Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Статистика за Octavia III 1.6 TDI


Lachezar

Recommended Posts

Аз съм с гуми 205/55/16" на 2.2 атм, разликата при 90км е приблизително 3-4км, към 150 е 7-8км спрямо GPS-a.

При мен е също толкова, колкото при Елмо.

Между другото тази седмица навъртях 300-400 км градско и утре ще пусна данни за разхода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 264
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Lachezar

    64

  • PUF-PAF

    18

  • bega4kata

    17

  • Цецо75

    15

Най-много писали в темата

София-Боровец с климатик и 3-ма човека, 5,2л.

Боровец-София без климатик, 2,9 л.

Среден разход от двете посоки, 4,05л.

 

София-Банско с темпомат на 130 км./ч. на магистралата, 4,5л.

Банско-Кюстендил-София, 4,3л.

 

София-Бургас със скорости 150-180 км./ч. и климатик, пристигане за 2,40 часа., 6,5л.

Бургас-София със същата скорост и пак 2,40 часа, 6,3 л.

И в двете посоки съм карал с температура на маслото 108-112+ градуса, което значи, че тая кола повече от макс. 7,0 л. няма как да изгори извън града.

Градско София, до 6,0-7,0 л. На отделни отсечки пада под 5,0 л.

Принципно разход от 4,0-4,5 е напълно постижим извън града ако не се натиска. При настъпване вдига разхода, но не е нещо особено. Много добра динамика за тези уж 105 коня и добър разход. О3 с 1,6 дизел била най-икономичната в класа си.

 

БК е много точен при мен. Днес заредих и показа 5,2 на колонката и 5,2 н„според БК, като при това я подгрявам от няколко дни с печката. Може би отчита и нафтата на печката.

 

Една скоба относно двг. Сутрин при темп. по-ниски от 12-13 градуса моторът се клати и тресе в купето на празни обороти. Не е нещо сериозно, но се усеща. Когато е хубаво подгрята не го прави. Не вярвам да е нормално и ще я карам в ЕТ и за това.

 

Досега не съм сипвал друга нафта освен ОМВ Макс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Начи мълча си аз и си тествам....

 

1. Служебен Туран със същия мотор... Тоест не служебен, а рент а кар. Почти нов беше,  начи мотора трябва да е същия (поне със сигурност беше 105 коня кр). 700км почти само магистрално каране - чужбина, няколко държави. Умерен, до силен трафик. На отиване - каране с темпомат на 120. Средна скорост 110км/ч - разход 5.8 по борд. На връщане през Германия - средна скорост 130км/ч ( темпомат не съм включвал, защото трафика не позволява ) - разход 6.8 по борд. Горе долу съвпада с това на колонката, но не мога да потвърдя със сигурност, защото политиката на фирмата рентиер по отношение на горивото беше малко странна. Колата е абсолютно празна, като изключим моя кокалест задник( напрактика без багаж). Климатик на 22 градуса. Сега вярно, че Турана има доста по-различна аеродинамика, вероятно е и по-тежък, но пък Турана има 6та скорост! Както и да е -  разхода е значително по-висок от описаното тука.

 

2. Мойта кошница (1.9ТДИ-ПД). София - Варна - нулирам борда на качването на магистралата (вдигнал съм 130км/ч) и слагам темпомата пак на толкова. На слизането при Шумен - средна скорост 122км/ч. Разход 5.8 по борд, демек около 6.3 по мойте наблюдения за лъжите на борда. След това доста стегнато каране до София (трафика беше благоприятен, но без лудости ). Разстояние общо 428 км. Време 4:24. Средна скорост 98 км/ч. Разход 5.0 по борд, демек около 5.5 вероятно ще е реалното. Колата е умерено натоварена - семейство с багаж. Пак доста по лоши показания от тези на колегите.
 

Някой ще каже, да ама това е дърт кошник, онова е последно поколение мотор. Не може да се сравнява. Ама аз съм човек с инженерно образование и знам, че чудеса в тая област - НЯМА. Колата е горе долу същите килограми, мощността е същата на хартия. Дизеловия ДВГ се върти около определено КПД и то не може да скочи драстично, по каквато и космическа технология да е впръскването му. А тук говорим за разлики от порядъка на 10ки проценти, което в автомобилостроенето е равносилно на революция.

 

3. От време на време имам възможността да карам точно същата кола като тази от темата, но не мога да направя смислени тестове, защото е само градско. Не съм установил обаче да дава значителни разлики с мойта по отношение на консумацията, поне при моя стил на каране в града.

 

Та от горното си правя следния извод - ако цифрите на колегите са верни - или аз съм някакъв дебилен шофьор ( съвсем възможно е ) или колегите дето дават тоя разход, се стараят да карат наистина много икономично и това е далеч от реалното всекидневно каране (поне по мойте разбирания). Обаче като им гледам средните скорости ( ако са верни ), излиза, че не карат икономично. От което следва... незнам какво следва :)

 

Както и да е - все тая. Понеже, колегата Лъчезар, все още не ми е дал ИБАН да му пратя пари за теста, а мина много време - правя следното - ако днес до края на деня не се свърже с мен - давам парите от баса (разходите за нафта в двоен размер, грубо -100лв.) на ето това детенце:

 

https://bg-bg.facebook.com/233395370193063/photos/a.233400453525888.1073741828.233395370193063/293605660838700/?type=1

 

Честно казано, вярвам че, колегата е мъжкар и няма да се свърже с мен ( даже и да го прочете навреме ) и парите ще отидат на по-смислено място. Ако някой друг колега пожелае да помогне... още по-добре.

 

Едит: При така настъпилите обстоятелства, се считам за служебно загубил баса.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, евала за постъпката. Ние тук може да си спорим колкото си искаме, половин или един литър по-малко или повече, но хората наистина имат нужда от помощ. На фона на това нашите приказки просто нямат значение. Аз също ще се присъединя към теб и ще изпратя превод по сметката на детето.

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Начи мълча си аз и си тествам....

 

1. Служебен Туран със същия мотор... Тоест не служебен, а рент а кар. Почти нов беше,  начи мотора трябва да е същия (поне със сигурност беше 105 коня кр). 700км почти само магистрално каране - чужбина, няколко държави. Умерен, до силен трафик. На отиване - каране с темпомат на 120. Средна скорост 110км/ч - разход 5.8 по борд. На връщане през Германия - средна скорост 130км/ч ( темпомат не съм включвал, защото трафика не позволява ) - разход 6.8 по борд. Горе долу съвпада с това на колонката, но не мога да потвърдя със сигурност, защото политиката на фирмата рентиер по отношение на горивото беше малко странна. Колата е абсолютно празна, като изключим моя кокалест задник( напрактика без багаж). Климатик на 22 градуса. Сега вярно, че Турана има доста по-различна аеродинамика, вероятно е и по-тежък, но пък Турана има 6та скорост! Както и да е -  разхода е значително по-висок от описаното тука.

 

2. Мойта кошница (1.9ТДИ-ПД). София - Варна - нулирам борда на качването на магистралата (вдигнал съм 130км/ч) и слагам темпомата пак на толкова. На слизането при Шумен - средна скорост 122км/ч. Разход 5.8 по борд, демек около 6.3 по мойте наблюдения за лъжите на борда. След това доста стегнато каране до София (трафика беше благоприятен, но без лудости ). Разстояние общо 428 км. Време 4:24. Средна скорост 98 км/ч. Разход 5.0 по борд, демек около 5.5 вероятно ще е реалното. Колата е умерено натоварена - семейство с багаж. Пак доста по лоши показания от тези на колегите.

 

Някой ще каже, да ама това е дърт кошник, онова е последно поколение мотор. Не може да се сравнява. Ама аз съм човек с инженерно образование и знам, че чудеса в тая област - НЯМА. Колата е горе долу същите килограми, мощността е същата на хартия. Дизеловия ДВГ се върти около определено КПД и то не може да скочи драстично, по каквато и космическа технология да е впръскването му. А тук говорим за разлики от порядъка на 10ки проценти, което в автомобилостроенето е равносилно на революция.

 

3. От време на време имам възможността да карам точно същата кола като тази от темата, но не мога да направя смислени тестове, защото е само градско. Не съм установил обаче да дава значителни разлики с мойта по отношение на консумацията, поне при моя стил на каране в града.

 

Та от горното си правя следния извод - ако цифрите на колегите са верни - или аз съм някакъв дебилен шофьор ( съвсем възможно е ) или колегите дето дават тоя разход, се стараят да карат наистина много икономично и това е далеч от реалното всекидневно каране (поне по мойте разбирания). Обаче като им гледам средните скорости ( ако са верни ), излиза, че не карат икономично. От което следва... незнам какво следва :)

 

Както и да е - все тая. Понеже, колегата Лъчезар, все още не ми е дал ИБАН да му пратя пари за теста, а мина много време - правя следното - ако днес до края на деня не се свърже с мен - давам парите от баса (разходите за нафта в двоен размер, грубо -100лв.) на ето това детенце:

 

https://bg-bg.facebook.com/233395370193063/photos/a.233400453525888.1073741828.233395370193063/293605660838700/?type=1

 

Честно казано, вярвам че, колегата е мъжкар и няма да се свърже с мен ( даже и да го прочете навреме ) и парите ще отидат на по-смислено място. Ако някой друг колега пожелае да помогне... още по-добре.

 

Едит: При така настъпилите обстоятелства, се считам за служебно загубил баса.

Евала за постъпката, Цецо.

 

Колкото до баса - аз отдавна го бях отписал, защото както казах имах възможност само една събота в последните 5-6 седмици да го направя, но ти не можеше/искаше тогава. В последствие се разбрах с друг колега да се повози с мен, за да удостовери резултата, но на мен ми излезе нещо спешно в последния момент и така нещата пропаднаха :(

Аз честно казано мислех темата за приключена след публикациите на carrot, но все още съм ок по-нататък да се повозим с теб за спорта, в удобно за двама ни време, ако имаш желание за тест драйв + лафче и бира за завършек на теста (казвам го без да искам да се заяждам или да вкарвам отново някаква интрига).

Но това трябва да стане на дистанция до 50-60 км от Сф (общо 100 -120 км, които би трябвало да са достатъчни за валиден резултат), защото вече ми стана доста натоварен графика и нямам много време за губене. 

 

Ако решиш - пиши, ще измислим нещо.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и обещаните данни за градско шофиране. Хубаво е да се има предвид, че поне половината от тази дистанция е навъртяна на кратки отсечки (до 5 км), защото работата ми е на такова разстояние от вкъщи, съответно колата обикновенно едвам достига работна температура и спира...

 

post-13788-0-93266200-1412182463_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Старт/стоп системата изключваш ли я като някои други колеги?

По-принцип при качване гледам да я спирам и я пускам само като застана на някой светофар, на който има брояч и изрично пише, че ще стоя повече от 35-40 секунди (или пък знам от опит за него, че трябва да се подготвя за по-дълго стоене на едно място).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-принцип при качване гледам да я спирам и я пускам само като застана на някой светофар, на който има брояч и изрично пише, че ще стоя повече от 35-40 секунди (или пък знам от опит за него, че трябва да се подготвя за по-дълго стоене на едно място).

Значи при приблизително равни условия - и на мен са ми 5 км до работата - ме биеш с литър по борд

034129678.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ицо, автоматикът не прощава :)

Тц, не е автомата, или поне не само той - много ми е тежко дясното копито.

А пък по книжката на колата 1.6 TDI 7DSG харчи на градско по-малко от същия двигател с ръчни скорости, а пък на извънградско харчи повече от ръчните. Логиката не мога да я хвана много, ама и колата не си спазва предписанията  :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Ицо, автоматикът не прощава :)

 

Днес съм направил 55 км в София със средна скорост 26 км/ч и разход 5,7л. Като гледам цифрите на колегите с ръчни скорости, разлика няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига сте се перкали с тези разходи,защото с 1 старо сди,ще ви разбия и засрамя.

Сами, на мен това ми е разхода с неикономично каране, с тежко копито на газта;-)

В момента пробвам да видя какъв разход ще даде с по-лек десен крак...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   

Днес съм направил 55 км в София със средна скорост 26 км/ч и разход 5,7л. Като гледам цифрите на колегите с ръчни скорости, разлика няма.

Притежателите на О3 много цакате в разхода на градско заради старт/стоп системата. Вчера направих подобен пробег при разход 8,5л без климатик

А средната скорост от 26 км/ч за моя маршрут е непостижима. Обикновено е 15-20 сутрин и 10-12 вечер, ад под небето. Първия един километър вечер ми отнема 15 минути докато преплувам по някакъв начин задръстванията заради Лъвов мост  :crazy:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

А средната скорост от 26 км/ч за моя маршрут е непостижима.

Ми значи трябва и с двете коли да карате заедно и тогава ще се види кой попонай :)  Още повече, че и двамата сте с автоматици...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ще ме бие поне с 1л заради старт/стоп. Или по-скоро аз ще го бия, нали уж в спорта тоя с по-високия резултат е победител  ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

София-Боровец с климатик и 3-ма човека, 5,2л.

Боровец-София без климатик, 2,9 л.

Среден разход от двете посоки, 4,05л.

 

София-Банско с темпомат на 130 км./ч. на магистралата, 4,5л.

Банско-Кюстендил-София, 4,3л.

Хора шегувате се нали? Това е долна лъжа освен ако не ви дърпа някой тир :)

1,6 на темпомат при - 140 км не пада под 6-6,4 на магистралата посока София - Пловдив изминато разтояние 110 км в 1 посока.

Как при вас е под 5?

Аман от глупости. Да не говорим какво става над 180, харчи колкото 2.0 ...

 

Поздрави,

Радо

Редактирано от Anubis
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора шегувате се нали? Това е долна лъжа освен ако не ви дърпа някой тир :)

1,6 на темпомат при - 140 км не пада под 6-6,4 на магистралата посока София - Пловдив изминато разтояние 110 км в 1 посока.

Как при вас е под 5?

Аман от глупости. Да не говорим какво става над 180, харчи колкото 2.0 ...

 

Поздрави,

Радо

При мен е горе-долу същото споко-халдекса вдига разхода с 10-15 процента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора шегувате се нали? Това е долна лъжа освен ако не ви дърпа някой тир :)

1,6 на темпомат при - 140 км не пада под 6-6,4 на магистралата посока София - Пловдив изминато разтояние 110 км в 1 посока.

Как при вас е под 5?

Аман от глупости. Да не говорим какво става над 180, харчи колкото 2.0 ...

 

Поздрави,

Радо

Прав си! Ама споко бе човек! Забавлявай се! Поне аз така правя в тази тема! Редактирано от niki7667
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

София Банско и аз съм правил около 5, ама това е лесно, щото магистралата е кратка и има доста пускане. Но средната скорост е далеч от 130, за целия участък е по скоро 75 - 85.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей, аман от разбирачи - инженери, химици, физици или просто хейтъри - долна лъжа било, те били пробвали със всяка друга възможна кола - стар дръгел, ван или камион, ама не можели никога да го докарат толкова, че дори не можели да си го представят... Ами пробвайте поне един път с колата, за която говорим тук бе колеги, пък тогава изкажете мнението си по темата ;)

 

Иначе просто се забавлявайте, както прави един от горепосочените колеги, ама без да изказвате "компетентното" си мнение за нещо, което не познавате и не сте пробвали. Carrot и аз ви дадохме достатъчно снимки от борд компютрите, аз и тест ви предложих, ама тогава никой от коментиращите не се изказа/ не изяви готовност да го направи, освен един от колегите, който досега не е изразил съмнение като много от вас, а просто искаше да помогне и да валидира резултата от теста. Хайде стига вече си чесахте езиците и ни обяснявахте колко ни харчат колите и жените :P

 

PS: Не е сериозно да обяснявате за двигател и кола, които не сте карали и пробвали лично, дали нещо е възможно или не и ако обичате си спестете формулировки като глупости и лъжи, освен ако снимките от борда за вас са такива, защото е доста дразнещо. Или пробвайте и дайте резултати от тест на О3 1.6 ТDI, 105 HP, или просто си правете сравненията с вашите си данни и се дивете на разликите!

 

Поздрави и от мен,

Лъчо

Редактирано от Lachezar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=1&constyear_s=2014&power_s=90&power_e=105&powerunit=2

http://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=1&power_s=105&power_e=105&exactmodel=1.9&powerunit=2

Както се вижда от линковете, разликата в разхода между 1.6(2014) и 1.9(2004) е 0.7 л. След още няколко месеца, когато повече потребители ще са се включили в статистиката, данните ще са още по-представителни и предполагам, че разликата малко ще намалее - до към 0.6 л.

От опит мога да кажа, че за определянето на % на грешка на борда са необходими поне 4-5 зареждания "пълно-пълно", за поне 800-900 км всяко. Всички стокови Октавии дават по 4-5 % занижаване на разхода.

Колегите, които не пускат снимки за разхода, е наложително да споменават и средната скорост по комп.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей, аман от разбирачи - инженери, химици, физици или просто хейтъри - долна лъжа било, те били пробвали със всяка друга възможна кола - стар дръгел, ван или камион, ама не можели никога да го докарат толкова, че дори не можели да си го представят... Ами пробвайте поне един път с колата, за която говорим тук бе колеги, пък тогава изкажете мнението си по темата ;)

 

Иначе просто се забавлявайте, както прави един от горепосочените колеги, ама без да изказвате "компетентното" си мнение за нещо, което не познавате и не сте пробвали. Carrot и аз ви дадохме достатъчно снимки от борд компютрите, аз и тест ви предложих, ама тогава никой от коментиращите не се изказа/ не изяви готовност да го направи, освен един от колегите, който досега не е изразил съмнение като много от вас, а просто искаше да помогне и да валидира резултата от теста. Хайде стига вече си чесахте езиците и ни обяснявахте колко ни харчат колите и жените :P

 

PS: Не е сериозно да обяснявате за двигател и кола, които не сте карали и пробвали лично, дали нещо е възможно или не и ако обичате си спестете формулировки като глупости и лъжи, освен ако снимките от борда за вас са такива, защото е доста дразнещо. Или пробвайте и дайте резултати от тест на О3 1.6 ТDI, 105 HP, или просто си правете сравненията с вашите си данни и се дивете на разликите!

 

Поздрави и от мен,

Лъчо

 

Привет отново. Колега ако сте успели да прочетете написаното от ме не би трябвало да пишете написаното по-горе!

„1,6 на темпомат при - 140 км не пада под 6-6,4 на магистралата посока София - Пловдив изминато разтояние 110 км в 1 посока.“

 

Тоест да обясня ако не е разбираемо ПИША ЗА СЪЩИЯ ДВИГАТЕЛ 1,6 TDI

Ако трябва да поясня пиша за дарак 1,6 TDI комби и дарак седан със и без старт-стоп система!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет  от мен, колега.

 

Определено успях да прочета написаното от Вас и за да не съм голословен ще използвам цитати:

 

Хора шегувате се нали? Това е долна лъжа освен ако не ви дърпа някой тир :)

1,6 на темпомат (какъв 1.6 - не мисля, че се подразбира че говорите за Ок3, 1.6 TDI, 105 hp - въпреки скромните ми познания съм уверен, че мога да посоча поне три различни модела от WAG групата, които ползват този двигател) при - 140 км не пада под 6-6,4 на магистралата посока София - Пловдив изминато разтояние 110 км в 1 посока. Не знам къде в посочените от колегите и мен резултати има посочен разход под 5 за скорост 140 км/ч - може ли да ме упътите с пример?

Как при вас е под 5?

Аман от глупости. Да не говорим какво става над 180, харчи колкото 2.0 ...

 

Поздрави,

Радо

 

 

Привет отново. Колега ако сте успели да прочетете написаното от ме не би трябвало да пишете написаното по-горе!

„1,6 на темпомат при - 140 км не пада под 6-6,4 на магистралата посока София - Пловдив изминато разтояние 110 км в 1 посока.“

 

Тоест да обясня ако не е разбираемо ПИША ЗА СЪЩИЯ ДВИГАТЕЛ 1,6 TDI

Ако трябва да поясня пиша за дарак 1,6 TDI комби и дарак седан със и без старт-стоп система! Това "уточнение" отново не казва еднозначно, че става дума за Ок3, 1.6 TDI, 105 hp - или аз нещо съм в грешка, или не успявам да прочета нещо между редовете?

 

 

Обобщено - моля когато коментираме конкретен автомобил да си спестяваме квалификации, които се базират на данни от други, пък били те и сходни автомобили, защото както би трябвали всички да знаем, разхода зависи не само от вида на двигателя, а и от други фактори, като например тегло и аеродинамика, които са напълно РАЗЛИЧНИ при различните модели/марки, което логично обяснява и различните крайни резултати за разхода и прави сравнението помежду им като да сравняваме ябълки и грах.

 

PS: вижте коментара на колегата stefan I - конкретни данни, които в дават представа за какво става дума и могат да бъдат използвани за сравнения. 

Редактирано от Lachezar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.