Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Качество на горивото.От коя бензиностанция зареждате и защо?


milen1914

Recommended Posts

  • 2 седмици по-късно...

4.54 л/100км ми даде разход със скъпата авио нафта от Еко - то. От 425 км 300 до София и обратно и другото градско. С климатик на 50% от километрите. От евтината не мисля да слагам повече. С тази работи много по добре в ниските обороти. С евтината ми гореше между 4.9 и 5.0!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заредих от OMV на до Икеа.  Колата е Fabia 3 и по каталог е 45 литра резервоар.  Показваше ми още 80 километра на дисплея, а стрелката беше на втората бяла линийка над червените. Заредих ... 43,190 литра!  Не разбирам...  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заредих от OMV на до Икеа. Колата е Fabia 3 и по каталог е 45 литра резервоар. Показваше ми още 80 километра на дисплея, а стрелката беше на втората бяла линийка над червените. Заредих ... 43,190 литра! Не разбирам...

Фабия 3 има ли бутон за обезвъздушаване?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заредих от OMV на до Икеа.  Колата е Fabia 3 и по каталог е 45 литра резервоар.  Показваше ми още 80 километра на дисплея, а стрелката беше на втората бяла линийка над червените. Заредих ... 43,190 литра!  Не разбирам...  

 

Спокойно толкова е ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам въпрос. Преди много години бях чел, че има процедура при която на място да провериш дали те лъжат или не. Бензиностанцията трябва да има мерителни съдове, които са заверени от метрологията. Ако имаш съмнения, искаш проверка в тях. Нещо от сорта на 30л. ми се върти, че бяха тези съдове. Ако колонката мери точно - плащаш горивото за проверка. Имаше и някакво допустимо процентно отклонение. Правилно ли си спомням и истинско нещо ли съм чел или фантазията на някой?

 

Колкото до колегата с притесненията - Колега, стрелката на таблото не е много меродавна. В някой положения милиметър движение при нея е 5л. гориво...Въпроса на колегата за обезвъздушаването е доста важен. При Октавията ми, като изключи пистолета и обезвъздуша, мога да събера още 6-7 литра. Според мен бензиностанциите не лъжат с количеството защото не смеят и е много лесно за хващане. За сметка на това работят в качеството активно, в полза на печалбата им разбира се...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За газта има % отклонение, за другите горива не съм сигурен. Ако на колонката видиш кръгъл стикер с Х, пистолета не е в нормите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За газта има % отклонение, за другите горива не съм сигурен. Ако на колонката видиш кръгъл стикер с Х, пистолета не е в нормите.

Това не го разбрах. Би ли обяснил повече за това колега?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За бензин и дизел има една метална "гарафа "за мярка с обем 20л. И на гърлото има прозорче на което е отбелязано до къде е 20л.и+50и-50мл.май беше което са допуските. Искаш да замерят вадят "гарафата" наливат и

После просто го изливат в цистерната на бензиностанцията не е нужно да плащаш.За пропана е по сложно,там има един еталонен уред за замерване,пистолета от колонката се слага на уреда,а на уреда има друг маркуч с пистолет който се слага към колата. Включваш колонката нулираш контролния уред и пускаш да зареждаш колата накрая сравняваш литрите на колонката и контролния уред и там имаше някакви допуски ама не ги помня вече.

Редактирано от dobcho6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не го разбрах. Би ли обяснил повече за това колега?

В общи линии Добчо го е обяснил, уреда с който проверяват газта е калибриран и от метрологията си идват с него. Ако не се лъжа при газта допуските бяха 100-150мл на 20л. Относно Х-са, когато минат метрологията и се окаже, че някой от пистолетите за светли горива не е в нормите (пуска по-малко, отколкото показва колонката) лепват над него един такъв стикер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да горе-долу е така. Реално обаче, никоя от големите вериги няма да държи такава колонка с червен Х на обекта си. Ако се открие нередност, разлика от допуските, то ведната се спира от продажба съответната точка. След това идва човек който оправя каквото трябва, след това настройва и калибрира, ако е пипано нещо по разходомерната система, след това идва надзора (метрологията) и чак след това се пуска отново да продава :)

Редактирано от setfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Два пъти поред зареждам на Шел и колата върви добре и харчи малко. Сега заредих на ЕКО в Смолян, при това не цял резервоар, а само 33 литра, останалото гориво беше от Шел. След по-малко от 20 километра усетих разлика в поведението в ниски обороти, просто се усеща как колата се мъчи. И на магистралата ми направи впечатление, че на баири, които преди със същия товар съм качвал на темпомат със 148 км/ч на 7-ма сега ми връщаше 6-та. И преди ми е правило впечатление, че колата върви повече с нафтата от Шел, но този път разликата е направо очебийна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам същите впечатления от ЕКО.Скъпите им горива биват но теди дето са еко не си заслужават ЕКОНОМИЯТА.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз пък искам да похваля ЕКО, ама не всички, а едно конкретно (това на околовръстното, до Борис).

от известно време не карам на газ, защото уредбата има някакви грижи с нашата газ, които никой не може да оправи. От време на време на междуградско и най-вече в чужбина обаче си я ползвам. Та прибирам се един ден с хубава газ, и решавам да допълня бутилката на тази бензиностанция. След това забравям да прехвърля на бензин и си карам така докато газта свърши, без да имам досадните проблеми. Брях, викам сигурно е от хубавата газ, ама все пак заредих отново там и о чудо, колата работи почти като с хубавата чужда газ. Пак има някои забележки, но е пъти по-добре от всичко друго. Та след този случай сипвам само там, вече 3-4 бутилки, за сега все е ОК, дано да продължи по-дълго.

 

бтв до края на годината Марешки се готви да отвори най-голямата бензиностанция в света (тва май е сериозно, говори се за 50 колонки!) в София, направо ще изхвърля газовата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До тук каквото съм прочел от темата виждам, че колегите с претенциозните мотори имат проблем тук и там. Говоря за колегите с газ и дизел. Аз последно време съм сипвал почти навсякъде. Честно казано, не виждам разлика нито във вървеж, нито в горено, нито в шума. Но ще продължа да си зареждам на Шел поради ред причини. Основната от която е, че когато отида да зареждам, пред мен няма 10 коли, които сипват за по 10лв...

 

 

бтв до края на годината Марешки се готви да отвори най-голямата бензиностанция в света (тва май е сериозно, говори се за 50 колонки!) в София, направо ще изхвърля газовата :)

 

Току що го прочетох и аз. Стана ми лошо. Не че не ми се кара евтин бензин, просто не ми се мисли какъв ще е трафика в София, ако случайно паднат цените на горивата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една хубава колонка струва ~50хил, сами си направете сметката дали ще открие подобна бензиностанция....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една хубава колонка струва ~50хил, сами си направете сметката дали ще открие подобна бензиностанция....

Тази бензиностанция, ако изобщо се построи, ще има оборот, който ще избие всички колонки за 3 месеца :) .

Редактирано от joropet
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една хубава колонка струва ~50хил, сами си направете сметката дали ще открие подобна бензиностанция....

Горкият човек... Той дава по 20-30 000 евро в Серес за ден на пистата, само малко да покара бегачката... Да му съберем пари малко, щото изобщо няма да му стигнат за бензиностанцията... Даже сигурно има за две-три такива бензиностанции, просто за всяко нещо си има време... и най-вече местна мафия, която трябва да се оправи първо, да разберат, че еди кой си идва, а не лицето ВМ, което е за пред хората...

 

;)

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, работя на бензиностанция, няма смисъл да влизаме в полемики, но ако работи на 3ст марж(както обявява), няма да ги избие за толкова кратко време.

 

Едит: Shaft-e, те парите му идват от аптеките, че ги има - има ги, отделен е въпроса дали иска да инвестира толкова голяма сума и дали ще му позволят да го направи.

Редактирано от vlazarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

май тук ще бъде, което е логично предвид огромния трафик, който ще минава от там

 

(ЛюЛин4, на околовръстното)

 

%D0%9C%D0%B0%D1%80%D0%B5%D1%88%D0%BA%D0%

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Колеги, няма да повярвате - то, аз самият още не вярвам, но - след две години на проби и разочарования от горивата на "Еко", след толкова мъка, пушеци от Съби все едно е стар дизел пред умиране, неравномерна работа на двигателя и липса на мощност /при 260 к.с./, след толкова негативни мои мнения, днес е денят, да ги похваля !!!

Баварчето, беше на "резерва", и то от сутринта, а най-близките бензиностанции, бях "Круиз" на ул."Гео Милев" - читаво гориво, но нищо повече, и омразното за мен "Еко" на ул."Шипченски проход"...

Реших да пробвам новият им 100 октанов - "Еко рацинг 100".

А, защо - нямам идея.

Напълних резервоара и потеглих, с доста лоши мисли в главата, относно въпросното гориво и верига бензиностанции. Особено, на фона на стикера на колонката - "Допустимо отклонение, при количество над 2 /два/ литра - 0.5 %"...

И, чудо - още на третия светофар, двигателят осезаемо утихна, чуваше се някак по-мек и спокоен, общият шум също намаля !

Реших, че тотално съм изтрещял, съответно настроих всички сетива да следят какво се случва.

В резултат, освен гореизброените подобрения, имам чувството, че колата е "една идея" по-динамична !

Изминал съм едва 25 километра, но впечатленията са тези. Дано не си въобразявам, защото иначе съм за професионална помощ.

Тук обаче, е редно да спомена "къде е заровено кучето" - ами, в цената !

2.41 лева за литър бензин. Точно 39 стотинки, е по-скъп от обикновения им бензин 95Н - 2.02 лева за литър.

Иначе казано - 130 лева за 53.942 литра, а с "отстъпката" - 127.84 лева !

Дали си струва, тепърва ще стане ясно.

Поздрави

 

П.С. Бензинът /или каквото беше останало от него, преди да заредя/, беше на Марешки - 60 стотинки, по-евтин...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.