Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Качество на горивото.От коя бензиностанция зареждате и защо?


milen1914

Recommended Posts

ще чуеш 100 различни мнения от 100 различни човека. На мойта кола няма никаква разлика дали наливам от премиум нафтата или обикновенна, нито дали наливам на "известна марка" или от Марешки и Круиз. Не правя никаква разлика между нафтата в БГ и нафтата в Гърция, Македония, Сърбия, Германия, Чехия, Полша, Словакия. Сигурно съм някакъв дебил лишен от сетивност, слух, усет за вибрации и т.н. :)

 

Или колата ми е нещо сбъркана. Като чета тук колегите, оставам с впечатлението, че те карат някакви прецизни швейцарски часовници, а аз някакъв всеяден варел, който работи на мазут :)

 

300 000 км пише на километража, аз добавка не съм и сипвал никога, италианеца преди мен още по-рядко. Пали при -15 с най-обикновенната нафта. Не е в ред явно тая кола.

 

П.С. Докато карах газифициран бензин, съм се натъквал доста често на разлики в горивото, но с дизела... не.

аз на сегашната кола също енщо не хващам разликите, нито във звук на двигател нито в мощност... еднакво си върви нито става по бърза нито по мощна... иначе леко усетих разлика на око с по скъп дизел при ходене до морето и обратно с един резервоар, та даже и гориво ми беше останало да си ходя на работа с нея няколко дни... Иначе добавки сипвам последните 2 зими по една туба и съм доволен. Дали замръзват горивата също не знам, тъй като колата стои в гараж, но като е отвън нощем наистина и при -15 градуса не съм имал проблем с никое гориво да запаля от първи път. Аз от прочетеното по нагоре също се замислих толкова ли ще е проблемна Шкодата с горивата, но все пак нормално на нова кола всеки който си държи на автомобила гледа да го пази повече и да сипва по-качествени консумативи. А колко са по-качествени в България май никой не знае.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щото ти е чипосана бе, Цецо!!!

Това е универсалното обяснение, което получавам. Но не мисля, че това има особенно значение. То ако с чип можеха да се решат проблемите с калпаво гориво....

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Здравейте,

 

Някой опитал ли е новия дизел - Green Force на Петрол? Днес видях че е пуснат на пазара...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зареждам на Марешки. Естествено цената е определяща, днес ме изненадаха приятно с цена 1.69лв.за литър. А моя кон не е претенциозен и му харесва нафтичката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Някой опитал ли е новия дизел - Green Force на Петрол? Днес видях че е пуснат на пазара...

 

Колега, не си давай парите за глупости. Хиляди тестове, експерименти и проучвания показват, че "по-хубавото" гориво е по-хубаво само за търговеца. Ефекта му върху агреагата е точно като евтиното му братче...Карай си с нормална (шибана) нафта, която е точно толкова шибана, колкото и по-скъпата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда.... Като си нямаме истински качествен контрол в БГ, излиза че винаги е на късмет...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Пловдив наблюдавам разлика в нафтата от близо 50ст. на литър, най-евтина 1.80, най-скъпа 2.29лв. Не смятам, че са еднакво "шибани", както мисли колегата. Не смятам за правилно да притежаваш съвременен дизел на автомобил за 30-40хил.лева и да не зареждаш от скъпата. Но, българина е прочут с уменията си!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Скъпата" нафта най-често е скъпа не заради по-високото качество, а заради различните добавки които и слагат. Доколко са полезни те за двигателя е върпос на дълг разговор. Аз зараждам на една верига бензиностанции и то от евтината им нафта. Да не говорим, че опита ми от някои вериги със скъпите им горива е, нака го кажа така, отрицателен ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потвърждавам и аз - единствената разлика е в добавката, а добавка можеш да си сложиш и да ти излезе многократно по-евтино и колата да върви, като със "скъпата нафта" :) И да, еднакво шибани са си навсякъде, като изключим някой тотален боклук, който някой е заредил и се опитва да го разпродаде (и успява, за жалост)... :) Карам с най-евтината възможна в квартала и слагам добавка - върви абсолютно еднакво, както със скъпата на ОМВ, например... а ми излиза с 30-40лв по-малко от скъпата на ОМВ на резервоар, а добавката се избива още с първия резервоар, пък стига за цели 10.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали ще навреди на ДВГ ако се зареди нафта от скъпата (с неизвестно какви добавки) и допълнително си сложа и аз добавка...?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой не може да ти каже. Производителите на горивата ще ти кажат, че техните горива са най-добрите и нямат нужда от други добавки, производителите на добавките ще ти кажат, че техните добавки са мега най-добрите и са съвместими с всичко (дори с бозата) и че без тях колата ти ще се разпадне след 5к км и т.н. Но никой няма да ти гарантира нищо  :wacko_1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно верно... а и аз не бих пробвал да сложа двойна доза добавки и то различни - това значи да го надуеш на максимум с химия и кой знае какво може да се стопи "лекичко", така... :) Та, аз слагам 70мл на 70 литра и се усеща огромна разлика, с по-малко газ катери по-леко, а и не се чуди коя предавка да вкара автоматката, докато без добавката, два резервоара съм карал за проба - натискам и ми се чуди какво да направи, връща предавки, като луда, бучи глухо и се опитва да преглътне.

 

Боза е всичко.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Да споделя....

Както писах по-надолу - последните доста километри колицата ми вървеше само с Shell V Power Diesel+.

Напоследък на три пъти влезе в регенерация. Два пъти - след наливане от ШЕЛ в Гоце Делчев. Сигурно е съвпадение, сигурно е лична фантазия и не обвинявам никой - но след зарежданията там и разходът ми скача.

Напоследък колата така тракаше и вибрираше, че вече се подготвях психически за маховик, предсрочна смяна на маслото и сепуко. Налях нафта в Круиз - и о, чудо - въпреки че нафтата не беше премиум и беше само с някакви си 35ст. на литър по-евтина - колата не само не се взриви, но дори и не спря.

Трети резервоар по-късно колата ми работи като бензинова (така работеше когато дойде от Германия). Никакви вибрации. Пали брутално на -5, още след запалването е тиха и мърка....

Взимам си думите обратно за Круиз - и че оттам колата работела по-шумно. Ами не - спрямо V Power-a в момента работи доста, доста по-добре. 

 

 

 

Колата ми вече е на 18 000 български километра. За това време съм наливал:

Газпром - 2-3 пъти (добре, може би по-висок разход от долните);

ОМВ Макс Моушън (много пъти, може би малко по-нисък разход за сметка на доволно по-високата цена);

По съвет на приятел с АУДИ - Шел Ви пауър Нитро+ - абсолютно съм убеден, че с ШЕЛ колата върви по-тихо от ОМВ  и може би (подчертавам - може би) харчи малко по-малко. 

 

Толкоз. Преди време бях взел да карам  тойотата на баща ми, карана само с Макс Моушън дизел. На връщане от Гърция налях в Еко-то до границата... Баща ми се обади на другия ден избеснял да ме пита защо колата не върви. На ЕКО обаче (точно тази на завод Електроника) съм зареждал години газ и бензин - и бях много, много доволен.

 

Извод - сега карам с ШЕЛ, бих карал и с ОМВ. Ромпетрол може да пробвам някой път.... И толкова. Старая се да карам само премиум нафтите, с надеждата, че те максимално се доближават до кръстена, скапана немска нафта :)

 

 

И само да добавя нещо - моля, четете внимателно. 100 не значи 100 октана. В повечето случаи това е просто търговско име, което разчита именно на това объркване!

Редактирано от Коко
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все по-често се хващам, че разсъждавам точно така- че бензинът е по-удачният избор за ежедневно градско шофиране.  Дизелът, с всичките си турбини, филтри и ЕГР-и, в крайна сметка може да се окаже неособено по-евтин агрегат – просто голямото изсипване се случва наведнъж, а не „на изплащане“ по бензиностанциите J

От друга страна – и новите бензинови мотори в стил 1.1 литра 180 коня (образно казано) и звук на истеризиран комар надали са еталон за трайност.... 

 

Мх... само бензин.. никакъв дизел  :tongue_1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все по-често се хващам, че разсъждавам точно така- че бензинът е по-удачният избор за ежедневно градско шофиране.  Дизелът, с всичките си турбини, филтри и ЕГР-и, в крайна сметка може да се окаже неособено по-евтин агрегат – просто голямото изсипване се случва наведнъж, а не „на изплащане“ по бензиностанциите J

От друга страна – и новите бензинови мотори в стил 1.1 литра 180 коня (образно казано) и звук на истеризиран комар надали са еталон за трайност.... 

 

Мда... и новите "ставащи за каране" бензинови двигатели имат:

1. турбина;

2. EGR;

3. филтри...

 

И  1.2-1.4-1.8 градско харчат като джип 2.2 дизел... с "еднакви" коне и двойно по-малко въртящ момент, като се губи усещането за кеф :) Току що се прибрах с типичната въшка - 1.2 69 "конье" - много е приятна за ръчкане и да й скъсаш гъза (да не ти пука какво бучи и тряска и от къде) - среден разход 9.9/100 софийско-градско видях, че е правила при жената, а тя не кара както аз карам. 12 ми е градското на джипа в студа... мУка.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ДПФ нямат. ЕГР - не мога да ти кажа...

Но при всички положения - икономията на малолитражните двигатели е безспорна.... Когато караш с 90км/час по равно и с празна кола. Или на червено на светофара. 

 

П.С. За "Круиз" идеше реч - много, много различно се държи колата спрямо V power-а... Още съм впечатлен.

Мда... и новите "ставащи за каране" бензинови двигатели имат:

1. турбина;

2. EGR;

3. филтри...

 

И  1.2-1.4-1.8 градско харчат като джип 2.2 дизел... с "еднакви" коне и двойно по-малко въртящ момент, като се губи усета за кеф :) Току що се прибрах с типичната въшка 1.2 69 "конье" - много е приятна за ръчкане и да й скъсаш гъза (да не ти пука какво бучи и тряска и от къде) - среден разход 9.9/100 софийско-градско видях, че е правила при жената, а тя не кара както аз карам. 12 ми е градското на джипа в студа... мУка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда... и новите "ставащи за каране" бензинови двигатели имат:

1. турбина;

2. EGR;

3. филтри...

 

И  1.2-1.4-1.8 градско харчат като джип 2.2 дизел... с "еднакви" коне и двойно по-малко въртящ момент, като се губи усещането за кеф :) Току що се прибрах с типичната въшка - 1.2 69 "конье" - много е приятна за ръчкане и да й скъсаш гъза (да не ти пука какво бучи и тряска и от къде) - среден разход 9.9/100 софийско-градско видях, че е правила при жената, а тя не кара както аз карам. 12 ми е градското на джипа в студа... мУка.

 

Ако беше TSI щеше да се кефиш повече и с по-нисък разход :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

12 му е джипа в студа, ама като го изкарва нощем :)

 

12 редовно виждам разход на мойта каруца (1.9 ТДИ), не ви знам какво ви е градското, ама аз последно време ако стигна до 4та го броя за успех. Да правят нафтата 5 лева, подозирам, че месечния ми разход като пари ще е по-нисък. То това не е каране, а изгаряне на фосилни горива в железен варел с цел отопление.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истината е в турбинирания бензин... трябва да пробвате. Наскоро имах удоволствието да се забавлявам с един такъв форд мисля към 150 коня.. ауууу голям кеф... има яка тяга още на 1500 оборота и държи до край. До колкото разбрах разхода му е съвсем приличен... разбирам под 10литра/100. Дизела спокойно си прави в града 7ца.. значи работата си е чисто на кантар и усещане. За града само бензин съм аз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ДПФ нямат. ЕГР - не мога да ти кажа...

Но при всички положения - икономията на малолитражните двигатели е безспорна.... Когато караш с 90км/час по равно и с празна кола. Или на червено на светофара. 

 

П.С. За "Круиз" идеше реч - много, много различно се държи колата спрямо V power-а... Още съм впечатлен.

 

Да. Определено шелското го поомазаха доста... аз се разкарах от тях, когато всички коли вдигнаха разхода. :)

 

 

Ако беше TSI щеше да се кефиш повече и с по-нисък разход :P

 

Особено 280ката бих си я карал с мнооого кеф, да :D:D:D

 

 

12 му е джипа в студа, ама като го изкарва нощем :)

 

12 редовно виждам разход на мойта каруца (1.9 ТДИ), не ви знам какво ви е градското, ама аз последно време ако стигна до 4та го броя за успех. Да правят нафтата 5 лева, подозирам, че месечния ми разход като пари ще е по-нисък. То това не е каране, а изгаряне на фосилни горива в железен варел с цел отопление.

 

'мии... да... не излизам в диапазона 7-9:30ч изобщо. Нито вечер в 17:30-19ч... Само през деня. Преди няколко дни ми се наложи по това време да джитна и на бордовият, който за нищо не служи, видях 13.6, но щом тръгнах да се движа, наистина падна на 10.8... и сумарно за края на месеца (аз пиша всеки резервоар по колонка) - 12 излезе разхода за целият минал месец - 585км със 70 литра...

 

Иначе, от скоро един приятел скочи в същото прасе от 1.9 110 коня, който само миришИ нафтата, но той го кара в точно тези диапазони, които написах, държи му 13-13.4 по колонка. Има много хорица, които се оплакват 14-15-16 - което за мене е много странно и не знам как трябва да се кара /да не се кара/, за да се постигне това нещо - ама аз не натискам газта така, че да тръгне, като ощипана и да се отлепи от земята чак, ами тръгвам плавно и лекичко - въшките/хлебарките да могат да щъкат ляво-дясно около мене на спокойствие... :D Шкодата си ми беше наполовина градското и си мислех, че е високо, а сега... просто свикваш, ако можеш, ако ли не - зареждаш през месец и ходиш ПЕША.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За града само бензин съм аз.

Не само за града. Ако не караш наистина много, от дизел реална изгода няма. Казвам го от личен опит. О2 2.0 TDI CR даваше разход около 8/100 в София. О3 2.0 TSI дава под 10/100. И двете показания - на колонка. Същия стил на каране, без забиване в най-зловещите задръствания - за щастие, не ми се налага да карам в пиковите часове.

 

Годишната "икономия" от дизела е незначителна (за мен). Наред с това, в дългосрочен план един бензинов двигател като че ли е по-безпроблемен и по-малко капризен от съвременен дизелов "мотор". Не е за пренебрегване и това колко по-приятен е за каране е TSI от TDI, освен всичко друго. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам всеки ден, сутрин между 8 и 9:30, вечер между 18 и 19:30.

Сливница, Ситняково, Цариградско шосе, Константин Величков, Възкресение... все от най-любимите места за софиянци през споменатите часови интервали...

Нямам среден разход повече от 9.4/100, максимум съм имал около 11/100 на единичен преход.

А да, и ползвам само Шел...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А сега смени шел и виж колко ще падне още, значи... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.