Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Статистика за Octavia III 1.6 TDI


Lachezar

Recommended Posts

Дано не се чувстваш засегнат колега!
Не знам какво те кара да мислиш, че пиша за друга кола, нали в темата пише?

 

Нека обобщя - пиша за ШКОДА - О3 - 1,6 TDI и идея нямам колко коня е или номера на двигатели. Началото на годината напълниха паркинга с такива и сега им се „радвам“. Замениха старите 1,9 - 2.0 TDI

Новите са по-тромави и се пътува скучно.

Това което знам от личен опит и изминати над 10к километра това лято по всякакви маршрути в страната съм го написал вече.

Никъде не съм коментирам колко е спъната колата, или че е приключение да набереш до 140 когато пред теб на баира турски тир изпреварва с 90... Не съм си позволил да коментирам подобни теми, защото каквото платиш това получаваш.

Гледам да съм обективен като потребител а не като човек закупил-инвестирал парите си в евтина кола и целящ да докаже на себе си и околните колко е добър изборат му (тоест че не се е пре**ал). Не не става дума за това!

Ти от друга страна пишеш за разход типичен за хибридни автомобили каквато Шкодичката не е!

Това е кола за сиромах и няма как да постига астрономически постижения.

Нито искам да тестваме твоята кола нито да те убеждавам в каквото е да било, защото имам свои наблюдения.

Пиша за хората, които четат и смятам, че подвеждаш с измишльотините ти.

Ае със здраве,

Радо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 264
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Lachezar

    64

  • PUF-PAF

    18

  • bega4kata

    17

  • Цецо75

    15

Най-много писали в темата

Колега Anubis моля те пусни снимка с разхода, който постигаш с колата - както другите са го направили. И не избързвай с квалификациите - не знаеш кой за какво се бори, дали е сиромах или може да си купи Мерцедес.

 

Вярвам тук всички сме фенове на Шкода и следва да уважаваме това

Редактирано от PUF-PAF
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радо, мисля, че от коментара ти ясно се вижда кой се е засегнал. Не мисля да отговарям на човек, при когото ясно си личи какво ниво на образование и грамотност притежава - изборАт, ае и т.н. е достатъчен атестат за теб и начинa по който си изкарал ''богатството'' си.

 

Без никакво уважение към простотията,

Лъчо

Редактирано от Lachezar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет Лъчо,

 

Радвам се че ерОдит като теб ме коригира :)

Простотията и празнословието е добре да се изкоренят, съгласен съм!

 

„не знаеш кой за какво се бори, дали е сиромах или може да си купи Мерцедес.“

Явно пак има изгубени в превода здраве да е :)

 

Какъв е смисълът да пускам снимки? При нас се водят отчети за всяка кола, за заредени литри гориво в срок от 4 г.

 

Поздрави,

Радо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен разликата идва оттам че служебните автомобили не се жалят много много.Дори аз по-горе бях разбрал че Anubis говори за Скаута и почнах да го успокоявам че и моята дава почти същия :D.Кой разбрал кой не разбрал...Няма смисъл от спорове.Най-добре всеки да се наслаждава на автомобила си и така.Няма как всички да караме чисто нови,както и Мерцедеси,ама здраве да е!Поздрави! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Ако сте любители на хазарта, вдигнете залога - под 5 l/100 km за средна скорост от 135 km/h за тройни пари. :)

Или за любителите на екстремните залози - под 10 l/100 km за средна скорост 180 km/h.

 

90 % съм сигурен, че и двата залога ще излязат в полза на 1.6 tdi, но този път няма да има жокери... Или може би само за втория залог...но няма да издавам дали е на изкачване, спускане или на равно ;)

 

attachicon.gifimage.jpg

 

Колеги, да възродя темата нали бях обещал :)

 

Ето го моя разход със същата скорост на равния участък преди Пловдив. Понеже не вярвахте :) И да, извън града само на S карам :р

JxTkY6z.jpg

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Павка (PUF-PAF), много натискаш, да не останеш без книжка :) :) :).

А като гледам, стрелката на оборотомера никаква я няма. С тези дълги скорости и тази мощност е нормално разходът да е такъв.

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда така е, много рядко влиза във високи обороти. Като съм вдигал максималната скорост дори не превключва на 6-та. Но това не е по темата за 1.6тди :) Просто бях обещал за сравнението да покажа за невярващите :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз знам как се движи разходът при бензиновите и вярвам - при мен при тази скорост е с около 0,3 - 0,5 литра по-нисък от твоя. А автоматикът много щади двигателя. При спокойно каране двигателят работи в диапазона 1500 - 2000 об/мин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз знам как се движи разходът при бензиновите и вярвам - при мен при тази скорост е с около 0,3 - 0,5 литра по-нисък от твоя. А автоматикът много щади двигателя. При спокойно каране двигателят работи в

диапазона 1500 - 2000 об/мин.

С 1.6 TDI Дигал ли си я тази скорост, а нада ли си я и подържал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С 1.6 TDI Дигал ли си я тази скорост, а нада ли си я и подържал.

 

 

Аз лично не съм.

Аз съм. За вдигане няма никакъв проблем до 180-190 при това на D, не на S. За подържане - 180 с двама човека без багаж темпомата ги държи, дори и на изкачване. Над 180 не съм се опитвал да подържам. Разхода обаче е много и въпреки 7те предавки при 180 на равно е 8-9/100 моментен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е чакай сега...съвсем се обърках. Нали бяха пуснали колегата 1.6TDI снимка с 10.8 моментен разход при тази скорост. При теб сега е между 8 и 9 с тази скорост, което е разлика с около 20%! Това само заради скоростната кутия ли е?

 

Ако е така thumbs up за DSG-to :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой не твърди, че със скорост 180-190 1,6 tdi е най-икономичният двигател на Шкода. Но за скорост до 140 - според мен - да.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е чакай сега...съвсем се обърках. Нали бяха пуснали колегата 1.6TDI снимка с 10.8 моментен разход при тази скорост. При теб сега е между 8 и 9 с тази скорост, което е разлика с около 20%! Това само заради скоростната кутия ли е?

 

Ако е така thumbs up за DSG-to :)

Сигурно е заради 7те предавки, до колкото си спомням 180 км/ч са на 3 800 rpm. В събота и неделя ще пътувам и ще направя няколко снимки на обороти и разход при различни скорости.

И въпреки всичко аз съм с Octavia II и до колкото знам имало разлики в двигателя, на О3 бил по-нов, по-лек, колата като цяло е по-лека, значи О3 със същия двигател и скоростна кутия трябва да се представя много по-добре (което до колкото виждам по колите на колегите е факт)!

 

EDIT

 

Никой не твърди, че със скорост 180-190 1,6 tdi е най-икономичният двигател на Шкода. Но за скорост до 140 - според мен - да.

Абсолютно!

Редактирано от Izolini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След дълга пауза пауза от моя страна ето и малко снимков материал от един мой рекорд при ср. скорост 130 км/ч  (не ме питайте за вятър, асфалт и тн. - единствено знам, че имаше относително слаб трафик на магистралата):

post-13788-0-96946100-1415134277_thumb.jpg

 

Разход на по-дълга дистанция, малко по-късно, но същата вечер и същата скорост:

post-13788-0-25903900-1415134340_thumb.jpg

Редактирано от Lachezar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и нещо малко странно за мен - два пъти по-ниска скорост, но все пак на извънградско, със доста минаване през села, при постоянно намаляване и ускорение, но със същия разход като при ср. скорост 130км/ч:

post-13788-0-06843800-1415135307_thumb.jpg

 

И два градски разхода:

 

Първи - при сравнително икономично каране, където  по-скоро съм галил десния педал:

post-13788-0-53501200-1415135605_thumb.jpg

 

И втори - при който съм настъпвал доста здраво при тръгване, а и през цялото време не съм жалил колицата въобще:

post-13788-0-87601800-1415135737_thumb.jpg

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и нещо малко странно за мен - два пъти по-ниска скорост, но все пак на извънградско, със доста минаване през села, при постоянно намаляване и ускорение, но със същия разход като при ср. скорост 130км/ч:

attachicon.gif2014-10-18 15.31.07.jpg

 

Този разход (4.1 л /100 км по показания на компютъра) съм го постигал с моята Октавия 1.9 TDI 110 к.с. на Подбалканския път в отсечката София-Казанлък при същата средна скорост. ;)  По магистрала съм си правил следния експеримент от Стара Загора до тунела преди София (Траянови врата) на темпомат със 130 км/ч без да падна нито веднъж под тази скорост (в много слаб трафик в неделя рано сутрин) - средния разход по показания на компютъра беше по спомен 5.2/100. И в двата случая съм карал без включен климатик с жена ми и детето и нормално количество багаж.

 

Иначе за мен най-достоверен е средният ми разход от закупуване на колата до момента, който е 5.92/100, като съотношението градско (в София) към извънградско каране е приблизително 40/60. Изчислението е направено на база общо количество заредено гориво по касови бележки разделено на изминатите до момента километри. Гледам, че се доближавам до средния разход за моя модел в http://www.spritmonitor.de, който е 5.71. :D/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно е заради 7те предавки, до колкото си спомням 180 км/ч са на 3 800 rpm. 

Малка грешка от 500 оборота - не са 3 800, а 3 300 

 

След дълга пауза пауза от моя страна ето и малко снимков материал от един мой рекорд при ср. скорост 130 км/ч  (не ме питайте за вятър, асфалт и тн. - единствено знам, че имаше относително слаб трафик на магистралата):

attachicon.gif2014-10-17 19.32.33.jpg

 

Разход на по-дълга дистанция, малко по-късно, но същата вечер и същата скорост:

attachicon.gif2014-10-17 20.17.37.jpg

Продължавам да нямам идея как ги правите тези работи - снимките са резултат от пробег по магистралата София-Пазарджик, занулен комп на Лукойла на излизане от София, снимките са правени спрял на Макдоналдс Пазарджик. Вярно, че трафика беше много тежък, доста често се налагаше да намалявам и после доускорявам, но чак пък за разлика от над 35% ?

034338376.jpg?r=0

 

034338374.jpg?r=0

 

034338375.jpg?r=0

 

034338377.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малка грешка от 500 оборота - не са 3 800, а 3 300 

 

Продължавам да нямам идея как ги правите тези работи - снимките са резултат от пробег по магистралата София-Пазарджик, занулен комп на Лукойла на излизане от София, снимките са правени спрял на Макдоналдс Пазарджик. Вярно, че трафика беше много тежък, доста често се налагаше да намалявам и после доускорявам, но чак пък за разлика от над 35% ?

 

 

 

 

 

 

 

Базата за 35% разлика ти е грешката - това ми е рекорда, със зануляване на компа след тунелите за Пловдив и много слаб трафик. Иначе около 5 (до макс 5,5) е разхода и при мен с 130км/ч ср. скорост и нормален (или тежък - тогава е 5,5) трафик.

Редактирано от Lachezar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи 4,1 е от Траянови врата до Пловдив. Това е основно спускане, така че за обективност трябва да има и двете посоки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ники, ще се повторя, но аз не твърдя, че 4,1 е разходът на тази ср. скорост по принцип, а че това ми е рекордът с тази ср. скорост. Обективния с тази скорост съм го дал по-горе. Иначе напоследък карам доста градско и мога да предоставя инфо и за него - 7/100 на колонка(около 6,5/100 по компютър), като карам поне половината от времето в час пик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.