарежда. Нямаше ли едни общодостъпни партидни книги в бензиностанциите? Там мисля, че пише от къде идва горивото, с кой идва и други такива подробности. Или греша нещо ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажете ми от къде идва нафтата за пловдивските ОМВ и ще ви дам за 3ти път мнение за качеството й. След изминати 200 000 км. само с тази нафта. Днес цената ОМВ в Пв. на обикновения дизел е 1.73.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С нафтата на Круиз колата (МИ) си харчи колкото обикновенно и върви колкото обикновенно. Опита ми е от 3 пълни резервоара - 2 на тая след Червено Знаме и един на Правешката.

А моя скромен опит е от над 10 (Пълни) тезервоара, от тази до СО и от тази до Дунев ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забележително упорство си проявил, щом колата ти явно не харесва това гориво :)

 

Мойта е всеядна явно. Честно казано, не усещам никаква разлика даже и като наливам от скъпите бъркочи на Шел и ОМВ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз последният път заредих на Газпром на сръбската граница. И понеже на джипката е чувствителна темата за разхода - тествам го как варира от различните бензиностанции - проучвам ги всички, все още. За сега ЕКО се представят най-добре - нисък разход, добре си върви и т.н.

 

Газпром-ската - ужасна, като на Шел. Висок разход (11.х градско и около 10-тина държи извънградското - страшно много е) и пуши малко повече - горе-долу върви добре, не е умряла, като с нафтата от Лукойл...

 

Следващите, които ще пробвам са GO Petroleum на бул. Житница - там тъст ми зареди последните два резервоара бензин и казва, че минава повече километри спрямо бензина на ЕКО, ОМВ и Шел (сравняваме историята за последните 4 месеца). Ще им пробвам нафтичката на Go-ците скоро, че с този темп на харчене изтича направо - пък ще видим :)

 

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз последният път заредих на Газпром на сръбската граница. И понеже на джипката е чувствителна темата за разхода - тествам го как варира от различните бензиностанции - проучвам ги всички, все още. За сега ЕКО се представят най-добре - нисък разход, добре си върви и т.н.

 

Газпром-ската - ужасна, като на Шел. Висок разход (11.х градско и около 10-тина държи извънградското - страшно много е) и пуши малко повече - горе-долу върви добре, не е умряла, като с нафтата от Лукойл...

 

Следващите, които ще пробвам са GO Petroleum на бул. Житница - там тъст ми зареди последните два резервоара бензин и казва, че минава повече километри спрямо бензина на ЕКО, ОМВ и Шел (сравняваме историята за последните 4 месеца). Ще им пробвам нафтичката на Go-ците скоро, че с този темп на харчене изтича направо - пък ще видим :)

 

 

Поздрави

Аз зареждам само на GO Petroleum на Житница от около 6 и повече  месеца и съм доволен от разход и вървене

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кефите ме какви ентусиасти сте. Тия дюзи за нищо ги нямате ;) На 02ката след едно пълнене в Дупница от сестра ми на някаква местна бензиностанция(остана известно време без кола и я взе малко да я кара) започна да не работи добре колата. Филтъра го смениха в Трансексперт 12.15год. Понеже не я карам основно тая кола този резервоар гориво го карах от преди нова година до скоро. Пепи я прочете излезе запушена дюза. С хубава нафта и добавка сега се оправи, след 200км с над 150км/ч! Споделям, че 1000км назад, пак я чете Пепи и нямаше никакви проблеми с дюзите. Няма шанс и лев да дам на псевдо, малки, шано и евтини бензиностанции. Ползвам ги само за тоалетна и то ако съм много на зор. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... За сега ЕКО се представят най-добре - нисък разход, добре си върви и т.н.

 

..............................

 

Поздрави

Предишното зареждане на ЕКО, за което се оплаках, че нафтата беше ужасна - не мога да се оплача от висок разход - минах 756 километра, от които около 300 градско. До Скопие ми даде 5,4 по борд, на връщане 5,2 - и в двете посоки съм карал като бесен, особено на връщане. Обаче за тези 300 километра градско два пъти ми влиза в регенерация, освен това в ниските обороти беше мъртвец! При здраво натискане вървеше добре, но при кротко каране се чудеше дали да смени на по-висока предавка или не, повишаваше оборотите, изобщо пълна мъка! С новото зареждане от там + Castrol TDA вече 100 километра няма такива проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кефите ме какви ентусиасти сте. Тия дюзи за нищо ги нямате ;)

 

Да, всеки коментира вървеж и разход. Наред с доброто вървене и нормалния разход, нафтата на ОМВ е и много чиста!

Виждал съм с очите си елемента на горивния филтър след смяна. Идеално чист, като нов и никакви утайки в чашката, вкл и вода.

Това означава - винаги чист резервоар и изправна горивна с-ма за дълго време - помпи дюзи и квото се сетите.

Може и при другите вериги да е така. Не отричам. Споделям опит какво ги чака зареждащите на ОМВ. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, всеки коментира вървеж и разход. Наред с доброто вървене и нормалния разход, нафтата на ОМВ е и много чиста!

Виждал съм с очите си елемента на горивния филтър след смяна. Идеално чист, като нов и никакви утайки в чашката, вкл и вода.

Това означава - винаги чист резервоар и изправна горивна с-ма за дълго време - помпи дюзи и квото се сетите.

Може и при другите вериги да е така. Не отричам. Споделям опит какво ги чака зареждащите на ОМВ. ;)

През януарските студове като завъртах ключа и стрелката на нивото на гориво падаше до малко над средата, при пробег около 100км и нямаше палене... Като се стопли пак се качи стрелката почти догоре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През януарските студове като завъртах ключа и стрелката на нивото на гориво падаше до малко над средата, при пробег около 100км и нямаше палене... Като се стопли пак се качи стрелката почти догоре.

 

Нещо не разбирам. Това няма нищо общо с горивото от еди коя си бензиностанция и нивомера. Сигурно си единствен случай. Търси проблема в твоя телевизор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземането на проба, не е толкова лесно! Може да промениш по път към лабораторията съдържанието на тубата ;)... Не съм запознат, но на масла се взима пред свидетели и се запечатва пробата с подписи(и тя не е само една, сипват 4л в леген, разбъркват и пълнят 2 или 3 проби).

 

https://news.bg/crime/antimafiotite-udariha-nelegalnite-benzinostantsii-v-stranata.html?utm_source=Push%20Notifications&utm_medium=article&utm_campaign=%D0%90%D0%BD%D1%82%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D1%84%D0%B8%D0%BE%D1%82%D0%B8%D1%82%D0%B5%20%D1%83%D0%B4%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%85%D0%B0%20%D0%BD%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B3%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5%20%D0%B1%D0%B5%D0%BD%D0%B7%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D1%86%D0%B8%D0%B8%20%D0%B2%20%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0

 

 

с това мисля, че въпросът с форумните проби е приключен.

Иво, Жоро, без нищо лично, ама затова сме на такова дередже - вместо да помислим как да прецакаме системата, която ни цака, решаваме да се откажем още преди да сме опитали...

Имало картел - ами ще има, като си траем и си плащаме за "висококачественото" гориво на картела.

Трудно било да се събере валидна проба - ами ще е трудно, докато се отказваме още преди да сме проверили какво трябва да се направи и да сме опитали!

 

Сори, но аз мисля, че няма начин да няма начин - има достатъчно юристи и ентусиасти, които ако се съберем можем да намерим начин да вземем/взимаме валидни проби от произволни картели и да ги пратим/пращаме за изследване в независима, чужда лаборатория!

 

Да не говорим, че ако се съберем достатъчно много хора от няколко форума (за което има предостатъчно потенциал) и предизвикаме достатъчно обществен отзвук, е вероятно да се намери някой богаташ (анти-монополист ентусиаст) или някое НПО, или (не го вярвам наистина) някоя държавна служба, а защо не и самия Б.(аш) Б.(абаит), които да ни помогнат със събирането, легализирането и удостоверяването на валидността на пробите.

 

Колкото до това, че някой може да публикува каквито си иска резултати - то и сега си публикуват каквото искат в медиите (за да има толкова много дълбоко убедени хора, че скъпото ни гориво задължително е уникално добро), ама хайде ние да постнем нещо с валидни сертификати от доказана, небългарска лаборатория и да видим тогава какво ще стане?

 

И нека направим една проста сметка - ако при цена 100 $/барел и поне 50% стойност на горивото в себестойноста на литър "качествена българска нафта" от коя да е картелна верига и при 2,50 лв/литър следва, че стойноста на самата нафта (без акциз, данък и прочие) е била ~ 1.25/л. Сега цената на барел е 30 $ (70% спад) това означава, 1,25*30%~0,38лв/л. Което сумарно би следвало да е 0,38+1,25(данък, акциз и тн.)=1,63лв/л невероятно качествено картелно гориво.

 

Е, аджеба, защо я продават на 1,8-2,0 лв/л тази космически тествана и невероятно добра нафта?

И докога ще търпим да ни ебават, без въобще да се опитваме да се противопоставим, защото било трудно да се опитаме?

 

Още един път повдигам въпроса - има ли желаещи да пробваме да се организираме с други форуми?

И могат ли да/ще подкрепят ли модераторите една евентуална връзка с други форуми, за да се съберем достатъчно хора за една по сериозна акция?

 

Поздрави

Редактирано от Lachezar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лъчо, Евала, по-смислен пост, а и в духа на моите виждания по въпроса, скоро не бях чел !

Не ми дреме, че за повечето хора в Б-я, важи принципа "Една птичка, Пролет не прави", важното е да си "птичката" !

С две ръце За - нищо не пречи да се пробва.

Може /и предполагам/ да няма резултат, но поне "гражданската" ми съвест, ще е спокойна.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.