Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Статистика за Octavia III 1.6 TDI


Lachezar

Recommended Posts

Не че нещо, но някои хора започнаха да ми казват колко харчи моята колата, та се запитах сигурно и за жена ми знаят колко харчи...

Ако жена ти харчи като колата ти....искрено и благородно ти завиждам.Трябва да ти запознаем с моята задължително :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 264
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Lachezar

    64

  • PUF-PAF

    18

  • bega4kata

    17

  • Цецо75

    15

Най-много писали в темата

Няма никакво старание, просто толкова си харчи колата, реалността ми е ясна, защото я карам с тази скорост по принцип на АМ - 130 km/h. Колегите поискаха точно такъв тест при определената скорост, затова е извършен при тези условия - не съм пазил диета три месеца, за да тежа по-малко на колата :)

 

Празна магистрала, темпомат на определена скорост, не виждам къде остава старанието. Ако ще се старая, ще си изпразня багажника, ще махна резервната гума, столчето на детето, ще си намеря по-натоверен участък да се крия зад колите, ще се изсера десет пъти и няма да карам на темпомат и тогава може и под 4 да ги смъкна, но не е това целта.

 

За снимата на 194 km/h - и там мога да се хвана на бас, че не харчи колкото твоята, но повече тестове за без пари не ми се правят, още повече толкова разточителни :) :) :)

 

PS Жената днес изхарчи един резервоар гориво за 3 km пробег... и волга не харчи толкова

Редактирано от carrot
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ме кефи как някои колеги извъртат нещата. Респект за последния коментар, Камене.

Редактирано от Lachezar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съгласен - с риск да се прецакам с по-ниска скорост или по-голям разход предпочитам всяка друга бензиностанция,но не и Лукойл или Петрол - от тях вече и петнадесетгодишния ми голф ми е жал да заредя и бих го направил само ако имам гориво под минимума и 1000 километра без друга бенЦиностанция пред мен...

 

 

Газпром преди Монтесито, бившото Горублянско ханче?
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Газпром преди Монтесито, бившото Горублянско ханчe

Мдааа, не съм сигурен от коя страна е, но ми звучи като добра оферта. Само дето все още няма доброволец за потвърждаване на теста, което може и да го провали  :(

 

Колеги, хайде по-сериозно, тъкмо ако има някой, който не е карал този модел/двигател, ще може да го пробва.

Редактирано от Lachezar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към колегите Лъчезар и Камен като основните имащи опит с този двигател:

 

След не съвсем коректно подадената информация за средната скорост на стр. 2 (коментар 21) се получи голяма салата в темата и според мен е редно да се направи едно обобщение, което да дава реално информацията - цел на темата :)

 

Снимките от бордовия компютър са неопровержими и доколкото разбирам разходът може да варира между 4.6 (междуградско, постоянна скорост и по правилата) до 7.5 (тежък градски трафик). За среден разход показаният Long-term 5.5 няма как да не се съгласим - и мисля аз, както и другите колеги с коментари за разхода (основно Цецо и Сами) адмирирахме постиженията на автомобила с този двигател - моля поправете ме, ако греша.

 

И за да поддържаме интереса, от своя страна се ангажирам, когато имам възможност, да отида извън града и да снимам моментен разход при скорост 180 км/ч - така ще ви покажа, че при тазискорост между 1.6 ТДИ 105 к.с. ръчка? и 1.8 ТСИ 4х4 DSG комби почти няма разлика :P Разбира се този и другите частни случаи (включително и планирания ви бас) за мен не дават адекватна информация за ежедневния разход на гориво...

 

И за финал искрено пожелавам на всички колеги с Октавия 3, без значение с какъв двигател, приятно и безаварийно шофиране - колата е чудесна!

 

Павел

Редактирано от PUF-PAF
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет Павел,  благодаря ти за обобщението, което като цяло е със значително по-коректен и уважителен тон, отколкото някои твои предишни постове. Освен това се присъединявам към пожеланията ти за безаварийно шофиране, като го разширявам до всички колеги от форума, без изключение.

 

Въпреки това имам някои малки корекции към поста ти, които според мен са необходими:

Към колегите Лъчезар и Камен като основните имащи опит с този двигател:

 

След не съвсем коректно подадената информация за средната скорост на стр. 2 (коментар 21) се получи голяма салата в темата и според мен е редно да се направи едно обобщение, което да дава реално информацията - цел на темата :) Салатата и някои от постовете (специално мои и на Камен, но и на други колеги) бяха провокирани и от някои твои не особено коректни (иронични, с привкус на подигравка) коментари.

 

Снимките от бордовия компютър са неопровержими и доколкото разбирам разходът може да варира между 4.6 (междуградско, постоянна скорост и по правилата - при такова каране и сериозна доза търпение разхода може да падне и до 4.0. Аз лично, без въобще да си го поставям за цел и при нулев трафик, но работещи светофари в Сф съм имал 4.6 градско) до 7.5 (тежък градски трафик). За среден разход показаният Long-term 5.5 ( коректната стойност от снимката е 5.1, а не 5.5 - това не е малка грешка, когато говорим за ~5000 km) няма как да не се съгласим - и мисля аз, както и другите колеги с коментари за разхода (основно Цецо и Сами) адмирирахме постиженията на автомобила с този двигател - моля поправете ме, ако греша  (голяма част от твоите коментари не звучаха така, както ти може би си искал -  виж първия ми коментар на този твои пост).

 

И за да поддържаме интереса, от своя страна се ангажирам, когато имам възможност, да отида извън града и да снимам моментен разход при скорост 180 км/ч - така ще ви покажа, че при тази скорост между 1.6 ТДИ 105 к.с. ръчка и 1.8 ТСИ 4х4 DSG комби почти няма разлика :P И тук съм сигурен, че грешиш и мисля, че Камен рано или късно ще го докаже :tongue_1: Разбира се този и другите частни случаи (включително и планирания ви бас) за мен не дават адекватна информация за ежедневния разход на гориво... Съгласен - за коректната средна консумация виж моята корекция/снимка по-горе ;) 

 

И за финал искрено пожелавам на всички колеги с Октавия 3, без значение с какъв двигател, приятно и безаварийно шофиране - колата е чудесна!

 

Павел 

Поздрави и от мен, Лъчо  :flag_skoda:

Редактирано от Lachezar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги може ли малко да ме просветлите.

Вие разхода по борд компютъра ли го гледате и какви отклонения дава? При мен дори след като се промени корекционния фактор си дава грешки.

Long term показанията за целия пириод от началото на експлоатацита ли показва или се нулира след настъпването на определени обстоятелства?

А относно разхода при 180 км все си мисля, че трябва да се покара поне 50-60км, не 5-6км и тогава да се гледа разхода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лъчо прав си, 5.1 е...не знам защо останах с впечатление за 5.5. 

 

А по-рано в темата изрично написах, където се шегувам, после как се надявам никой да не се обиди, както и съответно адмирирам постигнатите стойности за разход (и то няколко пъти). Никъде няма заяждане, но явно така си го приел първоначално...пък аз се чудя защо подскачаш като ужилен :)

 

А иначе Камен няма какво да ме оборва - човекът си е показал данните, така че топката е при мен! По спомен моментният разход ми беше 11 с такава скорост, въпросът е да намеря време и равен път да проверя. И ако съм прав ще помоля някой от по-компетентните колеги да ни обясни защо е така :)

 

Милене, при мен long-terma се нулира на някакъв период (не знам кога точно) и не хваща от самото начало. За 180 имахме предвид само снимка на моментния разход, просто така е най-лесно като индикация (и равен път).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Колеги може ли малко да ме просветлите.
Вие разхода по борд компютъра ли го гледате и какви отклонения дава? При мен дори след като се промени корекционния фактор си дава грешки.
Long term показанията за целия пириод от началото на експлоатацита ли показва или се нулира след настъпването на определени обстоятелства?

А относно разхода при 180 км все си мисля, че трябва да се покара поне 50-60км, не 5-6км и тогава да се гледа разхода.

 

Милене, при мен компютърът дава между 0.3 - 0.5 л/100 отклонение, като това съм го засичал 3-4 пъти на сравнително дълги разстояния - нан най-кратка дистанция от около 200 градско до 1300 км междуградски + магистрала.

 

Колкото до нулирането на long term - май се нулира автоматично на 100 часа или на 5000 км, като аз и двете най-вероятно ще ги направя за втори път уикенда и ще мога да ти кажа кое е със сигурност. Това което знам на 100%, е че не за целия за период на експлоатацията, защото моята скоро ще стане на 10 000 км, никога не съм нулирал показанията за long term, а моите показания там са за малко под 5000 км ....

 

 

Лъчо прав си, 5.1 е...не знам защо останах с впечатление за 5.5. 

 

А по-рано в темата изрично написах, където се шегувам, после как се надявам никой да не се обиди, както и съответно адмирирам постигнатите стойности за разход (и то няколко пъти). Никъде няма заяждане, но явно така си го приел първоначално...пък аз се чудя защо подскачаш като ужилен :)

 

А иначе Камен няма какво да ме оборва - човекът си е показал данните, така че топката е при мен! По спомен моментният разход ми беше 11 с такава скорост, въпросът е да намеря време и равен път да проверя. И ако съм прав ще помоля някой от по-компетентните колеги да ни обясни защо е така :)

 

Милене, при мен long-terma се нулира на някакъв период (не знам кога точно) и не хваща от самото начало. За 180 имахме предвид само снимка на моментния разход, просто така е най-лесно като индикация (и равен път).

Адмирирам този изказ и мисля, че когато си говорим така няма как да се разберем погрешно - просто аз съм такъв човек, че много държа да си имаме уважението и да не подлагаме на подигравка/ неоснователно съмнение думите на колегите си без конкретни аргументи. И когато си говорим с необходимия респект мога само да кажа следното:  :cheers:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Градски разход от днес, София, тежък градски трафик, включен климатик и двама човека плюс пълен резервоар, с доста настъпване на газта и без никаква мисъл за икономично каране, че бързах да завърша маршрут Интепред  - Дружба 1 - Борово - Дружба 1 за да се прибера да си видя детето.

 

Без коментар ;)

 

post-13788-0-71960600-1410379928_thumb.jpg

Редактирано от Lachezar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе напоследък има някакво подобрение в София след като пуснаха Цариградско и Семинарията наистина. Щом аз вчера се прибрах от работа със 7 разход :) Между другото от понеделник тръгват учениците и пак ще се гние по светофарите :/

 

Хрумна ми още нещо колеги. За мен ще е любопитно как се представя новия 1.6 ТДИ спрямо стария 1.9 ТДИ със същата мощност т.е. CR срещу PD :) Аз моята я продадох преди близо година и не си спомням вече, но със сигурност чак толкова ниски цифри дето вие показвате не съм стигал за long-term и тежък град (макар да съм малко по-агресивен). В Английския форум се обсъждаше нашироко и твърдяха, че на новия икономията спрямо стария му е не повече от 10%, но така като гледам може и повече да е...ако някой иска с О2 1.9 ТДИ да направи сравнение с данните с пуснатите от колегите тук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новите Комън рейли са по-икономични от помпа дюзите и то с до 0.5л.,че и повече при определени условия,което е много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новите Комън рейли са по-икономични от помпа дюзите и то с до 0.5л.,че и повече при определени условия,което е много.

Като прибавим и Старт/Стоп системата и на градско разликата става вече 1,5-2 л. спрямо моя двигател, който "уж" е същия

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе напоследък има някакво подобрение в София след като пуснаха Цариградско и Семинарията наистина. Щом аз вчера се прибрах от работа със 7 разход :) Между другото от понеделник тръгват учениците и пак ще се гние по светофарите :/

 

Хрумна ми още нещо колеги. За мен ще е любопитно как се представя новия 1.6 ТДИ спрямо стария 1.9 ТДИ със същата мощност т.е. CR срещу PD :) Аз моята я продадох преди близо година и не си спомням вече, но със сигурност чак толкова ниски цифри дето вие показвате не съм стигал за long-term и тежък град (макар да съм малко по-агресивен). В Английския форум се обсъждаше нашироко и твърдяха, че на новия икономията спрямо стария му е не повече от 10%, но така като гледам може и повече да е...ако някой иска с О2 1.9 ТДИ да направи сравнение с данните с пуснатите от колегите тук.

Аз като си знам бордовия и по-ниски стойности ще има на него. Но на колонката е друга ситуацията :). Ако се прави тест трябва да вземем по една от двата вида да покараме в Софийския трафик, после малко магистралка и на колонка каквото показва.  И на мен ще ми е интересен резултата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам колко е икономичен този CAYC (като нов), направо не вярвам защо моя CAYB (на 2 г. и 6 м.) дава среден разход 6 л./100. Явно революционно  мноооого са подобрили КПД-то на 1,6 TDI за последните 2 г. :D

Редактирано от niki7667
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брей какви данни :) Явно само при мен колата не пада под 7,5- 8,1 градско и малко под 7 извън града :eusa_think:

Дали е от изключването на недомислицата старт-стоп?

Редактирано от Anubis
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, ти си със скаут, тежиш повече, вдигнат си повече и редица такива неща :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен това Scout-ът е 140 к.с., помпа-дюза, двойно задвижване. Все фактори в полза на по-висок разход ;).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е... ти сам го каза - служебната... това е разковничето :D Особено, ако не плащаш ти горивото... Ако го плащаш ти, значи вече е друг въпрос, наистина.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако някой иска с О2 1.9 ТДИ да направи сравнение с данните с пуснатите от колегите тук.

Aз съм навит за един такъв тест, въпреки, че изхода е ясен. Въпросът е с колко по-малко ще даде 1.6. За съжаление този уикенд, както и следващите 2-3 бачкам, иначе тази събота можеше да се пусна и аз и да направим 2 в 1 с колегата Лъчо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аеродинамиката на колите е различна.

Един малък автомобил може наистина да има по-лош cw-коефициент от този на една голяма лимузина, но поради малката му челна повърхнина, да има по-малко въздушно съпротивление.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коефицента на челно съпротивление при Октавия със сигурност е по-малък.За площта не знам,провери, но на око са съпоставими. Освен това, задната част на автомобила играе немалка роля.От начина по който се отделя въздушния поток от нея, зависи какво налягане ще се получи отзад. То е по-ниско от околното и "всмуква" колата назад. При скорости, на които се кара извън града, въздушното съпротивление е най-голямата от всички останали причини за разход на гориво. Мисля че някъде из форума имаше писано по-подробно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.